Unglar Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 (endret) Hei, jeg driver med en ny side, og har problem med å få deler av siden til å strekke seg like langt som resten. Du kan se problemet her Jeg vet at dette problemet sikkert har blitt tatt opp før, og jeg har prøvd å søke en del, men jeg greier ikke å fikse det. Jeg har prøvd å sette inn en hr med clear: both;, men noe har jeg nok gjordt galt, for jeg får det ikke til å fungere. Det er mer som er galt i opera enn IE. Css-filen: her Ser noen av dere hva som er galt?? Takker på forhånd for alle svar EDIT: Status, løst. Endret 19. august 2004 av Unglar Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Du må ikke bruke height: 100% men min-height: 100%;. Det vil da blir slik: body > #container { height: auto !important; } #container { min-height: 100%; height: 100%; width: 742px; margin: 0 auto; padding: 0px; } Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Dette er da et typisk problem der Faux Columns er svaret? Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Jeg svarte på feil ting. Så bare at bakgrunnen kun var 100% og ikke mer i Firefox. Jaja, da kan du fikse på det med det samme. Lenke til kommentar
Unglar Skrevet 19. august 2004 Forfatter Del Skrevet 19. august 2004 (endret) Du må ikke bruke height: 100% men min-height: 100%;. Det vil da blir slik: body > #container { height: auto !important; } #container { min-height: 100%; height: 100%; width: 742px; margin: 0 auto; padding: 0px; } EDIT: litt sen Jeg prøvde å putte inn dette, men det hjalp ikke noe. Hva betyr egentlig !important; Har aldri vært borti det før Dette er da et typisk problem der Faux Columns er svaret? Dette har jeg allerede brukt på fargen bak menyen, men jeg kan selvfølgelig utvide dette til å gjelde for skyggen på sia også, har bare ikke tenkt på det Men det løser fortsatt ikke problemet i opera tror jeg. Jeg kan prøve å fikse litt, så kommer jeg med en oppdatering om en liten stund Endret 19. august 2004 av Unglar Lenke til kommentar
Unglar Skrevet 19. august 2004 Forfatter Del Skrevet 19. august 2004 Nå har jeg oppdatert siden, og allt funker perfekt Løsningen var som Mr. Berg foreslo: Faux Columns. Jeg hadde dette fra før, men måtte bare utvide dette til å gjelde skyggen også, ikke bare fargen bak menyen. Jeg er vel litt invalid som ikke tenkte på å gjøre det før men nå funker d hvertfall. BTW, skulle gjerne fortsatt ha en forklaring på hva !important; er for noe. Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 !important betyr at denne verdien skal prioriteres dersom det er angitt f.eks to font-size (eller hva som helst annet) for samme element. Dette støttes ikke av IE, og derfor vil IE ta utgangspunkt i den "nederste" verdien i CSS-koden. Egentlig veldig greit, da en kan ordne en del ulogiske IE-tolkninger på denne måten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå