SKAREN Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Jeg har brukt trådløs i et par år nå, og hadde behov for å installere windows XP på ny. Men etter jeg har installert XP får jeg ikke koblet meg opp via trådløst. Jeg har all programvaren og kjørt installasjonsdisken for D-LINK kortet flere ganger. Er det noen som vet om XP setter opp automatisk trådløs tilgang. Det er andre pc'er som er koblet til nettet trådløs så alt er ok der. Trenger seriøst hjelp, etter å ha sittet 4-5 timer for å koble meg opp. Setter pris på presise svar, takk. Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Jeg har brukt trådløs i et par år nå, og hadde behov for å installere windows XP på ny. Men etter jeg har installert XP får jeg ikke koblet meg opp via trådløst. Jeg har all programvaren og kjørt installasjonsdisken for D-LINK kortet flere ganger. Er det noen som vet om XP setter opp automatisk trådløs tilgang. Det er andre pc'er som er koblet til nettet trådløs så alt er ok der. Trenger seriøst hjelp, etter å ha sittet 4-5 timer for å koble meg opp. Setter pris på presise svar, takk. - Har du sjekket i enhetsbehandling om kortet er installert? - Bruker du D-Link sitt program for kortet eller bruker du det som er i XP? - Er et WEP kryptering på nettet? Lenke til kommentar
SKAREN Skrevet 19. august 2004 Forfatter Del Skrevet 19. august 2004 Jeg har innstallert programvaren fra original D_LINK disk. Når jeg setter inn det trådløse kortet i pc'en skjer det ingen ting. Virker som om min bærbare ikke finner ny hardware. Brukte pc'en tidligere i dag og da var jeg på nett. Vet du hva jeg kan gjøre for at pc'en skal installere hardwaren for D-link kortet?? evt hvordan jeg kan få sjekket om det allerede er installert?? Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Jeg har innstallert programvaren fra original D_LINK disk. Når jeg setter inn det trådløse kortet i pc'en skjer det ingen ting. Virker som om min bærbare ikke finner ny hardware. Brukte pc'en tidligere i dag og da var jeg på nett. Vet du hva jeg kan gjøre for at pc'en skal installere hardwaren for D-link kortet?? evt hvordan jeg kan få sjekket om det allerede er installert?? Som jeg spurte om, finner du kortet i enhetsbehandling? Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 Når du bruker trådløst under WinXP, så må du velge om du vil konfigurere kortet med Zero Configuration Manager, eller medfølgende programvare. Vil du bruke medfølgende programvare, må du disable ZCM. Lenke til kommentar
barkindog Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 Når du bruker trådløst under WinXP, så må du velge om du vil konfigurere kortet med Zero Configuration Manager, eller medfølgende programvare. Vil du bruke medfølgende programvare, må du disable ZCM. Har det samme problemet selv. Lurte på om ZCM er en innebygd funksjon i XP? I tilfelle, hvor kan jeg finne den? Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 (endret) ZCM finner du under Control Panel > Administrative Tools > Services. Sett den til disabled. Edit: Det er en annen metode med å slette en nøkkel i Registry, men den over er normalt tilstrekkelig. Endret 21. august 2004 av sofTest Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå