Gå til innhold

Advarer mot ACT storage DVD-R

Hoax

Anbefalte innlegg

Nå har jeg prøvd å brenne 3 DVD-R plater fra ACT storage med en firmware oppdatert NEC 1300A i siste Nero.

Alle gangene har brenningen gått helt fint, men det går ikke ann å lese av platene etterpå. DVD-R platene er for engangs brenning og må brennes helt ut for at de skal fungere, men det gjør de ihvertfall ikke hos meg. Andre DVD-R plater har jeg brent og lest uten problemer.

Platene fikk jeg tak i på Rimi til 79,- for en cakebox med 10 plater i.

CD-R platene til ACT storage er derimot helt greie, OK plater å ha fest musikken på så man slipper å ødelegge orginal CD'er f.eks

(Edit: Har nå prøvd å brenne med 3 forskjellige program og ingen av DVD'platene er leselige. (Brukte det siste av Nero, CD-Mate og Cheetah DVD Burner.)

Endret av Hoax
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er de eneste platene jeg ikke har fått til å lese etter brenning og jeg har prøvd mange billigmerker

Selvfølgelig er nye brennere bedre, men orker ikke kjøpe ny brenner bare fordi jeg har 10 plater som suger og som skal på dynga. DVD brennere er jo kjempebillige nå, får jo en råbra brenner for under 1000,-

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg kjøpte en 10 pack med ACT DVD-R plater på Maxi idag. De funka svært dårlig. Alle brenne-programmer jeg har prøvd sier enten "media not supported" e.l eller "no disc".

Jeg googlet litt på ATL+storage+DVD-R osv.. og kom over denne tråden på hardware.no som eneste relevante treff. Kunne ikke finne noe hjemmeside eller noe til firmaet, som er norsk faktisk.

Dette er antagelig noe billigskrot som funker på meget begrenset utvalg av brenner-software/-hardware. STYR UNNA! Jeg har DVD-RW brenner til min Dell Inspirion 8600 (HL-DT-ST DVD+RW GCA-4040N), og har prøvd Nero, Alcohol 120%, Sonic og et annet program.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...