Simon Zimmermann Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Du kan lage en stoppeklokke og stoppe filmen når klokka kommer til en viss tid. Det er litt vanskelig å annbefale deg en spessiell metode å bruke siden jeg ikke helt sikkert vet hva du bruker setInterval funskjonen til. Lenke til kommentar
torry Skrevet 30. august 2004 Forfatter Del Skrevet 30. august 2004 Nå står jeg fast igjen... for å gjøre det enkelt benytter jeg meg av ferdige filmer og ikke noen jeg lager runtime. Jeg har en knapp i hovedfilmen som starter en annen film, den siste ruta i denne filmen har et blankt hull, der slideshowet skal vises bak. På siste frame i 'vindufilmen' har jeg denne koden: stop(); this.createEmptyMovieClip("SlideShow", 0); SlideShow._x = 100; SlideShow._y = 300; Slideshow.loadMovie("Film.swf"); Resultatet er at Film.swf vises fremfor vinduet og ikke bak, hvordan får jeg dette til? Har prøvd med flere 0,1 og to som nivå etter "Slidehow" i koden ovenfor. Lenke til kommentar
Simon Zimmermann Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 (endret) stop(); var moviedepth = filmenmedhullet.getDepth(); moviedepth += 1; this.createEmptyMovieClip("SlideShow", moviedepth); SlideShow._x = 100; SlideShow._y = 300; Slideshow.loadMovie("Film.swf"); Hvis jeg har forstått det riktig så burde dette fungere. Elementer som ikke lages i runtime bruker vanligvis en dybde mellom ca. -10 000 - 0. Ellementer man lager runtime er det vanlig å sette en dybde mellom ca. 0 - 10 000. Hvis jeg ikke husker helt feil. Reg: der tokk jeg litt feil. Fant dette: Depth values for movie clips can range from -16384 to 1048575. Endret 30. august 2004 av Waldmeister Lenke til kommentar
Simon Zimmermann Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 (endret) Lagde en liten demonstrasjon som bruker swap og getDepth Swap.swf Swap.fla BTW: Det er bare en liten funskjon som enten setter et MovieClip foran eller bak et annet. REG: leif Endret 30. august 2004 av Waldmeister Lenke til kommentar
torry Skrevet 30. august 2004 Forfatter Del Skrevet 30. august 2004 Jepp, det funker, enda et skritt nærmere En ting til på rappen: det er knapper i hovedfilmen som bestemmer hvilket slideshow som kjøres etter at 'vindufilmen' har blitt kjørt. Jeg tenker å lage en variabel i hovedfilmen for dette var Film:String; Så, for knappen som starter Slideshow1 on(press) { this.loadMovie("Vindufilm.swf"); Film = "Slideshow1.swf"; } og siste rute i vindusfilmen blir var moviedepth = this.getDepth();moviedepth -= 1; this.createEmptyMovieClip("SlideShow", moviedepth); SlideShow._x = 100; SlideShow._y = 300; Slideshow.loadMovie(Film); Der siste linje er interessant i denne frågan. Men dette funker ikke, Slideshow1 kjører ikke! Hva er galt? Lenke til kommentar
Simon Zimmermann Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 (endret) Prøv å ta vekk var når du definerer film variabelen. Btw: så tror jeg at dette er feil. moviedepth -= 1; I følge min logiske tenkning så burde det byttes ut med: moviedepth += 1; Fordi man holder på med minus verdier så blir det pluss. Det er mulig at jeg tar feil, men test det. Endret 30. august 2004 av Waldmeister Lenke til kommentar
torry Skrevet 30. august 2004 Forfatter Del Skrevet 30. august 2004 Nei, funket ikke det... Lenke til kommentar
Simon Zimmermann Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 (endret) Får du noen form for error meldinger? Ser egentlig ikke noe som er galt. Skjer alt dette på _root nivå? Det er mulig at du må lage en global variabel til dette. Endret 30. august 2004 av Waldmeister Lenke til kommentar
torry Skrevet 30. august 2004 Forfatter Del Skrevet 30. august 2004 _global var tingen! Lenke til kommentar
Simon Zimmermann Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Tenkte meg at det var noe galt med den variabelen der. Lenke til kommentar
torry Skrevet 31. august 2004 Forfatter Del Skrevet 31. august 2004 Som kjent fungerte ikke .global - variabelen etter en stund, den fungerer igjen nå, la til _global.Film = "Slideshow1.swf" i koden for knappen, altså _global der også. Da har jeg mye av det jeg trenger for å kunne snekre sammen siden. Jeg kunne ha likt å generere slideshowene runtime for å spare nedlastningstid, vet ikke om du har en kjapp metode for å få til dette. Ellers tror jeg at jeg lager de som filmer på forhånd og så får siden være forbeholdt de med bredbånd :-) Takk for hjelpen i alle fall! Lenke til kommentar
Simon Zimmermann Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Jeg ser egentlig ikke noe poeng i å lage bildeshowet i runtime hvis det skal være sånn som det er nå. I og med at du laster inn bildeshowet som en ekstern swf fil med loadMovie() så burde du derimot slenge på en preloader før selve showet starter. Hvis du vil lage bildeshowet i runtime så ser jeg egentlig bare en fordel og det er at du kan variere hvordan det ser ut for hver gang det lastes. Dette kan eventuelt gjøres ved å: Sette opp en liste med bilder som du vil bruke. Få datamaskinen til å plukke ut noen tilfeldige bilder av denne listen. Laste inn disse bildene. Problemet er at det er mer avansert koding som skal til i steden for å gjøre det som du gjør nå. Lenke til kommentar
torry Skrevet 1. september 2004 Forfatter Del Skrevet 1. september 2004 Ok, det eneste grunnen til at jeg ville lage slideshowet runtime var for å spare nedlastningstid. Trodde at det ble mindre å laste ned ved å kun laste ned et titalls jpg og så lage filmen, i motsetning til å laste ned en hel film. Da blir det ferdige filmer og preloading! Lenke til kommentar
Simon Zimmermann Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Det blir nok det samme. Du kan jo også komprimere bilden i flash sånn at du får enda mindre nedlastningstid, men da fåt du jo selfølgelig dårligere kvalitet også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå