Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan få rettigheter med samba?

Anbefalte innlegg

Hei! :)

Har satt opp samba på serveren min og har delt var/www/ så jeg skal kunne overføre hjemmesidefilene mine fra windows også, men når jeg prøver og flytte ei fil til den mappa, så får jeg "ingen tilgang". Hvordan får jeg rettigheter til å opprette i den katalogen?

Bruker Fedora Core 2 :thumbup:

Gozarpz

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne tråden er vel feilpostet... men.. blir sikker flyttet til Linux-avdelingen under Programvare...

Har bare gjort dette med RH Enterprise Linux 3.0, med de er kanskje ikke sååå forskjellige... I RH EL 3.0 kan du i allefall spesifisere (i det vinduet der du aktiverer Samba) rettigheter, og hvilke av linux-brukerne som skal ha tilgang til å benytte Samba... og så må du fra Windows logge på med den linuxbrukeren første gang du kobler deg til linux-maskina di fra Windows...

Lykke til...

Lenke til kommentar
Denne tråden er vel feilpostet... men.. blir sikker flyttet til Linux-avdelingen under Programvare...

Har bare gjort dette med RH Enterprise Linux 3.0, med de er kanskje ikke sååå forskjellige... I RH EL 3.0 kan du i allefall spesifisere (i det vinduet der du aktiverer Samba) rettigheter, og hvilke av linux-brukerne som skal ha tilgang til å benytte Samba... og så må du fra Windows logge på med den linuxbrukeren første gang du kobler deg til linux-maskina di fra Windows...

Lykke til...

Den ble kanskje feilpostet, ja. Var ikke helt sikker på om den skulle i denne eller linux kategorien. Hadde jo med nettverk og gjøre.

Logget på med "root" som bruker og samme root passord som serveren, men det hjalp ikke.

Men nå funker det!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...