Gå til innhold

Patriotisme i Norge?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+891234
Så glad dere er i å onanere til flagg her... På seg selv kjenner man andre..

På seg selv kjenner man andre -> "Jeg ronker til flagg, det gjør du også." :ermm:

Lenke til kommentar

Da blir du heller ikke integrert så lett at det gjør noe.. Særlig når det er ett slikt øst-vestskille, kan det bli vanskelig. Både for de som kommer hit og dersom du drar til Russland. Tenk hvor mye lettere det blir om du som pakistaner som kommer til Norge, og snakker med naboene dine og synger Ja vi elsker og sverger troskap sammen med dem? Det er EKTE integrering!

jeg NEKTER å synge "ja vi elsker", FERDIG.

Endret av fal
Lenke til kommentar
Det å være norsk handler om et papir/en tillatelse, ikke hva du eter til middag og hvilket flagg du ronker over.

Så glad dere er i å onanere til flagg her... På seg selv kjenner man andre..

 

 

Jeg vil at det å bli norsk skal handle om mer enn en papirbit. DET ER POENGET! De skal bli gode nordmenn, og tenke på seg selv som nordmenn. Uansett om de opprinnelig er russere, pakistanere, tyskere etc. DE SKAL BLI NORDMENN HVIS DE SKAL BO HER!

FRIHET?

Frihet til å bo her og komme hit, og frihet til å la være.

 

Frihet til å dra ut igjen. frihet til å bo på Montebello, frihet til å bo på Tveita.

 

Når jeg flytter til Russland, vil jeg ikke bli russer. Jeg vil forbli nordmann. Man kan ikke kreve at de SKAL BLI nordmenn når de kommer hit. De har en bakgrunn de også.

 

Da blir du heller ikke integrert så lett at det gjør noe.. Særlig når det er ett slikt øst-vestskille, kan det bli vanskelig. Både for de som kommer hit og dersom du drar til Russland. Tenk hvor mye lettere det blir om du som pakistaner som kommer til Norge, og snakker med naboene dine og synger Ja vi elsker og sverger troskap sammen med dem? Det er EKTE integrering!

jeg NEKTER å synge "ja vi elsker", FERDIG.

Så.... patriotisk gjort da..

 

 

 

 

:ermm:

Lenke til kommentar
Jøsseballa, makan til flaggonani har jeg aldri vært utefor. Jokke, tror du integrering handler om å BLI norsk? Integrering handler om å kunne fungere i samfunnet, ikke om å få reisning av rødt, hvit og blått.

Integrering slik jeg ser det, BØR ihvertfall, handle om å bli norsk.

olsen har rett. Man kan ikke kreve noe som helst, annet enn at de tilpasser seg samfunnet. Dette innebærer språkkunskaper og litt generell kunskap om Norge. Jeg ser ingen grunn til å norskifisere dem.

Ord.

 

Er dere helt mongo i huet? At vi er snille at vi lar dem komme inn i landet er HELT greit, men da skal de FAEN MEG lære seg Norsk, integrere seg i den Norske kulturen osv osv. At det ER LOV å bruke burka på en arbeidsplass, men ikke caps er helt TRAGISK. Fyy faen så irritert jeg blir over sånne folk som synes det bør bli MER innvandrere i Norge. Ikke misforstå meg; jeg er ikke rasist, men jeg vet hva som kommer til å skje. De kommer IKKE til å bli integrert, og Norge kommer tilslutt til å bli et muslim-styrt land. Jeg vil heller satse på at de som får komme til Norge lærer språket, lærer Norske vaner og den Norske kulturen. På den måten kan vi leve i harmoni under det Norske flagget. Jeg vil ikke at Norge skal bli et land hvor man snakker tolv forskjellige språk, har nasjonaldag for flere hundretusen mennesker annenhver dag for et land i huttiheita!!! Jeg vil at vi ALLE kan samles å nyte 17. mai, men da uten burka o.l! HELT greit for meg at de kommer til Norge, men da får de faen meg lære seg Norsk kultur, Norske tradisjoner og det Norske språk! JA til mer Norske flagg rundt omkring, og JA til mer hverdags patriotisme!

 

Ikke misforstå meg når jeg skriver dette innlegget; jeg er ingen rasist, men er drittlei av venner som blir slått ned av "etniske" nordmenn som har noe imot "sosser", eller folk som går i burka på 17. mai. (Nei, HalTan jeg grer ikke alle under en kam når jeg sier det med vold. ;))

Det at olsen ikke har annet enn å si at folk runker til flagget snakker vel egentlig for seg selv, forresten.

 

 

Takk for meg.

 

Edit:

 

norsk_flagg.gif

Endret av dimiles
Lenke til kommentar
Jøsseballa, makan til flaggonani har jeg aldri vært utefor. Jokke, tror du integrering handler om å BLI norsk? Integrering handler om å kunne fungere i samfunnet, ikke om å få reisning av rødt, hvit og blått.

Integrering slik jeg ser det, BØR ihvertfall, handle om å bli norsk.

olsen har rett. Man kan ikke kreve noe som helst, annet enn at de tilpasser seg samfunnet. Dette innebærer språkkunskaper og litt generell kunskap om Norge. Jeg ser ingen grunn til å norskifisere dem.

Ord.

 

Er dere helt mongo i huet? At vi er snille at vi lar dem komme inn i landet er HELT greit, men da skal de FAEN MEG lære seg Norsk, integrere seg i den Norske kulturen osv osv. At det ER LOV å bruke burka på en arbeidsplass, men ikke caps er helt TRAGISK. Fyy faen så irritert jeg blir over sånne folk som synes det bør bli MER innvandrere i Norge. Ikke misforstå meg; jeg er ikke rasist, men jeg vet hva som kommer til å skje. De kommer IKKE til å bli integrert, og Norge kommer tilslutt til å bli et muslim-styrt land. Jeg vil heller satse på at de som får komme til Norge lærer språket, lærer Norske vaner og den Norske kulturen. På den måten kan vi leve i harmoni under det Norske flagget. Jeg vil ikke at Norge skal bli et land hvor man snakker tolv forskjellige språk, har nasjonaldag for flere hundretusen mennesker annenhver dag for et land i huttiheita!!! Jeg vil at vi ALLE kan samles å nyte 17. mai, men da uten burka o.l! HELT greit for meg at de kommer til Norge, men da får de faen meg lære seg Norsk kultur, Norske tradisjoner og det Norske språk! JA til mer Norske flagg rundt omkring, og JA til mer hverdags patriotisme!

 

Ikke misforstå meg når jeg skriver dette innlegget; jeg er ingen rasist, men er drittlei av venner som blir slått ned av "etniske" nordmenn som har noe imot "sosser", eller folk som går i burka på 17. mai. (Nei, HalTan jeg grer ikke alle under en kam når jeg sier det med vold. ;))

Det at olsen ikke har annet enn å si at folk runker til flagget snakker vel egentlig for seg selv, forresten.

 

 

Takk for meg.

 

Edit:

 

norsk_flagg.gif

syns de fleste kan norsk jeg, dessuten er det slik at historie og norsk på videregående nivå dekker det meste innenfor norsk kultur og historie. (etter min mening er det ikke nødvendig å vite med mindre man skal arbeide med dette)

Lenke til kommentar
så patriotisk? ehh...jeg er ikke norsk, da synger jeg ikke den norske nasjonalsangen...logikk?

NEI. Ikke logikk.

Ikke det jeg ser heller. Jeg synger mer enn gjerne den amerikanske, synger gjeren "this land is your land", og kan for den del synge den svenske..

 

Ellers, enig med Dimiles :thumbup:

det er jo valget ditt? med mindre jeg har misforstått så er det slik at norge utøver ytringsfrihet?

Lenke til kommentar
så patriotisk? ehh...jeg er ikke norsk, da synger jeg ikke den norske nasjonalsangen...logikk?

NEI. Ikke logikk.

Ikke det jeg ser heller. Jeg synger mer enn gjerne den amerikanske, synger gjeren "this land is your land", og kan for den del synge den svenske..

 

Ellers, enig med Dimiles :thumbup:

det er jo valget ditt? med mindre jeg har misforstått så er det slik at norge utøver ytringsfrihet?

Jeg er andre-generasjons "innvandrer" til Norge selv. Til orientering.

 

Skal ikke tvinge deg til å synge, men jeg liker ikke innstillingen din. jeg misliker den faktisk ganske sterkt.. "ikke F. om du får meg til å synge den norske nasjonalsangen"..

 

Nå er faktisk vgs "frivillig" i Norge da..

Lenke til kommentar

jaja selvfølgelig, men det er ikke det som er poenget mitt, jeg mener at begge foreldra mine har fått med seg ganske mye av den norske historien og kulturen da de begynte på norskkurset som de fikk når vi flyttet hit. Norsk kultur er den lettere delen da de lærte seg ganske mye av det på jobben og den er jo ikke brutalt annerledes enn det hjemmelandet mitt har.

Forresten : min holdning er ikke "ikke faen om jeg vil synge den norske nasjonalsangen"

Den er mer slik :

Jeg synger ikke den norske nasjonalsangen og slik er det.

Endret av fal
Lenke til kommentar

hvorfor det? tja det er mange grunner men den aller viktigste er at jeg synger kun den indiske nasjonalsangen og intet annet. Jeg anser meg selv som en inder, og ikke en nordmann, og etter det jeg har forstått, skal de som anser seg selv som nordmenn, synge denne sangen. Derfor ville det vært urettferdig både ovenfor den norske nasjonalsangen og meg om jeg hadde sunget denne.

Lenke til kommentar
Er dere helt mongo i huet?

Nei, det er vi ikke. Jeg tror vi pleier å gå under betegnelsen "moderne idealister".

 

At vi er snille at vi lar dem komme inn i landet er HELT greit, men da skal de FAEN MEG lære seg Norsk, integrere seg i den Norske kulturen osv osv.

 

Nå må du lære deg å skille mellom integrering, og total kulturfrarøvelse. Skal ikke mennesker som opprinnelig kommer fra, la oss si, Pakistan få lov til å beholde sin kultur, sine tradisjoner, og sin nasjonalstolthet? Og nei, jeg snakker de verdiene som du og en hel gjeng andre folk som fremdeles ikke har sett over stakittgjerdet hjemme på Oslo Vest definerer som deres kultur, jeg snakker om DERES mattradisjoner, DERES religion, DERES nasjonaldag, DERES litteratur, musikk og lyrikk. Skal ikke mennesker fra pakistan få lov til å være pakistanere fordi de bor i Norge? Det å integrere mennesker i det norske samfunnet handler om å integrere de i språket, lover og regler, folkeskikk, systemet, og kulturen, ikke å tvinge lusekofte og lutefisk på dem. Lær deg å skille mellom dette, og du oppdager plutselig at du ikke trenger å tenke så forbanna irrasjonellt hele tiden. For øvrig er det mitt inntrykk at de aller fleste lærer seg norsk.

 

At det ER LOV å bruke burka på en arbeidsplass, men ikke caps er helt TRAGISK.

 

At det ikke er lov å bruke caps på arbeidsplassen kan være tragisk, det kommer an på arbeidsplassen. Burka er jeg imot, vet du hva en burka er?

 

Dette, min venn, er en burka:

burka.jpg

 

Jeg har ALDRI sett noen i Norge med burka, ALDRI.

 

At du vil nekte en muslim å følge de religiøst betingede regler den troende selv velger å følge, er rett og slett inhumant. Å nekte disse menneskene å gå sari, eller hva det nå måtte være, vil bli mye som å nekte en kristen å bruke kors, er det rasjonellt?

 

Fyy faen så irritert jeg blir over sånne folk som synes det bør bli MER innvandrere i Norge.

 

Jeg mener man bør åpne grensene for mennesker som trenger det, det bør dog legges flere ressurser i at disse menneskene blir tatt godt imot, INTEGRERT (ikke frarøvet sin kultur) i form av språklig/samfunnskunnskaplig opplæring, og får den hjelpen de trenger til å skape seg et verdig liv som innvandrer i norge.

 

Ikke misforstå meg; jeg er ikke rasist, men jeg vet hva som kommer til å skje.

 

Sorry, men den kjøper jeg ikke helt. Du baserer din mening om innvanderer på den fraksjonen som skulle bedrive kriminalitet, og utelater f.eks å ta med i regnestykket den RESSURSEN innvandringen er for oss. Og nei, jeg benekter ikke at kriminaliteten blandt innvandrere er høy, for det er den, men den er ikke så høy som du/eventuellt Torsteinen skal ha det til (ja, jeg har sett noen ganske latterlige tall fra den kanten). For å forklare litt nærmere: Minoritetsgrupper og kriminalitet er (desverre) en naturlig sammenheng verden over. Små, til dels lukkede samfunn har en tendens til å utvikle sosiale problemer knyttet til rus, kriminalitet og annet, known fact. Og nei, det trenger ikke ha med innvandring å gjøre. Se på aboriginerene i Australia, er de innvandrere? Har disse menneskene i utgangspunktet en destruktiv kultur eller religion? Nei! De har havnet utenfor samfunnet, i sitt eget lille samfunn, de mangler INTEGRERING. Mye av grunnen til at dette har skjedd er, nettopp, frarøvelsen av disse urinvånerenes kultur, og på mange måter måten de har blitt frastøtt av samfunnet. I dag lever mange av de i total fattigdom, med enorme rus/kriminalitets-problemer.

 

Du hadde/har SK på VGS, stemmer? Fikk du aldri høre av læreren at det gjelder å nyansere synet sitt? Se saken fra flere sider? Spør du meg, ser du det VELDIG ensidig.

 

De kommer IKKE til å bli integrert, og Norge kommer tilslutt til å bli et muslim-styrt land.

 

Vet du hva, det er det mest latterlige jeg har hørt på lenge. Dette vitner bare om null forståelse av situasjonens realiteter. For det første: Islam står ikke sterkt som styreretning, og Islam har forholdsvis liten oppslutning i Norge. Mange av innvandrerene som kommer til Norge, kommer hit nettopp fordi de flykter fra religionstyrrani. Det er klart det finnes fanatikere, men de er i et knusende mindretall. I et demokratisk Norge vil ALDRI en fanatisk Islam-reiligiøs organisasjon få gjennomslag. Nordmenn flest er ikke engang religiøse. Hvordan skulle disse fanatiske muslimene få makten? De måtte for det første få oppslutning så det synger etter, og nei, norske muslimer flest ville IKKE ha stemt på de. For det andre ville de ikke kunnet danne regjering med noe norsk parti. Nei, de får nok aldri makt på en fundamentalistisk-muslimsk linje. Det er omtrent like realitisk som å tro at Smiths Venner kommer til å overta landet og tvinge alle kvinner til å gå i skjørt og ha langt hår.

 

Jeg vil heller satse på at de som får komme til Norge lærer språket, lærer Norske vaner og den Norske kulturen.

 

Noe de aller fleste gjør. Det kunne dog vært brukt mer ressurser fra vår side på selve "utdanningen" av våre nye landsmenn. For øvrig: Dette betyr ikke at de ikke får beholde sine pakistanske røtter og kjernekultur, tradisjoner og språk. Det å ha dobbel nasjonalitet handler om kulturkræsj.

 

På den måten kan vi leve i harmoni under det Norske flagget.

Ikke før du, og nordmenn generellt, velger å akseptere en muslim for det han er, istedet for å frarøve ham reigionsfriheten og tvinge ham inn i det DU ser på som riktig. Hva blir det neste? Forbudt med islam?

 

Jeg vil ikke at Norge skal bli et land hvor man snakker tolv forskjellige språk, har nasjonaldag for flere hundretusen mennesker annenhver dag for et land i huttiheita!!!

 

Norge vil alltid være norsk, uansett om vi tar imot flyktninger eller ikke. Innse det, for det du argumenterer med nå er fantastisk irrasjonellt.

 

Jeg vil at vi ALLE kan samles å nyte 17. mai, men da uten burka o.l!

 

Som sagt, ikke burka. For øvrig: Skal folk nektes å være muslimer fordi det er 17. mai? Skal vi nekte folk å være politiske motstandere av det vi selv mener er det rette? Skal vi nekte folk å være kommunsiter, liberalister, sosialister, konservative, kristne, hinduister, muslimer eller svenske?

 

HELT greit for meg at de kommer til Norge, men da får de faen meg lære seg Norsk kultur, Norske tradisjoner og det Norske språk!

 

Så støtt et parti som står for at innvandrere får spandert kurs i overnevnte (ikke innenfor dine/jokkes rammer, men innenfor det som kan sees som rasjonellt mtp. hva man faktisk TRENGER. Man trenger ikke få tredd intetsigende kultur nedover hodet for å fungere i et samfunn, men man trenger kunnskap om samfunnet i seg selv.)

 

JA til mer Norske flagg rundt omkring, og JA til mer hverdagspatriotisme!

 

Ja til et Norge vi kan være stole av, istedet for et Norge full av trangsynte egoister. Den dagen DET skjer, da skal jeg marsjere stolt nedover Karl-Johan og veive flagget så det suser etter mens jeg synger Ja Vi Elsker av full hals.

 

Ikke misforstå meg når jeg skriver dette innlegget; jeg er ingen rasist, men er drittlei av venner som blir slått ned av "etniske" nordmenn som har noe imot "sosser",

 

Og jeg er drittlei av folk som tror kriminelle innvandrere er representativt for flertallet. Ja, de har i overkant kriminelle, og spesiellt noen miljøer er SVÆRT belastet (les over), men det betyr ikke at det har noe med andre innvandrere å gjøre. Jeg kjenner innvandrere som har bodd her i få år, snakker god norsk, får toppkarakterer på skolen, og viser STOR innsikt. Også på tross av at enkelte av de er muslimer. Idioter og prakteksemplarer finnes i alle leirer. Vet du hvor forbanna mange "helnorkse" idioter det finnes? Vet du at det finnes kristne i fleng som mener sex før ekteskap er synd, eller at kvinnen er underdadig mannen, og som mener Norge burde styres deretter?

 

(Nei, HalTan jeg grer ikke alle under en kam når jeg sier det med vold. ;))

 

Hvorfor bruker du det da som et argument som skal tale imot innvadrere som en gruppe?

 

Det at olsen ikke har annet enn å si at folk runker til flagget snakker vel egentlig for seg selv, forresten.

 

Egentlig ikke, men Jokke er god underholdning da.

 

 

norsk_flagg.gif

 

globe_flag.gif

Endret av HalTan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...