KennethJS Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 (endret) Hei. Beklager at jeg tar opp dette igjen, men jeg sitter på litt mer info nå enn før, tror jeg Ok, here we go For et halvt års tid siden skulle jeg kople opp min stasjonære pc med trådløst nettverk hjemme. Det bød åp litt problemer. Jeg hadde ikke noe problem med å komme inn, men nettet koplet seg bort, og ble borte i ca 1 sekund. Svært irriterende med nedbrutte nedlastninger og msn... På et eller annet vis ble dette mer stabilt etter hvert...aner ikke hvorfor. Nå har vi fått 2 bærbare maskiner her hjemme. Begge har Intel Pro/wireless 2200Bg integrerte kort. I starten gikk dette også greit, men de siste dagene har vær større problemer. Noen ganger går det greit om bare en av oss er logget på, andre ganger er det bare helt håpløst uansett. Irriterende ting som skjer: MSN logges av for så å logges på. Hastighetene i DC++ er høye..synker til null fort. Om jeg sjekker hvor lenge jeg har vært oppkoblet, står det flere timer. Denne registrerer tydeligvis ikke de små avbruddene. Håper noen kan hjelpe meg før jeg flyr på veggen TAKK Kenneth Endret 19. august 2004 av KennethJS Lenke til kommentar
sony123 Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 (endret) Hei. Beklager at jeg tar opp dette igjen, men jeg sitter på litt mer info nå enn før, tror jeg Ok, here we go For et halvt års tid siden skulle jeg kople opp min stasjonære pc med trådløst nettverk hjemme. Det bød åp litt problemer. Jeg hadde ikke noe problem med å komme inn, men nettet koplet seg bort, og ble borte i ca 1 sekund. Svært irriterende med nedbrutte nedlastninger og msn... På et eller annet vis ble dette mer stabilt etter hvert...aner ikke hvorfor. Nå har vi fått 2 bærbare maskiner her hjemme. Begge har Intel Pro/wireless 2200Bg integrerte kort. I starten gikk dette også greit, men de siste dagene har vær større problemer. Noen ganger går det greit om bare en av oss er logget på, andre ganger er det bare helt håpløst uansett. Irriterende ting som skjer: MSN logges av for så å logges på. Hastighetene i DC++ er høye..synker til null fort. Om jeg sjekker hvor lenge jeg har vært oppkoblet, står det flere timer. Denne registrerer tydeligvis ikke de små avbruddene. Håper noen kan hjelpe meg før jeg flyr på veggen TAKK Kenneth Hmm, dette er veldig likt det jeg plagdes med tidligere.. Har to Inspiron 8600.. Problemet var ekstra merkbart da begge maskinene var samtidig på Løsningen for meg var å la programvaren for trådløsnettverkskortet styre kortet å ikke windows xp. Er det Xp du har? Nå har jeg knallstabilt nett, men maskinen bruker lengere tid på oppstart da, men det kan jeg leve med bare jeg har stabilt nett. Endret 19. august 2004 av sony123 Lenke til kommentar
KennethJS Skrevet 19. august 2004 Forfatter Del Skrevet 19. august 2004 takk. jeg har satt programvaren til å ta seg av dette. Men den kommer ikke opp automatisk....men er den ikke på selv om den ikke kommer opp? Er litt usikker. Føler at jeg har prøvd alle de "vanlige" svarene... Lenke til kommentar
sony123 Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 (endret) takk. jeg har satt programvaren til å ta seg av dette. Men den kommer ikke opp automatisk....men er den ikke på selv om den ikke kommer opp? Er litt usikker. Føler at jeg har prøvd alle de "vanlige" svarene... Hva som ikke kommer opp? har du slått av windows zero configuration? Start-kontrollpanel-administrative verktøy-tjenester-windows zero config Har slått den av å deaktivert den. Så en restart.. Det funket hos meg iallefall.. Kan å hjelpe med av avinstallere driverne for kortet, restarte å installere de på nytt, etter at du har slått av zero config.. Prøv dette.. Endret 19. august 2004 av sony123 Lenke til kommentar
KennethJS Skrevet 19. august 2004 Forfatter Del Skrevet 19. august 2004 (endret) mener du at denne ikke skal brukes i det hele tatt. klarte å slå den av, men ikke deaktivere den.. edit: klarte å deaktivere nå. Hadde du samme problemet som jeg? Virker som det går bedre nå..men ikke lett å si på så kort tid.. edit 2: det var selvfølgelig for godt til å være sant like ustabilt som før.. Endret 19. august 2004 av KennethJS Lenke til kommentar
sony123 Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 mener du at denne ikke skal brukes i det hele tatt. klarte å slå den av, men ikke deaktivere den.. Du dobbeltklikker på den i listen under tjenester, sett så oppstartstype til deaktivert. Avinstaller så driverne for kortet Så tar du en restart av maskinen, å installerer driverne på nytt. Ja, er først da du lar programvaren for nettvkortet styre. Hvilken maskin har du? Lenke til kommentar
KennethJS Skrevet 19. august 2004 Forfatter Del Skrevet 19. august 2004 mener du at jeg skal avinnstallere driveren til det trådløse nettverkskortet? ja ja.. Jeg har en G556E pro Lenke til kommentar
sony123 Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 mener du at denne ikke skal brukes i det hele tatt. klarte å slå den av, men ikke deaktivere den.. edit: klarte å deaktivere nå. Hadde du samme problemet som jeg? Virker som det går bedre nå..men ikke lett å si på så kor tid.. ja, akkurat samme problemet. Er knallstabilt hos meg nu, eneste er at oppstart av maskinen tar litt mer tid. Men regner med at det er levelig med, bare nettet er stabilt. Forøvrig kommer jo XP sp2 snart, forhåpentlig er dette fikset på der. Lenke til kommentar
sony123 Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 mener du at jeg skal avinnstallere driveren til det trådløse nettverkskortet? ja ja.. Jeg har en G556E pro Ja... Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 (endret) Hva slag router har dere? Hvilken ISP? En kamerat av meg har akkurat det samme problemet. Han har en D-link DI-514 og et Cnet wlan PCMCIA kort. Han har NGT. Selv har jeg hatt problemer med at det trådløse nettet klikker hvis jeg laster ned mye over lang tid, da var svaret å gjøre slik at NGT routeren ikke hadde auto negotiate 10/100Mbit på ethernet tilkoblingen, det funket hos meg, men ikke hos kameraten min. Men som sagt så var det jo to forskjellige problemer. Bruker dere WEP? Det gjør kameraten min. EDIT: Kanskje gjøre om topic til "faller ut av trådløst nett helt sporadisk", eller noe... Endret 19. august 2004 av schmelck Lenke til kommentar
KennethJS Skrevet 19. august 2004 Forfatter Del Skrevet 19. august 2004 vi har tele 2 en jaxx modem thomson speedtouch 510i router.. Lenke til kommentar
KennethJS Skrevet 19. august 2004 Forfatter Del Skrevet 19. august 2004 (endret) aargh..ingenting ser ut til å fungere, dessverre... det er spesielt msn og dc++ som irriterer( kjempebra hastighet i starten..så synker den 1 kb i senkundet ned til null) Ser også at fobindelsen går ned til "dårlig", så opp ptil "utmerket" iløpet av 1 sekund. kan det vræe routeren som sliter? Endret 19. august 2004 av KennethJS Lenke til kommentar
KennethJS Skrevet 19. august 2004 Forfatter Del Skrevet 19. august 2004 Får låne en annen router i løpet av kort tid, håper jeg.. men det jeg ikke skjønner er hvorfor det kommer så plutselig..når det var så bra i starten... Lenke til kommentar
taggen100 Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 (endret) Hei. Jeg har også Tele2 med SpeedTouch modem, men med dlink 604 router. Jeg kjører ikke trådløst,men har følgende symptomer: ved vanlig surfing må jeg ta power off/on på dlink for å kunne surfe videre. Dette skjer etter ca 10-15 minutter. DC++ virker ok,bra hastigheter, muligens litt mye timeouts av og til. Begynner å lure på om Speedtouch modem er feilkilde siden den er det utstyret vi gar felles. Spurte Tele om dette for 3 uker siden, men de kunne ikke se noe feil hos seg. Endret 19. august 2004 av taggen100 Lenke til kommentar
KennethJS Skrevet 19. august 2004 Forfatter Del Skrevet 19. august 2004 jeg har sppedtouch router bare da.. er det noen flere som har noen løsninger? please? Lenke til kommentar
KennethJS Skrevet 19. august 2004 Forfatter Del Skrevet 19. august 2004 Nå blir jeg borte i 2 timer, så jeg anbefaler alle å komme emd mange bra løsninger mens jeg er borte. Blir vanvittig takknemmelig om noen klarer å forstå hva som er galt..og forteller meg hvordan det skal fikses... Kenneth * som håper alt ordner seg snart* Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 (endret) Begynner å lure på om Speedtouch modem er feilkilde siden den erdet utstyret vi gar felles. Spurte Tele om dette for 3 uker siden, men de kunne ikke se noe feil hos seg. Både jeg og kameraten har NGT, altså Netopia rutere... EDIT: Er det noen som har problemer hvis de bruker vanlig kabel, eller sliter alle når det gjelder trådløst? Endret 19. august 2004 av schmelck Lenke til kommentar
KennethJS Skrevet 19. august 2004 Forfatter Del Skrevet 19. august 2004 det skal ikke være lett.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå