Gå til innhold

Asus v7700 GF2GTS temperaturmåling

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, bruk det programmet som følger med på cd'en, der kan du lese av temperatur og vifte-hastighet.

Ihvertfall hvis du har orginal viften og ikke har oppgradert biosen til en eller annen beta bios som visse andre her. *host host*

For å si det sånn, det programmet funker ikke særlig bra lenger etter at jeg satte på en Crystal Orb (ikke noe mer vifte hastighet). Og det blei ikke bedre av å bytte bios til en plain Nvidia bios. hehe. Da funker det ikke i det hele tatt.

Begge deler ble gjort med full viten om konsekvensene da. Bryr ikke meg noe om temperatur og hastighet på vifta. Går den stabilt så er det bra. :grin: Kræsjer det i et eller annet spill har du overklokka for mye! :razz:

Lenke til kommentar

Må det være en vits med alt da?? :razz:

Det var vel to hovedgrunner til at jeg gjorde det:

1 - Jeg bruker en BIOS editor til å overklokke kortet istedenfor coolbits (slipper at skjermen blinker etter oppstart). Fjerner også den teite bios meldingen under post.

2 - Siste bios til et V7700 kort er versjon 2.xxxxxx mens den siste Nvidia biosen som er å få på nettet er en 3.xxxxx bios. Så det kunne jo hende at det var forbedringer. :grin:

Dessuten har jeg en plain V7700 (uten tv-ut) så jeg brydde meg ikkenoe om å miste tv-ut støtten i biosen.

Til slutt må jeg jo nevne at jeg rett og slett liker å fikle med ting. Er det en ny bios/driver ute til en eller annen duppeditt jeg har i maskina mi så skal det testes. Jeg kan ikke huske hvor mange ganger jeg har flashet bios på skjermkortet mitt, det er minst 20 ganger bare for den stakkars V7700. hehe. Det har kun gått galt en gang. Da mistet jeg bilde i DOS etter bios oppdatering. Jeg tok bare å flashet en gang til (greit å huske kommandoen i hue) så funket det igjen. Det var den ene gangen jeg var dum nok til å bruke auto-reboot "switchen" i flashe programmet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...