Gå til innhold

Pc henger seg: kommer så vidt forbi POST

Anbefalte innlegg

Hvordan kan jeg starte i sikkerhetsmodus? Prøvde meg med <f8> men funka ikke :s

Skjedde etter en windows oppdatering, så står det vet restart at NTLDR mangler.

Vil prøve meg med å skru tilbake os til siste sånn punkt hvor jeg "lagra" os.

Hvordan kan jeg gjøre dette?

På forhånd takk :)

Endret av w3p
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ok. så det jeg må gjøre er å reinstallere xp? jeg har gjort dette noen ganger, og noen ganger så kan jeg formatere c:\, og andre ganger funker det bare å skrive over windows mappa, altså at alt blir som før, og kunn os blir reinstallert. Hvordan kan jeg velge dette selv??

Lenke til kommentar

Hvis du skal innstalere windows på nytt over den gamle må du nok gjøre det via windows. dvs. du må starte opp maskina. btw så er ikke det en god løsning, for da drar du ofte med deg mye av det som lagde kvalme før du formaterte, så en clean innstall er mye bedre ;)

Lenke til kommentar

Du kan formatere via oppstartsdiskettene ;)

Det høres ut som du har et BIOS problem og da har det ikke noe å si om noe er galt med OS'et. Men forhåpentligvis er det OS'et, så det er bare å prøve å formatere.

Oj, merka nå at du skriv dette med NTLDR. Har hatt det samme problemet selv.

http://support.microsoft.com/default.aspx?...kb;en-us;320397 ;)

EDIT: Her er Oppstartsdiskettene forresten

Endret av Thompzen
Lenke til kommentar
Det høres ut som du har et BIOS problem og da har det ikke noe å si om noe er galt med OS'et.

/me skulle gjærne likt å sett en kilde som bekrefter det der...

Hvis du setter inn en diskett uten noen oppstartsfiler, og starter maskina (forutsatt av at den har floppy som 1. boot device) så kommer den opp med meldinga

Lenke til kommentar

Den meldingen kommer opp fordi NTLDR bokstavlig talt er borte fra Windows-mappa...(Også med tomme disketter da, men jeg tror trådstarter ikke har en tom diskett i floppy'n)

Har hørt at du kan sette inn en NT-oppstartsdiskett så du kommer inn i DOS og deretter kopiere NTLDR fra fks Windows cd'n til der den skal ligge i Windows mappa. Noen som vet noe mer om dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...