Gevency Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Hei! Har 4 marskiner hjemme som står i nettverk, os er xp pro eller xp home. Noen er trådløse og noen med kabel. Hvordan sende meldinger over nettverket? Er det ikke et lite program i windows som fikser det? Husker vi drev med dette på VGS, alle lærerne ble klin sure :!: :!: Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 (endret) Kjør -> cmd.exe -> net send [iP eller maskinnavn] [melding] -> <Enter> (ikke bruk klammene når du skrive kommandoen) Endret 19. august 2004 av endrebjorsvik89 Lenke til kommentar
puts Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 (endret) Kjør > winchat Endret 19. august 2004 av CocaCola Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Kjør > winchat Det er [net send] som gjør lærenene forbanna Lenke til kommentar
iron_knuckle Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Det er [net send] som gjør lærenene forbanna Hvorfor blir de forbanna av net send. De forstår vel ikke noe av det alikevell. Lenke til kommentar
puts Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Det kan jeg tenke meg hehe.. Lenke til kommentar
ATi-Radeon Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 brukte netsend på søstra mi, hun trudd hun hadd virus og ble leiseg osv. Lenke til kommentar
akarno Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Kjør > winchat Det er [net send] som gjør lærenene forbanna Ah god idê!!! *Prøve i morgen* Lenke til kommentar
iron_knuckle Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Net send kan være iriterenda ja. Prøv og lage en bat fil med loop som sender ei melding til en pc hvert 10 sekund. Hvis vedkomende ikke kan noe om data blir han skikelig forbanna spesielt etter 5 timer Lenke til kommentar
Gevency Skrevet 19. august 2004 Forfatter Del Skrevet 19. august 2004 Takker og bukker for svar;) funka fett:) Lenke til kommentar
Tho®¿ Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 du lager en 1.bat fil så skriver du net send * meldingen din 1.bat lagrer det, tar opp kjør skriver net stop msg og så starter du programmet... Lenke til kommentar
Denethor Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 På skulen eg går på (Stord-Yrkesskule), på linja GK Sal og Service, så har dei ingen sikkerhet på datamaskinene, eller lærer pc'ene.. Men uansett, me sitter å net sender mykje på kødd.. Skiv til nokon "Du har virus, trykk OK eller X for å utvikle det" osvosv.. I dag kom læraren bort og såg på det, da me sendte det til ein. Det som skjedde var at ho telte datamaskinene og fant med ein gang ut kva for ein maskin som sendte (da alle maskinane heiter det samme, berre forskjellige nummer..).. Tydlegvis har nokre lærarar fått opplæring i dette, siden det er blitt eit ganske normalt problem Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Kjør > winchat Oi! Husker at jeg på Ungdomsskolen for maaange år siden satt med Windows 3,11 og brukte winchat. Viste ikke at det fortsatt var med i windows XP, og det er nesten nøyaktig likt som den gangen! Ganske gøy!! Lenke til kommentar
j-- Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 damdidam 1. Lag en fil i notepad Skriv: :start net send [ip] [din melding] goto:start Lagre dette som Spam.bat <- viktig at det er .bat Isteden for å skrive en ip kan du heller skrive en stjerne ( * ) Da får alle på nettverket beskjeden i steden for bare en ip. _Advarsel_ Når du trykker på denne .BAT filen kommer du til å få bråk med it ansvarlig. Serlig hvis det er et stort nettverk IKKE si at jeg ikke advarte deg Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 damdidam 1. Lag en fil i notepad Skriv: :start net send [ip] [din melding] goto:start Lagre dette som Spam.bat <- viktig at det er .bat Isteden for å skrive en ip kan du heller skrive en stjerne ( * ) Da får alle på nettverket beskjeden i steden for bare en ip. _Advarsel_ Når du trykker på denne .BAT filen kommer du til å få bråk med it ansvarlig. Serlig hvis det er et stort nettverk IKKE si at jeg ikke advarte deg Hvordan stoppe den igjen da?? Bare å lukke cmd.exe?? (har ikke prøv å lage filen, derfor spør jeg) Lenke til kommentar
goggys Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Funker netsend bare på lokalt nettverk eller funker det også over internet? Lenke til kommentar
ttt Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Hvordan stoppe den igjen da?? Bare å lukke cmd.exe?? (har ikke prøv å lage filen, derfor spør jeg) ja. clvn: genialt. dette kjem til å slå ann på neste lan party Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 clvn: genialt. dette kjem til å slå ann på neste lan party Bare så det er sagt: Kjenner flere LAN'ere som er drittlei net send (spesielt under gaming-"fasen") og tilogmed begynner å pælme folk på gaten hvis de fortsetter. Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Det er vel noe man kan gjøre for å stoppe dette? Hvis er på lan. Eller er det kanskje ikke? Lenke til kommentar
goggys Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Det er vel noe man kan gjøre for å stoppe dette? Hvis er på lan. Eller er det kanskje ikke? Du kan vel blokke ip i firewall? Mener også å huske at du kan disable det en eller annen plass men har glemt hvor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå