Kaptein_S Skrevet 2. mai 2002 Del Skrevet 2. mai 2002 Halluen! Jeg har et gammelt Soundblaster64 lydkort som jeg lurer på om er bedre enn det integrerte Direct Sound AC97 Audio "kortet" jeg har på hovedkortet? Har et Msi K7T Turbo2 hovedkort med Via VT82C686B chipset... Anyone? Kaptein_S Lenke til kommentar
Xane Skrevet 2. mai 2002 Del Skrevet 2. mai 2002 Hva med å fortelle specs på kortene? (gidder ikke sjekke selv)... :smile: Lenke til kommentar
aldrimerforum Skrevet 2. mai 2002 Del Skrevet 2. mai 2002 (endret) nope Endret 17. april 2015 av aldrimerforum Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 2. mai 2002 Del Skrevet 2. mai 2002 Creative lager ikke de beste lydkortene nei... kanskje i prisklassen > 1500,- Hva skal du bruke det til og hvor mye penger vil du betale? Lenke til kommentar
Xane Skrevet 2. mai 2002 Del Skrevet 2. mai 2002 Ups: Creative lager ikke de beste lydkortene, de har en tendens til å kræsje med annen hardware og karen her ville vel egentlig bare vite hvilket av de to HAN har som var best - ikke at han måtte investere i et Audigy (selv om det var et godt råd) Lenke til kommentar
Xane Skrevet 2. mai 2002 Del Skrevet 2. mai 2002 men denne posten burde kanskje vært på lydkort/høyttalere? :smile: Lenke til kommentar
Kaptein_S Skrevet 2. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2002 Jepp! Takker for svar, men det jeg lurte på er om det integrete kortet er bedre enn SB64?? SB64 kortet er vel en 3 år nå så det begynner og skrante litt... Å jeg HAR hatt problemer med driverene til det... både i xp og 2000... (Kan være HK'et og da men...) Kaptein_S Lenke til kommentar
Xane Skrevet 2. mai 2002 Del Skrevet 2. mai 2002 Sliter du med driverne til sb, prøv med oppdateringer, eller bare bruk onboard-kortet... Ellers: Hør på kortene og finn ut hva du selv synes er best. Husker selv jeg hadde et gammelt soundblaster, som begynte å lespe og skurre på s'ene i lyden! grusomt :smile: [ Denne Melding var redigert av: Xane på 2002-05-02 14:17 ] Lenke til kommentar
futti Skrevet 2. mai 2002 Del Skrevet 2. mai 2002 Eg går for Creative etter å ha lest masse anmeldingar av lydkort. Creative synst eg er best men eg har ikkje hatt noko anna... Lenke til kommentar
[^FLeX^] Skrevet 2. mai 2002 Del Skrevet 2. mai 2002 Ganske morsom historie.. For noen år siden kjøpte jeg et Voodoo3 3000 AGP av en kompis som kjøpte nytt. Da hadde jeg et SB AWE64 ISA. Det som skjedde var at lyden ikke funket eller så var den helt vanvittig lav.. gikk ikke å stille på.. puttet inn det gamle skjermkortet så funket det som normalt igjen. Jeg gadd ikke pese mer med det så jeg løpte ned til komplett i møllergata i Oslo og kjøpte et SB Live 1024 PCI, puttet det inn og alt funket helt fint. Må ha vært noen ISA-PCI-AGP drivere som spilte et lite sprell med meg.. Men det var en av de få gangene jeg virkelig ikke skjønnte hva som var feilen Lykke til! Lenke til kommentar
Kaptein_S Skrevet 2. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2002 OK, en ting her... Jeg har IKKE problemer med drivere til SB64 kortet, men lurer bare på hvilken av disse to som produserer best lyd/ har best features... Finner ikke spec's til AC97 onboard kortet noe sted på nettet! Støtter det full duplex feks.? (noe sb64 IKKE gjør) Hilsen Kaptein_S Lenke til kommentar
[^FLeX^] Skrevet 2. mai 2002 Del Skrevet 2. mai 2002 Ingen av kortene støtter Full-duplex vil jeg tro. Lenke til kommentar
Klodrik Skrevet 2. mai 2002 Del Skrevet 2. mai 2002 Jeg mener å ha lest i manuelen til mitt MSI K7T 266 Pro hovedkort at AC97 bygger på Creatives gamle Soundblaster Pro brikke. Dermed skulle SB64 gi bedre lydkvalitet enn AC97 (prøv en midi-fil). Men hvis jeg ikke tar helt feil, kan ikke SB64 spille av flere digitale lyder sammtidig. Derimot kan AC97 gjøre det. Prøv å høre på en MP3 samtidig som du kjører en WAV-fil. Lenke til kommentar
Kaptein_S Skrevet 2. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2002 Jo så lenge jeg bruker direct sound går det å spille av flere filer samtidig... Tror dama mi kan trygt få sb64 kortet da... Siden ac97 mye er det samme! Kaptein_S Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå