Gå til innhold

Patriotisme i Norge?


Anbefalte innlegg

Kanskje vi bør lage et tydligere skille når det gjelder innvandrere fra vestlige land, og østlige land. Men å forby østlig innvandring helt, tror jeg igjen blir galt.

 

Hvorfor i alle dager stemmer du Høyre? ...

Dette er vel i og for seg en uttalelse Erna Solberg verdig - men det sier også at Høyre beveger seg i en faretruende retning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Greit greit, men Midstuen skole blir ganske homogent når man bare ser hele gruppen. OK?

Skal jeg koke Midstuen ned til en bås, havner den i båsen for ufyselige pappagutter. :) Klart, det finnes bra folk der også.

 

Nå er faktisk Høyre for å gjøre det vanskeligere å få oppholdstilatelse. I tillegg er jeg ikke myndig, ergo kan jeg ikke stemme.

 

Hadde du foreslått noe slikt som overnevnte på et Høyre-landsmøte el. lignende hadde folk sett utrolig dumt på deg. Eller, jeg HÅPER i hvert fall det.

Endret av HalTan
Lenke til kommentar

Akershus Unge Høyres resolusjon om innvandring:

 

Innvandrere er mennesker med to utenlandsfødte foreldre. Ved inngangen til 2003 var det 310 700 innvandrere i Norge, dvs 6.9% av befolkningen. Dette er en stor gruppe mennesker, og deres velferd bør være et viktig ansvar for det offentlige.

 

Ved inngangen til 2001 var 45% av innvandrerne norske statsborgere. Det vil si at over 150 000 mennesker var uten statsborgerskap. Ved Stortingsvalget i 2001 stemte 52% av de innvandrerne som var statsborgere. 45% av innvandrerne fra ikke – vestlige land stemte. I 1997 var en gjennomsnitts husholdningsinntekt per forbruksenhet hos innvandrere 58% av ikke – innvandreres.

 

Det vil si at det finnes en stor gruppe mennesker i Norge som har dårlig råd,  de er ikke integrert som medlemmer av det norske samfunnet og de utelukkes fra utformingen av det samfunnet de er en del av. Dette er en stor utfordring for det offentlige som må tas seriøst.

 

Det viktigste i forhold til innvandrere er å gi dem skikkelig språkopplæring. Det er ikke mulig å bli integrert i det norske samfunn uten å beherske et språk som er allment kjent her, engelsk eller skandinavisk. Det er nødvendig å gi dem tilstrekkelig språkopplæring. For barn er dette særlig viktig, og om nødvendig må det gis utvidet norskopplæring i forkant av og i tillegg til vanlig grunnskole. Her er det særdeles viktig å ha en forståelse med hjemmet, fora må etableres i regi av grunnskolen for samarbeid mellom skole, elev og foreldre. Det er viktig at barn møter et miljø som aktivt stimulerer til integrasjon i det norske samfunn, særlig at de lærer å beherske norsk.

 

INTEGRER DEM!

Lenke til kommentar
Den endelig løsningen: Kun innvandrere fra vestlige land slippes inn

 

Now who's with me?

Ikke jeg.

 

Det er sjeldent at jeg radikalt endrer mitt syn på forummedlemmer, men i dette tilfellet har jeg mistet all respekt for deg Thorsteinen. Maken til et liten gjennomtenkt og idiotisk utsagn skal du lete lenge etter. Men hva kan man forvente av en som hadde gitt mye for å ha samleie på Karl Johan eller som har "Negersangen" på sin public FTP server? Likte spesielt refrenget: "vi stjeler og vi sloss og tar jobb fra norske mann"...

 

Noen ganger har sosialistene rett; visse individer bør bli skånet for sin egen dumhet.

Lenke til kommentar
Den endelig løsningen: Kun innvandrere fra vestlige land slippes inn

 

Now who's with me?

Ikke jeg.

 

Det er sjeldent at jeg radikalt endrer mitt syn på forummedlemmer, men i dette tilfellet har jeg mistet all respekt for deg Thorsteinen. Maken til et liten gjennomtenkt og idiotisk utsagn skal du lete lenge etter. Men hva kan man forvente av en som hadde gitt mye for å ha samleie på Karl Johan eller som har "Negersangen" på sin public FTP server? Likte spesielt refrenget: "vi stjeler og vi sloss og tar jobb fra norske mann"...

 

Noen ganger har sosialistene rett; visse individer bør bli skånet for sin egen dumhet.

*ler*

 

Føler meg overvåket :D Alle er da vel _litt_ kinky på bånn?

 

Hva er galt i å ville pule i en sånn på karl johan?:

 

1276.jpg

 

 

Den sangen er forresten morsom!

Endret av Torsteinen
Lenke til kommentar
Den sangen er forresten morsom!

:thumbup:

Da har dere i tilfelle en utpreget dårlig sans for humor. Den sangen er bare flau. :no:

Er kjempeskøy den :)

Taper.

Haha!

 

Gått tom for argumenter?

 

Den er morsom som faen, sett fra ett objektivt synspunkt.

 

Har somalske venner som digger den, så tror du overdriver litt, har du forresten hørt den?

Lenke til kommentar

Og det gjør JoachimR / Torsteinen til en taper? Er disse personene plutselig blitt en taper pågrunn av at de likte en sang du tydeligvis ikke likte? Tror du ikke slike sanger finnes på urdu om bængelebængele osv.?

 

Edit: Synes du at den kommentaren der var nødvendig med tanke på debatten forresten? Følte du det kom masse konstrukt ut av den? (Nei, jeg sier ikke at det gjør det av denne heller.)

 

*pirke* :)

Endret av dimiles
Lenke til kommentar

Holdningene som Thorsteinen har, tror jeg han deler med 3/4 av medelevene i klassen min. Selv folk som "Bush er teit, dreper masse folk", og driver med overforenklet USA-kritikk sier for eksempel at "Hvis møter en neger/asylsøker på gata, går jeg over på den andre siden av veien". Noen av dem er faktisk veldig sterkt imot krigen i Irak, men mener allikevel at Irakere og Arabere generelt er "onde" og de kan bare dø uansett.

 

Jeg går i 10. klasse, og folka som sier dette er både folk med veldig lave karakterer, og tålig lav intelligens, og folk med bare 5 og 6.

 

Vi har også ei i klassen vår som er fra Kroatia, hun kom til Norge i 99 tror jeg. Og personen som sa det med å gå over på den andre sida av veien, er mye med henne, selv om hun hadde gått over veien hvis hun ikke hadde kjent henne.

 

Vi er 23 elever i klassen, og jeg tror faktisk det bare er meg, tre kamerater av meg, og ei fra Unge Høyre som ikke har mye imot utlendinger. Nå skal det sies at jeg går i bondeklassen i en bondekommune, så det har så klart mye å si.

Endret av Elyas Machera
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...