greiguttn Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Maskin med orm, ved netstat ser jeg at maskinen spyyyyr ut synmeldinger til masse maskiner, noen som har forslag til løsning? Prøvd sassertool, men finner ikke noe....... haster mvh greiguttn Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 (endret) Har du søkt med Anti-Virus-programvare? EDIT: Og hva mener du med synmeldinger? Endret 19. august 2004 av Thompzen Lenke til kommentar
greiguttn Skrevet 19. august 2004 Forfatter Del Skrevet 19. august 2004 Søkt med adaware og norton, men finner ikke noe.... syn er tcpmeldinger som sendes til andre maskiner..... Sjekker vel om noen har fildeling eller noe sånt.... aner ikke... HJELP... NOEN som vet?? Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Tror jeg tyr til den mest foreslåtte løsningen her på forumet: Formater & Reinstaller Lenke til kommentar
greiguttn Skrevet 19. august 2004 Forfatter Del Skrevet 19. august 2004 Ja, hadde det vært min egen maskin skulle jeg gjort det, men er maskina til en kompis av faren min.... En annen ting er at maskina generelt henger endel etter jeg installerte nis(norton), dette er andre gangen jeg opplever dette. Noen andre som har lik erfaring? ingen som har forslag til hva slags orm dette kan være? mvh greiguttn Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Kjør-> Msconfig og Startup manager. Sjekk om det er noe mistenkelig her og prøv å stoppe det for å se om det hjelper. Om det ligger et .bat eller mistenkelig .exe script i Oppstarts-mappa burde du fjerne dette også (Start Menu-> Program Files -> Startup) Lenke til kommentar
greiguttn Skrevet 23. august 2004 Forfatter Del Skrevet 23. august 2004 Klarte til slutt å bli kvitt både ormen og all adawaren... Jeg overså msnplus som lå i oppstart, var tydeligvis en orm eller noe som spydde ut trafikk på port 445.... *puste lettet ut* mvh greiguttn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå