Stim Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Yepp Fikk ny laptop før ferien med Centrino. Startet i går med å se på hva jeg trengte: http://ipw2100.sourceforge.net/ http://ipw2200.sourceforge.net/ (Dette er den jeg har) Snublefelle: husk å kopier ieee802_11.h fra kernel kildekoden til mappen med driveren (ipw2200-0.4) Lag ny ifcfg-eth1 i /etc/sysconfig/network-scripts Ellers så er det bare å følge http://ipw2200.sourceforge.net/INSTALL Fikk det til for en time siden etter 1,5 time med prøve og feiling Er flere ting som ikke fungerer enda (wep og en del annet) men jeg er på nettet med maskinen Da har jeg FC2 med ATI drivere (1680x1050 widescreen), Centrino drivere, Full multimedia og kontorløsning. Lenke til kommentar
Fuzzbin Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 Ahhh, dagens hyggeligste post for min del. Jeg har snart slitt av meg parykken etter aa ha holdt paa med aa faa ipw2100 til aa fungere under MDK10 paa en HP nx7010. Da er det iallefall lys i tunellen. Prover meg med fc2 istedenfor da. Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 ipw2100 skulle være lett (ifølge AMDfan aka. GNUfan), ipw2200 skulle være verre. Så jeg gadd ikke legge inn driveren... MEN, her kommer lille Stim og sier det er mulig, da må man jo nesten prøve ;D Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 Wohooo! :D Laptop uten en tråd! ;D Deilig deilig. - Tror ikke den kjører g, men b. Uansett, det kan sikkert fikses på senere. Men at det funker er jo bare helt digg! Har brukt en ca 1 time på å sette det opp om en regner effektiv arbeids/tanketid. Jeg hadde litt problemer med ifconfig osv etter jeg hadde satt det opp, men det var bare litt herlig PEBKAC... Hadde også problemer med firmware greiene, men det var igjen PEBKAC ;p Jeg hadde glemt å legge firmwaren i /usr/lib/hotplug/firmware ... Hihihi.. Jaja, uansett! Morro! Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 Nyt det! Fikk meg også basestasjon/trådløskort til lappisen for ikke så lenge siden og det er DIGG Hva er PEBKAC? Og hva skal kortet med firmware - skal ikke det ligge inne i selve kortet? Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 Hva er PEBKAC? Hvis du ikke vet, skal du ikke vite heller. :> Lenke til kommentar
whoi Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 Jeg har testa alle driverne til ipw2200 prosjektet fra v0.3, og først med v0.7 fikk jeg kontakt med accesspunktet. Men de har virkelig stått på den siste tiden! Bra jobba av linux gjengen til intel, og alle som har sendt inn patcher og bug rapporter. Nå venter jeg bare på WPA støtte Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 For å få wep/wap støtte så må dåke huske på å legge til riktig crypto støtte i kjernen. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 (endret) Ka farsken! En preview ble til et innlegg! Sletta nå! Endret 5. september 2004 av JBlack Lenke til kommentar
whoi Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 (endret) Tydeligvis ikke. Intel gjengen sier at både linux og windows driveren laster en ekstern firmware. Det gjør det enkelt for de å fikse problemer og legge til nye funksjoner uten at folk må flashe korta sine. Edit: skrivefeil Endret 5. september 2004 av Blurpy Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 Og hva skal kortet med firmware - skal ikke det ligge inne i selve kortet? Noen kort/drivere, i hvertfall de med prism54 drivere, krever at du laster opp firmware når kortet initialiseres. Firmware finnes på nett. For å få wep/wap støtte så må dåke huske på å legge til riktig crypto støtte i kjernen. Hæ? Tror ikke det er nødvendig med noe støtte i linux-kjernen for det. Er du sikker? Uansett, skal du legge til kryptering manuelt så gjøres det med f.x: iwconfig eth1 key 0123456789a eller iwconfig eth1 key s:passw Ellers så finnes det sikkert et sted i konfigureringen av kortet i distribusjonens konfigureringsprogram. (Jeg har ikke funent det i MDK 10.0, men så fungerer ikke drakconnect skikkelig for meg heller.) Lenke til kommentar
whoi Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 For å få wep/wap støtte så må dåke huske på å legge til riktig crypto støtte i kjernen. Hæ? Tror ikke det er nødvendig med noe støtte i linux-kjernen for det. Er du sikker? Joda, må ha støtte i kjerna. Ta en titt på http://ipw2200.sourceforge.net/INSTALL Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 Okelidokeli! Da har jeg lært noe nytt i dag også. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 Hva er PEBKAC? Problem Exists Between Keyboard And Chair Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå