Gå til innhold

Verdens mest patetiske skjermkort!!!!

Zen_

Anbefalte innlegg

Jeg har et Creative 3D Blaster GeForce2 MX 200 kort jeg GJERNE vil gjøre noe med.

Hvordan skal jeg overklokke det? Jeg mener, hvilket program er sikkrest(mest idiotsikkert...)?

Hva er standard frekvens på core og minne og hva kan jeg overklokke til, omtrent?

Rett gjerne på meg om jeg skriver noe helt idiotisk feil... :smile:

[ Denne Melding var redigert av: Zen_ på 2002-05-02 11:34 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2002-05-02 11:11, Zen_ skrev:

Jeg har et Creative 3D Blaster GeForce2 MX 200 kort jeg GJERNE vil gjøre noe med.

Hvordan skal jeg overklokke det? Jeg mener, hvilket program er sikkrest(mest idiotsikkert...)?

Hva er standard frekvens på core og minne og hva kan jeg overklokke til, omtrent?

Rett gjerne på meg om jeg skriver noe helt idiotisk feil... :smile:

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Zen_ på 2002-05-02 11:34 ]</font>

Tja....

Du må lodde på en klokke på skjermkortet, og stille den 5 timer fram :lol:

Last ned NVMAX eller Powerstrip(søk på google eller noe). Begge disse skal være sikre for idioter som deg :smile:

Bare sørg for at du leser ReadMe'n hvis du er veldig usikker.

Kortet kjører på 175 mhz core, 166mhz minne.

Skal gå fint med 200, 190 eller noe tror jeg.

Kjører mitt Asus Gf2 mx400 på 250/210(200/166)

Lenke til kommentar

Quote:

Kortet kjører på 175 mhz core, 166mhz minne.

Det originale GF2MX kjørte på 175/166. Et GF2MX200 er nedklokket i forhold til det, mens et GF2MX400 er klokket noe høyere. Hvorfor mx200 ble gitt ut er et stort mysterium for meg personlig.

Lenke til kommentar

Du vil overklokke?

Ingen problem, Nvidia har allerede laget en overklokkings funksjon i sine Detonator drivere. Trenger ikke noe program for å gjøre det, du må bare aktivere den.

Recipt'en: Åpne notisblokka de og lim inn det jeg har skrevet nederst her. Merk deg at det må være mellomrom mellom REGEDIT 4 og resten av teksten. Lagre så fila som tweak.reg. Etter det dobbeltklikker du på fila og svarer ja på spørsmålet om du vel legge infoen i registeret. Etter det og en restart følger du denne path'en:

–Egenskaper for skjerm

-Innstillinger

-Avansert

-Geforce 2 MX (tror jeg)

-Flere egenskaper

-Klokkefrekvenser

Kortet ditt henger litt etter, men om du ikke skal spille så alt for tunge grafikk krevende spill, men CS og andre spill fra forrige årtusen er kortet ditt ikke noen sinke i det hele tatt.

Filtekst for tweak.reg:

REGEDIT4

[HKEY_LOCAL_MACHINESoftwareNVIDIA CorporationGlobalNVTweak]

"CoolBits"="3"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...