Zen_ Skrevet 2. mai 2002 Del Skrevet 2. mai 2002 Jeg lurer på om det jeg har hørt om PIII og overklokking er sant/myte? Har PIII 667 og skulle gjerne overklokka den til 750. Veit ikke om den er locka eller ikke. Har forandra multiplieren fra 4.5 til 5.0, men når jeg restarta maskina sto det fortsatt 667MHz. Evt. noen som veit en eller annet top secret metode for å unlocke denna dritten? Har hørt noe om detta... er det bare en legende? Lenke til kommentar
PIIIpower Skrevet 2. mai 2002 Del Skrevet 2. mai 2002 Kan ikke unlockes, basta. Siden cpuen din allerede kjører på 133, kan det blir problematisk å få den høyere fordi få hovedkort har pc/agp divider støtte for noe over 133. Du har jo noen kort som bare endrer cpu busen og ikke fsb'n. Lenke til kommentar
Howard Skrevet 2. mai 2002 Del Skrevet 2. mai 2002 Quote: On 2002-05-02 09:40, Zen_ skrev:Jeg lurer på om det jeg har hørt om PIII og overklokking er sant/myte? Har PIII 667 og skulle gjerne overklokka den til 750. Veit ikke om den er locka eller ikke. Har forandra multiplieren fra 4.5 til 5.0, men når jeg restarta maskina sto det fortsatt 667MHz.Evt. noen som veit en eller annet top secret metode for å unlocke denna dritten? Har hørt noe om detta... er det bare en legende? Den eneste muligheten er nok å overklokke via FSB. Lenke til kommentar
Zen_ Skrevet 2. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2002 OK,så må jeg overklokke FSB´en. Hjelper dette noe særlig? Hvilke spenninger burde jeg ha på core´n og hovedkortet? Leste et sted at max spenning på PIII´en min er 2,3V. Stemmer dette? Veit jeg maser fælt men vil ikke herpe noe på PC´en. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 2. mai 2002 Del Skrevet 2. mai 2002 Tviler på at det er nødvendig å øke spenningen noe særlig for å greie 750 mhz. Prøv deg fram, litt etter litt og finn ut hva som funker! Lenke til kommentar
TRAM Skrevet 2. mai 2002 Del Skrevet 2. mai 2002 Quote: On 2002-05-02 10:43, Zen_ skrev:OK,så må jeg overklokke FSB´en. Hjelper dette noe særlig?Hvilke spenninger burde jeg ha på core´n og hovedkortet? Leste et sted at max spenning på PIII´en min er 2,3V. Stemmer dette?Veit jeg maser fælt men vil ikke herpe noe på PC´en. ...ville ikke skrudd opp volt mange hakk ihvertfall - AGP-bussen, vanligvis ikke mulig og senke mer enn 2/3 - PCI-bussen derimot iblant 1/4. Hvilket hovedkort ? Din PIIIEB er ikke den beste og overklokke - PIIIE derimot. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå