Gå til innhold

Ny telefon; Samsung E700 eller Sony Ericsson T630

sanyar

Anbefalte innlegg

Det er overhodet ikke viktig for meg å ha:

Kamera, wap, email, java, spill, gprs, bluetooth, mp3-spiller etc. Poenget for meg er å ha en mobil som ser godt ut og som er av meget god kvalitet og brukervennlighet. SMS og ringetid er det eneste jeg bruker den til, i tillegg til vekkerklokke. Kalkulatoren bruker jeg også en gang i blant.

Må bare spørre, ;) Hvis du ikke trenger disse funksjonene i det hele tatt hvorfor har du da bare tatt telefoner med kamera, java, blåtann(T630) og andre funksjoner du sier du ikke trenger.:ermm:

Alt dette gjør jo telefonen dyrere, å hvis du ikke trenger det...

Endret av SumSar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg skal ha meg ny mobiltelefon.

Det jeg trenger:

En telefon med høy kvalitet slik at den ikke blir ødelagt med en gang. Samsung S45i som jeg har nå har jeg hatt mange tastaturproblemer med. Høy batterikapasitet er også et meget stort pluss. En skjerm som kan vise mye sms-tekst på en gang er også et pluss, men ikke ubetinget avgjørende for valget. Minneplassen trenger jeg bare til å lagre en del telefonnumre og meldinger; ikke noen nedlastning av javaspill og sånne ting.

Kamera, wap, email, java, spill, gprs, bluetooth, mp3-spiller etc. Poenget for meg er å ha en mobil som ser godt ut og som er av meget god kvalitet og brukervennlighet. SMS og ringetid er det eneste jeg bruker den til, i tillegg til vekkerklokke. Kalkulatoren bruker jeg også en gang i blant.

Det jeg har sett på / min vurdering:

Etter å ha saumfart nøye har jeg kommet frem til Samsung E700 til ca 3000, og Sony Ericsson T630 til ca 2000. Prisklassen jeg kunne tenkt meg var egentlig 2000-2500, men dersom E700 er verdt det kan jeg godt strekke meg til litt over 3000.

Kamskjell-funksjonen ser veldig lovende ut, og er samtidig snerten. Det vil vel også kunne beskytte tastatur og skjerm slik at disse komponentene varer lengre. Den er også veldig liten og lett. T630 på sin side har også fått gode skussmål hva angår kvaliteten. Forskjellen på disse virker det for meg som om først og fremst er selve utformingen (standard telefonutforming vs clam).

Håper noen kan hjelpe meg i valget! Bare kom med anbefalinger og erfaringer!

[EDIT]: skrivefeil

Se på www.dinteleon.net. De har gode tester av telefonene.

Lenke til kommentar

Må bare spørre, ;) Hvis du ikke trenger disse funksjonene i det hele tatt hvorfor har du da bare tatt telefoner med kamera, java, blåtann(T630) og andre funksjoner du sier du ikke trenger.:ermm:

Alt dette gjør jo telefonen dyrere, å hvis du ikke trenger det...

Hvorfor?

Valgte disse to på bakgrunn av amobil sine tester. Jeg orket ikke lese alt om alle mobilene, så da baserte jeg meg på de telefonene som fikk 5'ere i terningkast. Da var det disse to som var aktuelle. Kvaliteten på disse syntes altså for meg å være best, uten at jeg har full oversikt over hva markedet har å tilby. Tilfeldigvis hadde de ekstrafunksjoner jeg ikke brød meg om. Grunnen til at jeg skrev at jeg ikke var interessert i duppedittene og jallemikket, var at dersom dere skulle anbefale noe til meg så ville dere ikke legge vekt på nettopp disse funksjonene.

En telefon uten alle disse funksjonene er vel ikke mulig å oppdrive i dag og er samtidig veldig populære. De er derfor veldig sentrale når folk anbefaler telefoner. For å unngå masse unyttig anbefalingsmateriale valgte jeg å uttrykkelig spesifisere at det ikke betød noe for meg.

Derfor.

:)

Lenke til kommentar

Samsung har ofte telefoner med et design man bare "må" ha! Kvaliteten er meget god. Telefoner for de som vil bli sett. Ringetoner for de som vil bli hørt.

Dessverre er Samsung (og LG) litt sære på enkelte områder. Det er ikke telefoner for de som vil ha en businesstelefon, til det er kalenderfunksjonene for begrensede. Men for mange holder det fint. Kalender og vekkeklokke har ikke snooze-funksjon, så dersom man vil utsette alarmen, må man evt. gjøre det via omveier. De fleste Samsung mangler innebygget handsfree. Det samme gjelder Bluetooth.

Liker ikke så godt PC-programvaren til Samsung. Den er ikke så bra som den til de fleste konkurrentene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...