Gå til innhold

Noen som har hatt feil på IBM disk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er historiens mest ustabile harddisk. Den (og 65GXP) er årsaken til at IBM ikke lager disker lengre, deres rykte ble totalt ødelagt.

Hitachi kjøpte opp restene av IBM diskdivisjon.

Har du en IBM-disk i bruk bør den byttes med en gang. Legg i alle fall ikke noe viktig på den.

Lenke til kommentar

Hei,

Hadde 3 stk 20GB IBM 75GXP disker, der tok kvelden innen for samme måned.

Heldigvis begyndte de å bråke unaturligt mye (og bad clusters) før de tok kvelden. Jeg greite å få ut alle vigtige data før det var for sent.

Som tyldom skriver: Bytt til nytt!

Mvh

Kimmer

Lenke til kommentar

et enkelt svar på denne overskriften er rett og slett et annet spørsmål:

hvem har ikke hatt feil på en av disse IBM diskene...

synd, for jeg kjøpte 3 stykker en gang, og en kamerat kjøpte 3. Tror det var 40GB-utgaven, men det er vel 1 av disse som lever den dag i dag. (i en veldig lite brukt maskin)

bertie

Endret av bertie
Lenke til kommentar

Å ja, da. Hadde en 30GB-modell kjøpt i 2000 som kvelda ganske nøyaktig to år etter. Den viste ingen tegn på at noe var galt, motoren sluttet rett og slett å spinne. Akkurat dette var det vel noen som postet en løsning på for en stund siden, synd ikke butikken jeg leverte disken til visste om dette. Det mest hårreisende var at jeg fikk nøyaktig samme modellen tilbake. Denne fungerer fint fortsatt, men bråker noe vanvittig. Garantien har gått ut, så det er vel lite å gjøre med det, med mindre noen vet om Hitachi har en vi-tar-imot-alle-75gxp-modeller ordning fremdeles?

Et annet spørsmål, mens temaet er oppe. IBM lanserte en ny firmware for disse diskene i ettertid, som en slags "fiks". Jeg trodde det dreide seg om dårlig mekanikk eller konstruksjonsfeil, og ikke software?

Endret av KAS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...