Gå til innhold

QXL, sjekk nøye før dere betaler "skyldig" beløp

Anbefalte innlegg

For en tid tilbake fikk jeg en mail fra QXL, om at jeg måtte betale et mindre beløp straks, om det ikke skulle gå til inkasso. Kort tid etter fikk jeg en kontramelding om at jeg skulle se bort fra den sure henvendelsen. Nautrlig nok, ettersom jeg aldri har benyttet meg av deres tjenester etter at det ble betalingspliktig.

I går skulle jeg for første gang ta i bruk tjeneseten. Men nei, først måtte jeg betale dette beløpet, som jeg først skulle se bort fra. Et beløp tatt fra løse luften, som jeg tidligere er blitt bedt om å se bort fra.

Tok kontakt med QXL og varslet om feilen, og sa i fra at jeg var ivrig på å få auksjonert ut varen min, og derfor ønsket at feilen skulle rettes på fort. Men nei, jeg får en ny hevnedlse, hvor jeg må dokumentere at jeg har fått en slik melding. Jeg hadde den tidligere meldingen lagret på maskinen og limte den med i e-posten. I samme melding ba jeg dem spesifisere hva jeg skulle betale for. Det hadde jo vært interessant å vite :p

QXL sendte meg nytt svar tilbake, om at de ikke fant dette i loggen. Som om disse to mailene jeg har i min maskin kommer fra intet. De velger likevel å være snille og se bort fra disse fire tierne som jeg liksom skylder dem. Av en eller annen grunn svarte de ikke på mitt spørsmål om de kunne spesifisere beløpet.

Jeg kunne alltids betalt QXL fire tiere, og fått auksjonert varen med en gang, og nå skriver jeg vel lite om en liten bagatell. Mitt budskap er at dere ikke bør ta beløpet dere skylder QXL for god fisk. Sjekk det grundig. Jeg tør ikke tenke på hva det kan være av feil hos dere som har brukt betalingstjenesten, når jeg som ikke har brukt tjenesten liksom skylder dem penger.

Be om spesifisert regning om dere føler dere usikre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uansett kor lite dette beløpet hadde vert, hadde eg alder betalt.. Det kunne vert 5 kroner.. Hater når slike ting skjer, at du blir "tvinga" til å betale for noko du ikkje har kjøpt/bestillt, eller betala for ingenting. Det har blitt prinsipp for meg, at eg ALDER lar meg bli "godsnakka" eller slikt.. Kjøper eg 2 liter melk på rema, og eg følger ikkje skikkelig med, og betaler for tre, går eg tilbake og seier at det er gjort ein feil, og ber dei vennligst retta opp igjen..

Men framleis er eg ikkje gjerrig, når eg er ute med vennar kan eg spandera på kaffi og kaker, så lenge eg ikkje må betala for "unødige" ting som dette QXL-greiene som skjedde med deg..

Hadde saka gått til inkasso, kunne dei ha gått til retten med det, og du kunne stått der uten advokat og sagt korleis det låg ann, og framleis hadde du vunnet..

Så min oppfordring til alle dykk som får slike ting; gjer noko med det, ring, mail, klag på det. Det hjelper. (Håper eg)

Lenke til kommentar

De sender ikke regninger til inkasso, har hatt en utestående i 6måneder eller mer.

Nekter å betale de 200kr fordi sist gang jeg betalte trakk de kortet 2 ganger. (første gang fikk jeg opp feil dato, siden jeg hadde tastet feil "utgått" dato på kortet, og det stod det ikke ville bli trukket fra konto. Så jeg tok prosessen på nytt, og når jeg ringte kontofonen så jeg at jeg hadde blitt trukket 2 ganger!) :nei:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...