knappy tha muthafuckin' slappy Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 hei eg var innom ein lokal fotograf i dag og skulle se på kamera, der hadde dei Sony DSC W12 til 4000, mannen bak kassen var imponert over sitt eget tilbud uansett forklarte han meg forskjellen på bildekvalitet mellom dette og sony sitt p100 (husker ikkje akkurat navnet): det var at minnekortet var fysisk større på w12 og derfor fikk plass til fleire punkter på kortet. han forklarte så at speilrefleks-kamera hadde veldig store minnekort og derfor kunne lagre store, flotte bilder. min første reaksjon var at det var det dummeste eg noen gong har hørt, men så tenkte eg at når han jobber der så bør han jo ikkje sei noe sånt viss det er bullshit... så, er det sant, eller? Lenke til kommentar
faneviken Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Det var nok Bildebrikken han mente. Størrelsen på denne har noe å si for bildekvaliteten, ikke minnekortet`s størrelse. M@ck Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Her kan kunden også lett ha misforstått. Ofte må jeg gjette meg til hva kunden mener når han snakker om bildebrikke, minnebrikke og så lignende. Kan sikkert ofte gå i surr for butikkansatte etter å ha snakket med en kunde som blander de to. Men han burde ha såpass kontroll at han ikke forvirrer neste kunde da. Så ja, det var nok bildebrikke han mente :-) Lenke til kommentar
AnnieS Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 og da er mitt spørsmål hva en bildebrikke er i forhold til et minnekort? Vet at minnekortet er det jeg setter i kamera for å lagre bildene Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Bildebrikken sitter rett innenfor objektivet/linsen, og er den delen av ett kamera som fysisk registrerer bildet (kan sammenlignes med filmnegativet som registrerer bildet i ett vanlig analogt kamera). Det er denne brikken som bestemmer hvor mange pixels ett kamera har. Ett kamera med 4 megapixler, har en bildebrikke med ca. 4 millioner små sensorer som sammen registrerer og lager ett bilde. Dataene som denne bildebrikken registrerer, blir behandlet i kamera (gjort skarpere, farger justeres og så videre) og deretter lagret på minnekortet. Ikke rart det går litt i surr for kunder. Jeg forstår det godt jeg. Lenke til kommentar
knappy tha muthafuckin' slappy Skrevet 20. august 2004 Forfatter Del Skrevet 20. august 2004 (endret) men det er altså større bildebrikke i W1/12 enn i p100? har nemlig ikkje komt fram at bildene til w1 er så mye bedre enn p100... Edit: eg visste ikkje at det var noe som heitte bildebrikke ein gong, så det er ikkje eg som har blanda dei to Endret 20. august 2004 av knappy tha muthafuckin' slappy Lenke til kommentar
PGylder Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Hei Kan bare anbefale hva folket her på akam og forumet hert har og si, alt for mange i butikk er for optatt av å selge Bortsett fra de som jobber i butikk og er aktive her), dette går helt klart(forvirrer) utover kunden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå