mad_man@work Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Har en Telenor ADSL linje. Skal kjøre en web server her, har satt opp serveren og den er oppe å går. Har og installert no-ip.com sin overvåknings programvare som sjekker om IP adressen min endrer seg, MEN når jeg taster inn min no-ip.com adresse i web leseren så funker ikke dette. Noen som har erfaring med dette? Evt noen som har en bra guide/nettside som kan leses? Svar mottaes med takk! Lenke til kommentar
Homer S. Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Du må åpne port 80 i alle brannmurer/routere Lenke til kommentar
oycob Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 åpne port 80 i brannmurer ja, og antakeligvis bruker du NAT hvis du bruker 2 pcer samtidig, så da må du forwarde port 80 til webserveren. (regner med du har satt opp nat selv, siden telenor vel ikke leverer ordnetlig router?) Men klarer no-ip progget å detecte din eksterne ip når du nat'er? Usikker på det... Lenke til kommentar
Croyfer Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 åpne port 80 i brannmurer ja, og antakeligvis bruker du NAT hvis du bruker 2 pcer samtidig, så da må du forwarde port 80 til webserveren. (regner med du har satt opp nat selv, siden telenor vel ikke leverer ordnetlig router?) Men klarer no-ip progget å detecte din eksterne ip når du nat'er? Usikker på det... Ja det klarer den Lenke til kommentar
mad_man@work Skrevet 19. august 2004 Forfatter Del Skrevet 19. august 2004 OK, noen som vet hvordan jeg åpner port 80 på et thomsom510 modem? Lenke til kommentar
mad_man@work Skrevet 19. august 2004 Forfatter Del Skrevet 19. august 2004 Glem det, fant oppsettet på online.no Takker for hjelp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå