Eriond Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 (endret) Heisann Prøver igjen, siden forumet var litt sykt i går når jeg skulle poste denne.... Lurer på om det er noen som har erfaringer med Yamaha RX-V1400/2400 kontra RX-V740. Er det stor forskjell i lydkvalitet på disse modellene? Grunnen til at jeg spør er at jeg har en rx-v740 som jeg er ganske godt fornøyd med, men den kommer litt til kort på musikk i flere kanaler (sacd og Dvd-audio). Den blir litt kortpustet på en måte når det er mye som skjer i alle kanalene. Derfor vurderer jeg å oppgradere til en større modell. Vil det evt. bli stor forskjell på lyden i stereo også ved en slik oppgradering eller bør jeg gå opp i enda høyere prisklasse for å få full uttelling? Er godt fornøyd med den jeg har på musikk i stereo, men kunne gjerne hatt litt mer dybde i lydbildet. Er redd for at dersom jeg spanderer for mye på forsterker så vil høyttalerene bli for dårlige i forhold, og så ruller den berømte snøballen Har Kef Q55 høyttalere både foran og bak, og Kef Q9c i senter. Andre merker og modeller kan gjerne anbefales også. Fint om noen med litt peiling kan komme med noen kommetarer Endret 19. august 2004 av Eriond Lenke til kommentar
cdrom Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Jeg ville ikke oppgradert enda. Forskjellen på 740 og 1400/2400 er ikke så allverdens stor. Er det ikke helt prekært med musikk lyttingen ville jeg ventet en stund til det kommer noe nytt mer spennende og annerledes på markedet. Lenke til kommentar
Eriond Skrevet 19. august 2004 Forfatter Del Skrevet 19. august 2004 Ganske som jeg trodde da altså... Har hørt litt og lest en masse tester og erfaringer, men det er alltid et eller annet som ikke er helt 100%, så jeg regner med at jeg må hoppe opp enda noen klasser for at investeringen skal kunne forsvares etter hva jeg syns å ha igjen for det. Og det ligger ikke forholdene til rette for ennå desverre Kanskje jeg skal kjøpe meg en sub istedet.. Vurderer en Audio Pro sub bravo eller en System Audio. De virker ganske ok og spiller godt, men jeg sliter litt med muligheter for å plassere en slik igjen. Skal ikke være enkelt dette Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå