notorled Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Prisantydning, helst ikke over 6000,- maskinen skal ikke overklokkes AMD eller Intel-basert? trenger ikke keyboard skjerm osv... Serveren skal være en fil/spilleserver. cirka hvor stor hardisk trenger jeg Lenke til kommentar
Zamoht Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 cirka hvor stor hardisk trenger jeg det spørs å mange filer du skal dele Lenke til kommentar
uttern Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Hvilket OS skal den kjøre? Lenke til kommentar
~~Undertaker~~ Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Hvor mye skal du dele? Hvilke spill skal du kjøre? Hvilken OS? (anbefaler linux) Hvilken nettlinje har du også? Lenke til kommentar
notorled Skrevet 19. august 2004 Forfatter Del Skrevet 19. august 2004 os, veit ikke enda. kan ikke linux. hva med windows 2003 server? hvilke spill? det blir nok far cry og doom3... Lenke til kommentar
oycob Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 (endret) trenger nå vel egentlig ikke win2k3 server for å kjøre en fil/spillserver... Men du burde ta en titt etter firmaer som selger brukte maskiner til skoler el.l. Finnes en del av de rundt om i landet. Der kan du få brukbare servermaskiner for en tusnlapp eller to (vel og merke hvis du godsnakker litt med dem - de selger som regel ikke til privatpersoner i utgangspunktet..), og som vi alle vet er det bedre å ha dedikerte servere enn å kjøre doom3, farcry og filserver på samme maskina... Endret 19. august 2004 av oycob Lenke til kommentar
Lars :) Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Går denne: http://produkt.hardware.no/vis_handlevogn.php?waggon_id=6784 Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 (endret) Det der er alt for mye... Helt unødvendig etter min mening... En PC bassert på XP (Duron og for den saks skyld) er mer enn nok... Endret 19. august 2004 av Andreasfe Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Det der er alt for mye... Helt unødvendig etter min mening... En PC bassert på XP (Duron og for den saks skyld) er mer enn nok... Duron holder ikke til spillserver. Lenke til kommentar
abcosv Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Er gjerne lurt med 1024mb ram eller mer om man planlegger å "multitaske" på serveren, f.eks. kjøre filserver og spillserver samtidig.. Lenke til kommentar
que Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Går denne: http://produkt.hardware.no/vis_handlevogn.php?waggon_id=6784 du glemte å legge til ca 3 x 120,- i porto. Lønner det seg da i steden for å kjøpe alt et sted? Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Det der er alt for mye... Helt unødvendig etter min mening... En PC bassert på XP (Duron og for den saks skyld) er mer enn nok... Duron holder ikke til spillserver. Nah... Jeg ville trodd at en 1,6/1,8 Duron ville funket sånn ca. greit til å være så rimelig... men gå for XP... gir en del bedre kraft... Lenke til kommentar
Lars :) Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 (endret) Går denne: http://produkt.hardware.no/vis_handlevogn.php?waggon_id=6784 du glemte å legge til ca 3 x 120,- i porto. Lønner det seg da i steden for å kjøpe alt et sted? Har jeg skrevet at man må kjøpe det fra 3plasser? Endret 19. august 2004 av Lars Anders Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Jeg ville gått for en P4 prosessor (ikke prescott). P4 har HyperThreading som gjør at den lettere takler flere krevende prosesser kjørendes samtidig. Lenke til kommentar
oycob Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 er snakk om at han skal ha en spillserver og en liten filserver så vidt jeg har forstått. (de to lar seg egnetlig ikke kombinere dersom det skal være en grei spillserver og en stor filserver, da er det bedre med to små servere) Eneste fornuftige da må jo være en athlon xp av noe slag med 1GB nogenlunde billig ram og hk med integrert grafikk. Billig og bra Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234 Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 (endret) Først og fremst: Å ha filserver og spillmaskin i en og samme kasse er noe man burde unngå. Men som nevnt det kommer helt an på hva en ønsker å dele og mengden av det. Spytt heller i litt penger og kjøp deg 2 pc'er, en til fildeling og en til spilling. Sånn sett får du maksimal ytelse for hvert område. Og skjermkortet som ligger i denne handlevogna er det nesten bare å glemme å kjøre doom3 på. (Tatt i betraktning at du ikke liker å spille i 640x480 med alle detaljer av.) edit: woho, post nr.200! Endret 19. august 2004 av Slettet+9018234 Lenke til kommentar
notorled Skrevet 19. august 2004 Forfatter Del Skrevet 19. august 2004 den skal ikke brukes til å kjøre fildeling og spillserver i tillegg nei. hmm takker for svar, skal nå sette i hop noe, evnt. bestille Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå