_mgr_ Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Har lyst til å sette opp et åpent trådløst nettverk for alle som har lyst til å koble seg til. Har ikke drevet med trådløse nett før, så dette kan bli spennende. Nettet vil ikke tilby internett, men jeg tenkte å sette opp en maskin eller to til å tilby tjenester, blandt annet FTP med lovlige ting og spillservere. Lurer derfor på hva av utstyr (aksesspunkt) som gir best mulig rekkevidde. Målet er vel å dekke flest mulig samtidig som det blir greie hastigheter. Antennen tenkte jeg å bygge selv dersom dette gir best resultater. Siden bygget dette skal settes opp i ligger i enden av bebyggelsen på stedet, tenkte jeg at det kansje ville vert mest effektivt med en antenne som har utstråling som ligner på bildet jeg kjapt har mekket i GIMP: Tenkte å ha aksesspunkt på loftet med antenne rett på utsiden slik at kablen til den eksterne antennen blir kortest mulig for å ha minst mulig tap av signalstyrke. Kom gjerne også med andre ideer/tanker/synspunkter/forslag/linker/rettelser som kan være av interesse. Lenke til kommentar
Gunnar_ Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 DHCP og retting av all HTTP trafikk til en webside med informasjon om tjenestene dine på serveren. (altså om noen skriver www.vg.no i iexplore, så vil den åpne info siden din som f.eks ligger på http://10.0.0.1/Help.htm) Lenke til kommentar
_mgr_ Skrevet 19. august 2004 Forfatter Del Skrevet 19. august 2004 Tenkte å sette et toplevel domene (.wlan eller .wireless) for det du nevnte. Vil ikke forstyrre folk som skal surfe på en annen forbindelse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå