Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

FTP, POP3 eller SMTP?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For FTP må du i tillegg åpne port 20 TCP/UDP om jeg ikke husker feil. Dette er porten dataene går over, port 21 er bare for signalisering. Du må uansett kjøre passiv FTP inn siden aktiv FTP bruker masse tilfeldige UDP porter. Om jeg tar feil, rett på meg, er en stund siden jeg har forwarda ftp gjenom en NAT vegg! :hmm:

Lenke til kommentar
Jeg vil bare ha en åpen port, slik at jeg kan være aktiv i DC++.

Tror du er litt ute og kjører. Å åpne opp de portene der har egentlig ingenting med saken å gjøre hvis du hensikten er å bruke dc++. Åpne port 411 eller noe sånt, og i instillingene for dc++ skriver du samme portnummer i feltet "Port (empty=random)". Da skal du se at ting ordner seg :)

(du kan selvsagt bruke andre porter enn 411, men å bruke de vanlige portene for smtp, pop og ftp er vel kanskje ikke nødvendig i tilfelle du skal bruke dette en gang)

Forresten, det er ikke vits i å sensurere lokale IP adresser ;) (ip-adressene er på ditt lokalnett, ikke internett)

Endret av GeeZuZz
Lenke til kommentar
For FTP må du i tillegg åpne port 20 TCP/UDP om jeg ikke husker feil. Dette er porten dataene går over, port 21 er bare for signalisering. Du må uansett kjøre passiv FTP inn siden aktiv FTP bruker masse tilfeldige UDP porter. Om jeg tar feil, rett på meg, er en stund siden jeg har forwarda ftp gjenom en NAT vegg! :hmm:

Når var det FTP begynte å bruke UDP?

Lenke til kommentar

Tror du er litt ute og kjører. Å åpne opp de portene der har egentlig ingenting med saken å gjøre hvis du hensikten er å bruke dc++. Åpne port 113 eller noe sånt, og i instillingene for dc++ skriver du samme portnummer i feltet "Port (empty=random)". Da skal du se at ting ordner seg :)

Bruker ikke dc++ port 411? Port 113 er ident iallefall, underlig å bruke en allerede utbredt port til en ny tjeneste.

Lenke til kommentar
Jeg skal åpne en port på routeren min.

...eneste jeg lurer på er om jeg trenger å skrive opp port på både FTP, POP3 og SMTP?

Jeg har gått ut fra denne hjelpen, men det er for en FTP-, og mail-server.

Om du kun trenger en port for å være aktiv i DC++ har du ikke behov for å åpne porter for FTP, SMTP og POP3. Disse trenger du kun dersom du ønsker å hoste mail og ftp-server. Du trenger ikke åpne disse portene dersom du bruker SMTP-protokollen til å sende mail med en annen server, eller mottar mail fra en POP3-server eller laster opp/ned filer til/fra en FTP-server.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...