oycob Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 (endret) cmd> net stop messenger edit: wee, innlegg 200.. og det handla om net send Endret 19. august 2004 av oycob Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Husker i første klasse på videregående. Folk sendte Net Send som bare det, særlig morsomt var det under ØKI-tentamen. Ble oppdaga etter hvert da. På skolen har de derfor blokkert Net Send og Winchat for å unngå kommunikasjon under tentamen og sånn. Heldigvis finnes det en mulighet til, nemlig DirectX. I alle fall tror jeg at jeg fikk det til å fungere en gang. Går inn under Network og velger test eller noe sånt smart noe. Finner det ikke akkurat nå, så kanskje jeg husker feil. Er veldig tungvint og er bare vits dersom alt annet er stengt. Zlatzman Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 cmd> net stop messenger edit: wee, innlegg 200.. og det handla om net send Blir PC'en "åpen" igjen når man lukker cmd.exe igjen da?? Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 cmd> net stop messenger edit: wee, innlegg 200.. og det handla om net send Blir PC'en "åpen" igjen når man lukker cmd.exe igjen da?? Da stopper den å sende. Kjør - dxdiag - Tror man kan chatte et sted der. Lenke til kommentar
Grimbo Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Ah, gode gamle net send. Har hatt mye moro med den opp gjennom tiden. En gang jeg var på LAN party var det et par script-kiddies som hadde lasta ned noe greier som åpnet og lukket cdromer osv. Til stor ergrelse for de som faktisk var der for å hygge seg. De som styrte LAN'et ba dem om å kutte ut, til ingen nytte selvsagt. Og jeg sto som neste på deres terror liste. Noe irritert etter at cdromen hadde spyttet ut diverse cder skreik jeg ut at hvis dette fortsatte ville det få konsekvenser. Perler for svin, så jeg snekret .bat fila fra helvete med teksten: "Critical Error. Data on drive C: is corrupted and cannot be used. This may be harmful to your harddrive and result in bad sectors." (denne meldingen ville da dukke opp ca. 2000 ganger) Vill panikk. Napping i strømkabler, nettverkskabler og tilogmed IDE-kabler, løping frem og tilbake mellom maskinene for å fjerne bildene osv. Jeg la da inn nådestøtet og sa at hvis denne dritten ble utført på noen som helst maskin på det LAN'et ville jeg kjøre "minne hacken" min som etterhvert ville fylle RAM'en slik at den ble overbelastet og bli ødelagt. De var livredde. Ikke noe mer tull fra de gutta, og de som satt ved siden av meg holdt på og knekke sammen så måtte gå ut. Da jeg kom etter viste det seg at de sto på trappa og lo så de skreik ahh.... søt hevn... Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Da stopper den å sende. Jeg mente det slik at når man skriver net stop messenger, så tar ikke PC'en imot meldinger lengre (de er slik, sant??), og hvis jeg plutselig fikk lyst til å motta meldinger igjen, kan jeg da bare lukke cmd.exe og så mottar jeg meldinger igjen?? Lenke til kommentar
akarno Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Utrolig bra :!: Men får ikke helt til jeg. Trenger ip'en. Hvordan finner jeg ut ip'en til andre i nettverket? (uten å måtte spørre de selfølgelig ) Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Da stopper den å sende. Jeg mente det slik at når man skriver net stop messenger, så tar ikke PC'en imot meldinger lengre (de er slik, sant??), og hvis jeg plutselig fikk lyst til å motta meldinger igjen, kan jeg da bare lukke cmd.exe og så mottar jeg meldinger igjen?? "net stop messenger" - Da kan du ikke mota meldinger, men du kan sende. For å mota igjen skriver du "net start messenger" Cmd.exe har ingen ting med saken å gjøre. For å liste opp alle i nettverket, med ip, tror jeg du kan skrive i cmd "nbtstat -c" Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Husker i første klasse på videregående. Folk sendte Net Send som bare det, særlig morsomt var det under ØKI-tentamen. Ble oppdaga etter hvert da. På skolen har de derfor blokkert Net Send og Winchat for å unngå kommunikasjon under tentamen og sånn. Heldigvis finnes det en mulighet til, nemlig DirectX. Det finnes et berg av andre muligheter, såsant skolen din ikke har lagt begrensninger på tcp/ip stacken eller på hvem som har tilgang på å kjøre programmer som binder seg til porter. Bare skriv en enkelt tjener/klient sak i et tilnærmet vilkårlig programmeringsspråk og ta med deg greia på skolen. Lenke til kommentar
akarno Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 (endret) Dobbelpost Endret 19. august 2004 av Icluz Lenke til kommentar
akarno Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Fikk bare opp min egen IP da jeg... og jeg er i nettverk, det er jeg sikker på Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 For å liste opp alle i nettverket, med ip, tror jeg du kan skrive i cmd "nbtstat -c" nbtstat lister antageligvis bare opp maskiner du har aktive tilkoblinger til. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Fikk bare opp min egen IP da jeg... Den lister vell bare opp de i samme arbeidsgruppe. Bare for å være sikker - Du er vell i nettverk med noen? Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Utrolig bra :!: Men får ikke helt til jeg. Trenger ip'en. Hvordan finner jeg ut ip'en til andre i nettverket? (uten å måtte spørre de selfølgelig ) portscan hele nettet du sitter på så finner du ut hvilke IP-adresser som er ibruk og ikke. Lenke til kommentar
akarno Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 (endret) Selfølgelig. Kan det være at det blir sperret av noe? Edit: portscan hele nettet du sitter på så finner du ut hvilke IP-adresser som er ibruk og ikke. Er ikke så god på data hehe.. Hva er portscan og hvordan gjøre det? Endret 19. august 2004 av Icluz Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 (endret) Selfølgelig. Kan det være at det blir sperret av noe? Har ikke peiling .. Har alltid funka for meg. Edit: portscan hele nettet du sitter på så finner du ut hvilke IP-adresser som er ibruk og ikke. Ehhh .. En "portscan" er vel at du finner ut hvilken porter på en spesifikk ip som en åpne? Endret 19. august 2004 av Jonas Lenke til kommentar
Grimbo Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 hmm.. er det ikke en kommando i command feltet som heter "net view"? uten at jeg husker hva den gjorde igjen... * teste* lister da opp nettverksnavnet på pc'en min. vet dog ikke hva som skjer når du er i nettverk med andre pc'er... Lenke til kommentar
akarno Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 hmm.. er det ikke en kommando i command feltet som heter "net view"? uten at jeg husker hva den gjorde igjen... * teste* lister da opp nettverksnavnet på pc'en min. vet dog ikke hva som skjer når du er i nettverk med andre pc'er... Fikk bare opp navnet på pc'en da. Må stikke for idag... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-nQdjz0 Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Hvis du veit navnet, men ikke IP så kan du skrive: ping [navn] Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 (endret) cmd -> net view, da får du opp alle navnene på nettverket, deretter tar du: cmd -> ping [navn] (uten klammer), så får du opp IP til hver person (+ litt annen info). Endret 19. august 2004 av endrebjorsvik89 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå