Gå til innhold

Patriotisme i Norge?

Anbefalte innlegg

hvorfor er det latterlig. Norge er et flott land, og ville ikke bodd noe annet sted. men du vil vel at Norge skalvære flerkulturelt og stemmer SV tenker jeg

For ordens skyld er jeg mer patriotisk enn de aller fleste, til det nivået der jeg gråter av Ja vi elsker og bildene av Kong Haakon som returnerte etter krigen. Jeg er latterlig glad i landet mitt.

Og jeg har ikke noe generelt problem med at landet jeg er så fordømt glad i blir litt mer multikulturelt.. :)

Og jeg stemmer ikke SV.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jaja, folk er forskjellige. jeg vil ha et Norge som det var. og det vil ikke du.

Tjatjo. :) Jeg er på mange måter konservativ, og ganske glad i tradisjoner. Så helt rett har du ikke. Jeg har ikke noe i mot en sterkere sekularisering, og litt mangfold er på generelt grunnlag ikke destruktivt for det landet jeg er glad i.

Folk er forskjellige, du har din mening om hva som er bra for landet, jeg har min mening om hva som er bra for landet. Det er dårlige manerer å legge ord i munnen på andre. :)

Lenke til kommentar

Patriotisme er bare idiotisk... eller litt patriotisme er greit, men for mye er idioti.

Når jeg var i polen så sa noen polakker at det var straffbart og ikke reise seg når den polske nasjonal sangen ble spillt(stemmer ddet, eller skrøna de med meg?)... men de hadde ikke hørt om noen som hadde blitt straffet for det. Når jeg spurte om det var straffbart for utlendinger og ikke reise seg så vissste de ikke.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

hallo det er Deadstar igjen bare med nytt nick

jeg ser at jeg har vært litt "høy på pæra" her, og beklager :blush: jeg blir ofte sånn noen ganger, spesielt om jeg har hatt en dårlig dag. jeg uttaler meg dårlig på sånne dager ;)

og for å presisere meg litt nå som jeg har en god dag. jeg har ingenting imot innvandrere og denslags, hvis de kan repsektere våre lover og at de ikke på død og liv skal ha sharialovene sine her. og jeg mener ikke et forrige Norge, men DET norske, de norske tradisjonene. men man kan alltids ha noe inn, bare det ikke overgår det opprinelige.

håper jeg har gjort meg litt mer klar nå :)

Lenke til kommentar

Jeg tror at mye av grunnen til at Norge har en manglende patriotisme er et resultat av mange ting. En ting er rasisme. Idag blir rasisme kortetdratt frem alt for fort. En svenskevits er morsomt, en muslimvits er hets. Muslimmer kan skjelle ut nordmenn uten å bli kalt rasist, men det går ikke andre veien.

En annen ting er innvandringen vi har til Norge. Det er blitt politisk ukorekt og mene at man er stolt av Norge og våre tradisjoner. Idag må man være multikullturell og åpen for alt for ikke å bli stemplet som rasist, det gjelder kun den etniske norske befolkningen vel og merke.

Det var først etter at jeg leste bøker fra krigen at jeg fikk en ekte nasjonal og patriotisk følese for Norge. Da jeg leste Max Manus bøker om krigen, ble jeg stolt. Her har vi norske gutter som er villige til å dø for Norge. Mange av dem offret seg slik at Norge skulle få sin uavhengighet fra tyskerne.

Jeg tror nok at grunnen til at mange amerikanere har en så sterk nasjonal følelse er at de har deltatt i så mange kriger, med så mye tap. De blir sveiset sammen i krig, akkuratt som Norge ble under krigen.

Jeg har et stort norskt flagg hengende på veggen. Jeg er ikke rasist. Jeg er ikke nazist. Jeg er nordmann og stolt av det, enklere er det ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...