Troggen Skrevet 19. august 2004 Rapporter Del Skrevet 19. august 2004 Driverheaven testen trenger ikke å være totalt feil hvis man ser på hvilke innstillinger man har på driverheaven og hvilke innstillinger man har på andre plasser så vil man sikkert finne faktoren som gjorde utslaget Lenke til kommentar
deleder Skrevet 19. august 2004 Rapporter Del Skrevet 19. august 2004 HL2 hakket ikke på mitt 9800pro.. ikke 9700pro heller ( mins jeg) Skulle da bare mangle også. De har jo bundla med hl2 på 9600xt korta. Og da kan man jo forvente og kjøre det på brukbar kvalitet uten lagging. Regner med det er den gamle hl2 (stjelte kildekoden) versjonen du snakker om, da hl2 ikke har kommet ut enna. CS: Source er ute og online cracked. Lenke til kommentar
Kaptein_S Skrevet 19. august 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. august 2004 CS:S kan ikke brukes som et grunnlag for ytelse. Om du visste litt om hva saken dreide seg om hadde du ikke skrevet det der. Benchmarket er IKKE cs:s men heller en generell bench for source motoren. Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 20. august 2004 Rapporter Del Skrevet 20. august 2004 Har kommet flere Benchmarks av Source Beta nå. De fleste får ikke i nærheten av de resultatene som driverHeaven fikk, men en ting går igjen i alle Benchmarkene. X800XT går av som vinneren http://www.firingsquad.com/hardware/half-life2_vst/page5.asp En ting til jeg lurte på. Er det mulig for oss å kjøre denne Benchmarken? Hvis man har CS:Source altså? Lenke til kommentar
HKS Skrevet 20. august 2004 Rapporter Del Skrevet 20. august 2004 Når Doom III kom så "rushet" ATi ut noen beta drivere... Regner med at nVidia kommer med det når HL2 kommer ut. For min del venter jeg til spillet offisielt kommer ut før jeg trekker noen konklusjoner Lenke til kommentar
Nassuz Skrevet 20. august 2004 Rapporter Del Skrevet 20. august 2004 Raptor' date='20/08/2004 : 09:28'] Når Doom III kom så "rushet" ATi ut noen beta drivere... Regner med at nVidia kommer med det når HL2 kommer ut. For min del venter jeg til spillet offisielt kommer ut før jeg trekker noen konklusjoner Enig,se bare på det styret det var med Nvidia og Far Cry......drivere... Kan jo bli frustrert av mindre..... Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 20. august 2004 Rapporter Del Skrevet 20. august 2004 Men på den andre siden knuser nvidia ati i doom 3... Lenke til kommentar
HKS Skrevet 20. august 2004 Rapporter Del Skrevet 20. august 2004 Når man summerer ned alt tror jeg at X800XT PE vs 6800 Ultra blir omtrent like bra... Vil du ha "gammel" godt utprøvd og kjapp teknologi i noen tilfeller gå for R420 Vil du ha ny teknologi (SM 3.0) oog kjapp teknologi i andre tilfeller få for NV40 men når det gjelder diskusjonen om ytelsen i HL2 er den ganske meningsløs før spillet kommer ut, og nVidia også har fått en sjans til å optimalisere driveren, for det er ingen hemmelighet at HL2 er kraftig optimalisert for ATi Er også litt rart at spill som kommer med Source motoren bruker Shader Model 3.0, men ikke HL2... Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 20. august 2004 Rapporter Del Skrevet 20. august 2004 Jeg driter i ytelsen i ett spill, velger heller å se på helheten. Og den taler helt tydelig i NVIDIA sin favør! Lenke til kommentar
HKS Skrevet 20. august 2004 Rapporter Del Skrevet 20. august 2004 Jeg driter i ytelsen i ett spill, velger heller å se på helheten. Og den taler helt tydelig i NVIDIA sin favør! Iallefall hvis du som meg er aktiv Linux-bruker, og spiller spill i Windows noen ganger... Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 20. august 2004 Rapporter Del Skrevet 20. august 2004 Jeg tviler sterkt på at den grafen kan stemme. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 20. august 2004 Rapporter Del Skrevet 20. august 2004 Og når det er sagt, så er jeg nok ikke alene om å føle at 6x på Ati er et lite hakk over 8x til nvidia i kvalitet... Det er jo virkelig heller ikke Ati's skyld at nvidia velger AA modus som koster mye i FPS uten å gi noen kvalitetsgevinst! Jeg tror nok du er ganske alene jo "alle" tester viser jo at kvaliteten på 8xSA er mye bedre enn 6x FSAA, bare synd det ksoter så mye ytelse at den modusen er mer eller mindre ubrukelig. AtW Lenke til kommentar
martiol Skrevet 20. august 2004 Rapporter Del Skrevet 20. august 2004 Mange mener at ati er sterkere i D3D og nvidia i OGL. Men det er nok ikke så enkelt. Den største forskjellen på brikkene ligger i matteytelse mot tekstur lasting. At Doom 3 favoriserer nvidia kort er fordi det brukes texture lookups i situasjoner hvor ati kan gjøre det raskere i matte. Dette er omvendt i HL2 hvor det brukes mer matte. Den beste løsningen vile hvert egne kodelinjer for hvert kort men siden valve og id er med i hvert sitt støtteprogram er det ikke noen overraskelse hvordan resultatene ble. Hvis jeg ville kunne jeg lagd programmer som kjører MYE raskere på ati kort og omvendt. Uansett hvilken API jeg bruker. Så det er nok en litt rask konklusjon at API'en avgjør hvilket kort som er raskest. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 20. august 2004 Rapporter Del Skrevet 20. august 2004 Og når det er sagt, så er jeg nok ikke alene om å føle at 6x på Ati er et lite hakk over 8x til nvidia i kvalitet... Det er jo virkelig heller ikke Ati's skyld at nvidia velger AA modus som koster mye i FPS uten å gi noen kvalitetsgevinst! Jeg tror nok du er ganske alene jo "alle" tester viser jo at kvaliteten på 8xSA er mye bedre enn 6x FSAA, bare synd det ksoter så mye ytelse at den modusen er mer eller mindre ubrukelig. AtW Det kommer ann på spillet. Med sprites og alpha texturer/effekter er 8xS bedre (da MSAA ikke rører dette). Ren edge AA er det dog ganske likt. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 20. august 2004 Rapporter Del Skrevet 20. august 2004 Mange mener at ati er sterkere i D3D og nvidia i OGL. Men det er nok ikke så enkelt. Den største forskjellen på brikkene ligger i matteytelse mot tekstur lasting. At Doom 3 favoriserer nvidia kort er fordi det brukes texture lookups i situasjoner hvor ati kan gjøre det raskere i matte. Dette er omvendt i HL2 hvor det brukes mer matte. Den beste løsningen vile hvert egne kodelinjer for hvert kort men siden valve og id er med i hvert sitt støtteprogram er det ikke noen overraskelse hvordan resultatene ble. Ja, hovedgrunnen til at ATi er bedre i matte er jo at de har mye større klokkehastighet enn nVidia. X800XT PE er vel på 520Mhz, mens 6800 Ultra er mellom 400 og 450Mhz (varierer på fabrikanten) ATi kalkulerer også med 24-bit pressisjon, mens NV32 bruker 32-bit (sammen med 16-bit i enkelte situasjoner) ATi sparte mange transistorer på å ikke implementere Shader Model 3.0. SLi delen til nVidia bruker også litt plass etter hva jeg har forstått (den er i alle NV4x kort, selv om den bare brukes i PCIe). Lenke til kommentar
Kaptein_S Skrevet 20. august 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. august 2004 En ting til jeg lurte på. Er det mulig for oss å kjøre denne Benchmarken? Hvis man har CS:Source altså? Velg options--> graphics å trykk Video Stress Test Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 20. august 2004 Rapporter Del Skrevet 20. august 2004 (endret) En ting til jeg lurte på. Er det mulig for oss å kjøre denne Benchmarken? Hvis man har CS:Source altså? Velg options--> graphics å trykk Video Stress Test Thanx Da blir det hjem å installere det å teste Endret 20. august 2004 av JimRamse Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 20. august 2004 Rapporter Del Skrevet 20. august 2004 Men på den andre siden knuser nvidia ati i doom 3... knuser? Det er vel å tal itt hardt i...jeg kjørte med Ultra high details på mitt Radoen 9800pro kort det gikk glatt...bare ett og annet hakk hvert 5-6 minutt osm varte i 0,5 sec....det er ikke gale (da med Vsync på) Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 20. august 2004 Rapporter Del Skrevet 20. august 2004 (endret) Jeg kjørte med Ultra high details på mitt Radoen 9800pro kort det gikk glatt... Da har du en annen mening om hva glatt er enn folk flest. Har mange kammerater med 9800Pro, å hefige maskiner utenom, å de mener det er på grensen med 1024x768 High. Ta å kjør en timedemo du. Tviler på at du har noe særlig over 35FPS, å det er ett "snitt" I spillet vil det med andre ord falle lengre ned, å da er det ikke glatt i mine øyne ihvertfall PS. Ser du har 256MB på ditt 9800Pro. Det vil hjelpe deg litt Endret 20. august 2004 av JimRamse Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 20. august 2004 Rapporter Del Skrevet 20. august 2004 (endret) Skjønner ikke hvorfor folk er så sinnsyk opptatt av fps... Jeg kjører iallefall "glatt" i mine øyne...ingen hakking og ingen lagg, og da er jeg i utgangspunktet fornøyd og driter i hvor mange fps jeg har Og ja 256mb DDR2 kortet hjelper litt på vei, men tok heller å sett den ned på Hight og med 1280x1024 oppløsning for å blaffe opp størrelsen litt Er veldig fornøyd med ytelsen kortet mitt gjør, og kan sikekrt vente enda bedre ytelse i HL2.....for det er jo slik det er.....Doom3 digger Nvidia og HL2 digger ATI De satser på hver sin "ting" DirectX og OpenGL......så spillprodusentene må vel velge eller "bestikkes" for hvilke merke spillet skal gi mest ytelse for...mye juks og tull der tror jeg Endret 20. august 2004 av Slabbedasken Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå