Gå til innhold

2x 19" eller 1x 20"

MrG

Anbefalte innlegg

Skal ha meg ny lcd monitor, men sliter litt med å bestemme meg...Største kval er om jeg skal gå for 2x 19" eller 1x 20" (21,3")..

1x19" er ikke aktuelt, da jeg vil ha større bildeflate enn 1280*1024

Noen som har noen synspunkter..?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Siden 20" bare er en ørliten større skjerm enn en 19", så ville jeg så absolutt ha gått for 2x19" !!

Er vel mer enn en øreliten forkjell på 1280*1024 (19") og 1600*1400 (20")..

Er den faktiske bildeflaten på 1600*1400 som gjør at valget mitt blir vanskelig!

Lenke til kommentar

Ikkje alltid speling er hovudgrunnen til å ha dual oppsett.

Fordelene med dual er jo at ein får større arbeidsflate, i dette tilfellet 2560x1024 mot 1600x1200

Det som er minuset med 19" er at dei har etterslep som er ein del større enn kva 20" har. Dermed kan dei virke litt dårlige til speling, mens til andre ting (foto/film) er 19" heilt grei.

LGs 1910B trur eg skal vere eit godt valg til dual oppsett, mens Viewsonic VP201S er ein god 20" kandidat, begge har eg testa og anbefalt her

mvh

Jan Eirik

LCD tester @hw

Lenke til kommentar

Takk for innspill...

Spill er ikke motivasjonen for å kjøpe ny skjerm, det er primært arbeidsflate..

Dersom 2x19" i et dual oppsett blir så bra som 2560*1024 så er vel saken mye avgjort tror jeg..Still vanskelig..

Lenke til kommentar

Mye vil ha mer, slik er det alltid meg jeg må sette en strek..

Hadde egentlig tenkt på VP201B eller 213T som mono evt. tilsvarende total pris på 2x 19"...

Så jeg trekker går ikke mye over 10.000...

Leste en post angående kalibrering av lcd monitorer i dual oppsett, en kar som mente det var vanskelig og få de til å vise like farger??! Er dette et tema?

MrG

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...