panzerwolf Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 Uten at jeg har lest (ennå) mer enn de aller første innleggene: Kanskje vi har innsett i større grad at grenser er bare i veien og at vi må heller se mer på menneskeheten som en helhet? For min del kan godt grensene gå over til mer kulturelle provinser enn inndelinga i land som vi har i dag. I tillegg har vi en mye eldre historie enn f.eks. USA. Dagens nordmenn stammer fra vikingtida og enda eldre, mens de fleste i USA har røtter der som maks er 500 år gamle. En hvit mann i USA ser vel ikke akkurat på indianerne som har vært der i 30.000 år som en del av "sin" historie... Når det gjelder sport, skal jeg la vær å kommentere det i større grad her da det vil bringe tråden over til noe annet enn politikk og samfunn, men jeg ser ingen grunn til å skrike til f.eks. 11 svette mannfolk med fetisj for lærballer, uansett om de er nordmenn, amerikanere eller kenyaenere Lenke til kommentar
Torsteinen Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 (endret) Hvordan integrerer flagging og synging? Jeg vil nå heller tro at det ekskluderer, kan ikke la fedrelandet bli besudlet av ett sotrør vet du. Da er vi enige Hva av det han sier er det du er enig i? kan ikke la fedrelandet bli besudlet av ett sotrør vet du. ... Endret 25. august 2004 av Torsteinen Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 25. august 2004 Forfatter Del Skrevet 25. august 2004 JoachimR : Etter å ha lest gjennom denne tråden, og om alt du sier om patriotisme så skjønner jeg fremdeles ikke helt poenget ditt. Hva er det vi som nasjon oppnår med at en 6 år gammel halv norsk jente sier at hun liker Demokrati og ytringsfrihet fremfor en trampoline??? Muligens hun tar det som selvfølge (ihvetrfall gjør jeg dette). Mener du at vi ikke kan integreres uten at vi onanerer sammen foran et flagg?? Selvfølgelig kan vi integreres uten det forbanna flagget, det er bare snakk om ha et åpent sinn og respekt for andres kulturer det, da først får vi noe som kan kalles integrering. Ok, jeg skjønner hva du mener med at det kan være fint å ha en gruppetilhørighet, jeg selv har vært medlem av VIF-klanen siden 1991, og er stolt over drakta og klubben min, og syns det er fint å se VIF-flaggene vaie i vinden samtidig som jeg synger kamprop på en fotballkamp, men dette er for meg noe helt annet enn å gå med det norske flagget og synge nasjonalsangen hver bidige dag, hva er poenget med det?? Vil vi få en bedre verden hvis alle mennesker skulle gjort det?? Som Otharos nevnte, bare se hva som skjedde i Jugoslavia. En krig på en fotballkamp er ikke det samme som en politisk krig. Jo, vi kan integreres uten patriotisme.. Men hva skal du da integreres i? Det blir mye mer konkret dersom flere av oss hadde vært patrioter, og vi hadde hatt en følelse knyttet til vårt land og dets tradisjoner. Vær så vennlig, ikke omtal det som "onanering foran flagget". Det gir ett utrolig dårlig bilde, og må sies å være særs upatriotisk. Nasjonalsangen vår skal vi lære å bli glad i! Den er vår, bare vår, og den skal være synonymt med Kongeriket Norge. Jeg skjønner at dere ikke vil kommentere mitt fine patriotiske sitat, så jeg poster det på nytt: A thoughful mind, when it sees a Nation's flag, sees not the flag only, but the Nation itself; and whatever may be its symbols, its insignia, he reads chiefly in the flag the Government, the principles, the truths, the history which belongs to the Nation which belongs to the Nation that sets it forth. Det er dette vi må få til! Nordmenn generelt sett klarer det veldig dårlig. Men vi får starte med oss selv! La oss tenke på våre rettigheter og plikter, som er NORSKE, hver gang vi synger "Ja, vi elsker" eller ser ett flagg. La oss legge mer i det! La oss synge mer! I US synges det foran en hver form for sportsarrangement, Star Spangled Banner. Alt fra rodeo til polo. Fra basket til soccer. Hvorfor gjør vi ikke det i Norge? Er vi rett og slett ikke glade i landet vårt? JO! Vi elsker vårt fedreland! La oss vise det, NORDMENN! En hvit mann i USA ser vel ikke akkurat på indianerne som har vært der i 30.000 år som en del av "sin" historie... Hvorfor ikke? Native Americans lærer de mye om på skolene, og en del av dem knytter kjennskap til indianerne ved at de drar til dem for å kjøpe billige sigaretter og for å gamble.. Så det er slettes ingen skjult del av historien Jeg synes JoachimR får litt mye pepper her. Jeg også Patriotisme handler om de positive sidene ved å fremheve seg selv og der man bor.Hvis man ikke skal være glad i landet sitt, vil det bli vanskelig å å skape entusiasme om å ta vare på det. Kjære nordmann, du har forstått poenget! Patriotisme kan blandes inn i alt fra miljøvern til fårikål. Hvorfor er dette utrolig viktig? For å diffrensiere de ulike nasjonene? For å fremme fremmedfrykt? Jeg synes det er påtide å innta verdenspatriotisme i steden for. Kjærlighet til landet vi kommer fra, er en nødvendighet. Hvis du er glad i landet ditt, vil du overtrå en noe større grense f.eks. hvis du kaster søppel på gaten. Du vil sette pris på alle rettighetene dine! Du vil sette pris på dine plikter! Du vil HYLLE DITT LAND! Er ikke det viktig og positivt, vet ikke jeg. Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 Læreren min ble slik som JoacimR etter et par år i USA. Utrolig hva det landet gjør med folk Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 Læreren min ble slik som JoacimR etter et par år i USA. Utrolig hva det landet gjør med folk Jeg tror de fleste har godt av å dra til statene en liten stund. Lenke til kommentar
Sondre^^ Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 (endret) Hvordan integrerer flagging og synging? Jeg vil nå heller tro at det ekskluderer, kan ikke la fedrelandet bli besudlet av ett sotrør vet du. Da er vi enige så det er et menneskes hudfarge (antall fargepigmenter i huden) som skal avgjøre om han får lov til å bo her? det er jo logisk forresten var olsens innlegg ironisk, hvis du ikke skjønte det.. Endret 25. august 2004 av Sondre^^ Lenke til kommentar
Torsteinen Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 Hvordan integrerer flagging og synging? Jeg vil nå heller tro at det ekskluderer, kan ikke la fedrelandet bli besudlet av ett sotrør vet du. Da er vi enige så det er et menneskes hudfarge (antall fargepigmenter i huden) som skal avgjøre om han får lov til å bo her? det er jo logisk forresten var olsens innlegg ironisk, hvis du ikke skjønte det.. Og du skjønte vel ikke at mitt var ironisk ovenfor olsen Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 Jøsseballa, makan til flaggonani har jeg aldri vært utefor. Jokke, tror du integrering handler om å BLI norsk? Integrering handler om å kunne fungere i samfunnet, ikke om å få reisning av rødt, hvit og blått. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 25. august 2004 Forfatter Del Skrevet 25. august 2004 Jøsseballa, makan til flaggonani har jeg aldri vært utefor. Jokke, tror du integrering handler om å BLI norsk? Integrering handler om å kunne fungere i samfunnet, ikke om å få reisning av rødt, hvit og blått. Integrering slik jeg ser det, BØR ihvertfall, handle om å bli norsk. Lenke til kommentar
alexf Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 Jøsseballa, makan til flaggonani har jeg aldri vært utefor. Jokke, tror du integrering handler om å BLI norsk? Integrering handler om å kunne fungere i samfunnet, ikke om å få reisning av rødt, hvit og blått. Integrering slik jeg ser det, BØR ihvertfall, handle om å bli norsk. olsen har rett. Man kan ikke kreve noe som helst, annet enn at de tilpasser seg samfunnet. Dette innebærer språkkunskaper og litt generell kunskap om Norge. Jeg ser ingen grunn til å norskifisere dem. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 25. august 2004 Forfatter Del Skrevet 25. august 2004 Jøsseballa, makan til flaggonani har jeg aldri vært utefor. Jokke, tror du integrering handler om å BLI norsk? Integrering handler om å kunne fungere i samfunnet, ikke om å få reisning av rødt, hvit og blått. Integrering slik jeg ser det, BØR ihvertfall, handle om å bli norsk. olsen har rett. Man kan ikke kreve noe som helst, annet enn at de tilpasser seg samfunnet. Dette innebærer språkkunskaper og litt generell kunskap om Norge. Jeg ser ingen grunn til å norskifisere dem. Skal de bo her, får de jammen se på seg selv som norske. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 (endret) Jøsseballa, makan til flaggonani har jeg aldri vært utefor. Jokke, tror du integrering handler om å BLI norsk? Integrering handler om å kunne fungere i samfunnet, ikke om å få reisning av rødt, hvit og blått. Integrering slik jeg ser det, BØR ihvertfall, handle om å bli norsk. olsen har rett. Man kan ikke kreve noe som helst, annet enn at de tilpasser seg samfunnet. Dette innebærer språkkunskaper og litt generell kunskap om Norge. Jeg ser ingen grunn til å norskifisere dem. Ord. EDIT: Skal de bo her, får de jammen se på seg selv som norske. Det å være norsk handler om et papir/en tillatelse, ikke hva du eter til middag og hvilket flagg du ronker over. Endret 25. august 2004 av HalTan Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 25. august 2004 Forfatter Del Skrevet 25. august 2004 Jøsseballa, makan til flaggonani har jeg aldri vært utefor. Jokke, tror du integrering handler om å BLI norsk? Integrering handler om å kunne fungere i samfunnet, ikke om å få reisning av rødt, hvit og blått. Integrering slik jeg ser det, BØR ihvertfall, handle om å bli norsk. olsen har rett. Man kan ikke kreve noe som helst, annet enn at de tilpasser seg samfunnet. Dette innebærer språkkunskaper og litt generell kunskap om Norge. Jeg ser ingen grunn til å norskifisere dem. Ord. EDIT: Skal de bo her, får de jammen se på seg selv som norske. Det å være norsk handler om et papir/en tillatelse, ikke hva du eter til middag og hvilket flagg du ronker over. Så glad dere er i å onanere til flagg her... På seg selv kjenner man andre.. Jeg vil at det å bli norsk skal handle om mer enn en papirbit. DET ER POENGET! De skal bli gode nordmenn, og tenke på seg selv som nordmenn. Uansett om de opprinnelig er russere, pakistanere, tyskere etc. DE SKAL BLI NORDMENN HVIS DE SKAL BO HER! Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 Hva betyr det å være nordmann? (Hvorfor heter det nordmann og ikke nordkvinne?) Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 25. august 2004 Forfatter Del Skrevet 25. august 2004 Hva betyr det å være nordmann? (Hvorfor heter det nordmann og ikke nordkvinne?) Ja, det for du ta opp på et RU-møte. Skal de bo her, kan de ikke være pakistanere. Da må de være norske får å gli inn i vårt utrolige samfunn! Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 Når jeg flytter til Russland, vil jeg ikke bli russer. Jeg vil forbli nordmann. Man kan ikke kreve at de SKAL BLI nordmenn når de kommer hit. De har en bakgrunn de også. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 Det å være norsk handler om et papir/en tillatelse, ikke hva du eter til middag og hvilket flagg du ronker over. Så glad dere er i å onanere til flagg her... På seg selv kjenner man andre.. Jeg vil at det å bli norsk skal handle om mer enn en papirbit. DET ER POENGET! De skal bli gode nordmenn, og tenke på seg selv som nordmenn. Uansett om de opprinnelig er russere, pakistanere, tyskere etc. DE SKAL BLI NORDMENN HVIS DE SKAL BO HER! FRIHET? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 25. august 2004 Forfatter Del Skrevet 25. august 2004 Det å være norsk handler om et papir/en tillatelse, ikke hva du eter til middag og hvilket flagg du ronker over. Så glad dere er i å onanere til flagg her... På seg selv kjenner man andre.. Jeg vil at det å bli norsk skal handle om mer enn en papirbit. DET ER POENGET! De skal bli gode nordmenn, og tenke på seg selv som nordmenn. Uansett om de opprinnelig er russere, pakistanere, tyskere etc. DE SKAL BLI NORDMENN HVIS DE SKAL BO HER! FRIHET? Frihet til å bo her og komme hit, og frihet til å la være. Frihet til å dra ut igjen. frihet til å bo på Montebello, frihet til å bo på Tveita. Når jeg flytter til Russland, vil jeg ikke bli russer. Jeg vil forbli nordmann. Man kan ikke kreve at de SKAL BLI nordmenn når de kommer hit. De har en bakgrunn de også. Da blir du heller ikke integrert så lett at det gjør noe.. Særlig når det er ett slikt øst-vestskille, kan det bli vanskelig. Både for de som kommer hit og dersom du drar til Russland. Tenk hvor mye lettere det blir om du som pakistaner som kommer til Norge, og snakker med naboene dine og synger Ja vi elsker og sverger troskap sammen med dem? Det er EKTE integrering! Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 (endret) Frihet til å bo her og komme hit, og frihet til å la være. Frihet til å dra ut igjen. frihet til å bo på Montebello, frihet til å bo på Tveita. Frihet til å tenke og mene hva f*aen jeg vil. Da blir du heller ikke integrert så lett at det gjør noe.. Særlig når det er ett slikt øst-vestskille, kan det bli vanskelig. Både for de som kommer hit og dersom du drar til Russland. Tenk hvor mye lettere det blir om du som pakistaner som kommer til Norge, og snakker med naboene dine og synger Ja vi elsker og sverger troskap sammen med dem? Det er EKTE integrering! HAHAHAHAHA. Endret 25. august 2004 av HalTan Lenke til kommentar
Sondre^^ Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 Og du skjønte vel ikke at mitt var ironisk ovenfor olsen jeg har sett at du tidligere har presentert rasisistiske synspunkter...olsen har vel heller gjort det motsatte, derfor er nok hans ironi en del lettere å gjennomskue.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå