South_Bridge Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Nå har jeg funnet ut at jeg skal kjøpe meg digitalt kamera! :!: Og har ca 3600NOK tilgjengelig. Vet godt at man ikke får det "beste", men tror denne prisklassen passer mitt bruk så det jeg egentlig vil er anbefalinger. Har sett på akam.no sine sider, men er litt i tvil(kan det hende fordi jeg har lite peil på digi. kameraer). mvh Lars Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 For best bildekvalitet : Canon Ixus 430 For ett raskere kamera (utløsertid, autofokus) og bedre batterilevetid : Pentax Optio S4i. Casio er også ett alternativ her, men mangler noen ting som Pentax kameraet har (bl.a. tv-ut, men er ellers stort sett nøyaktig samme kamera). Alle disse bør være mulig å få til under 3500 eller noe rundt der. Men husk at minnebrikke kommer i tillegg. Alle nevnte kamera har fire megapixler, og 3x optisk zoom. Ellers får du mange gode kamera til den prisen fra andre kjente selskaper som Olympus, Nikon og så videre. Men ikke kjøp ett kamera bare fordi det har flere megapixler til en billig penge (type HP med 6 megapixler til 2500 kroner). Her lider andre faktorer som optikk, bildebrikke, signalbehandling og så videre såpass hardt under "billig pris" at du får praktisk talt får dårligere oppløsning enn ett kamera med færre megapixler. Jo flere megapixler, jo mer må man kutte ned på kostnadene på andre ting. Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 19. august 2004 Forfatter Del Skrevet 19. august 2004 https://ssl.itbutikken.dk/default.asp?sprog=47&varenr=60612 jeg tenkte på noe slikt... duger det? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Meget bra kamera det, med bra optikk og genial zoom :-) Men husk at minnekort kommer i tillegg, og XD kort (som dette kameraet bruker) er den desidert dyreste typen minnekort på markedet. Men ikke noe tvil om at dette kameraet er bra. Fordeler er manuelle innstillinger, bra zoom, godt grep, god optikk, bra bildebrikke, nok megapixler, høy blits (for å unngå røde øyne). Ulempen er vel at det er litt stort. Og skal du bruke 10x zoom bør du bruke stativ, også i dagslys. Når det gjelder hastighet på utløser og autofokus, og batterilevetid, vet jeg ikke. Sjekk noen tester. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå