pstub Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Hei, hei alle sammen! Livet er heeerlig dere! Bare lurer på en ting. Hvorfor har mange hovedkort en annen farge på én av PCI-portene? Er disse tiltenkt noe spesielt, har de en spesiell funksjon, annen spesifikasjon eller lignende??? Er bare litt nysgjerrig på dette... Akkurat bestilt meg MSI K8N Neo2 Platinum med litt diverse tilbehør som har nettopp dette.... Gleder meg bare LITT til å få det... ;-) Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Menere du den brune slotten som står over alle de hvite slottene (PCI) så er det AGP-porten, den brukes til skjermkort. Lenke til kommentar
pstub Skrevet 19. august 2004 Forfatter Del Skrevet 19. august 2004 Det er jeg også klar over! Se på denne linken her, så skjønner du hva jeg mener! http://www.msi.com.tw/images/product_img/mbd_img/7025.jpg Rød er AGP, hvite OG oransj er PCI, men hvorfor er nederste oransj??? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Det er jeg også klar over! Se på denne linken her, så skjønner du hva jeg mener! http://www.msi.com.tw/images/product_img/mbd_img/7025.jpgRød er AGP, hvite OG oransj er PCI, men hvorfor er nederste oransj??? Ahh... ..tror det er en PCI bus med enten: -Høyere fekvens (66MHz/100MHz/133MHz) -Bredere bus (64bit). -Høyere/mulighet for høyere strøm/spenning. Lenke til kommentar
devo_thj Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 jeg mener å ha lest at det er en slags kommunikasjons-slot, ment for f.eks wlan Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Det er en PCI slots som støtter kommunikasjons kort. Lenke til kommentar
klb Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 (endret) wifi slot ser vel mer ut som den ytterst til venstre på bildet her så vidt jeg vet.. Edit: ok Falcon_ Endret 19. august 2004 av KlabbTass Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Det er en PCI slots som støtter kommunikasjons kort. Ja!! Det var det det var ...kan plugge inn WiFi kort fra MSI der (på MSI K8N NEO-kortet) Lenke til kommentar
pstub Skrevet 19. august 2004 Forfatter Del Skrevet 19. august 2004 OK! Men kan den brukes til andre ting også, som en vanlig PCI-slot, eller kan den bare brukes til dette formålet? Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Den kan brukes som en vanlig PCI slots. Lenke til kommentar
slettet Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Trur det er det samme på diverse Asus-kort også. Beregna på WiFi, Blåtann, m.fl. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå