bOMS Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Hei, jeg ønsker litt tips og råd. Min gamle forsterker gikk fløyten under flytting og jeg har derfor tenkt til å skaffe meg en ny en. Og siden mange av mine spillere lever fra seg digitale signaler tenkte jeg at det kanskej hadde vært greit om forsterkeren kunne behandle dem. Så det jeg egentlig trenger er noen tips om hvilke merker som egner seg bra til mine høytalere; Mirage MSi 3 eller 5 (husker ikke i farten), og eventuelt hvor det er smart å lete etter forsterker. Er litt lenge siden jeg var på utskikk etter slikt utstyr sist. Så hvis noen har noen gode tips hadde jeg vært fornøyd. Prisen på produktet er jeg litt usikker på, men er vel ett eller annet sted mellom 5 og 10 tusen. Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Hvis det er surroundreceiver det dreier seg om, har jeg ingen problemer med å anbefale Harman/Kardon-produkter. AVR 330 eller 430 er meget bra for eksempel. http://www.hificenter.no/shop.cfm?path=1,90,96 Selv bruker jeg en litt eldre modell, AVR 5500 og er storfornøyd (denne har da ikke 6.1 eller 7.1). Lenke til kommentar
bOMS Skrevet 19. august 2004 Forfatter Del Skrevet 19. august 2004 vel suround er ikke så veldig stort tema for meg da jeg bare har to høytalere, og synes de gjør en utmerket jobb på å gi meg den musikknytelsen jeg trenger, og siden jeg ikke har en gigantisk skjerm synes jeg også stereo er bedre enn suround til å se på TV med. Men ellers takk. Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Jaja, kjører på jeg Stereo receiver til 5000 kr. Trenger du virkelig en receiver med radio? Eller har ikke integrerte stereoforsterkere generelt digitale lydinnganger? Jeg har lyst på en slik Litt over budsjettet ditt selvfølgelig da Er ikke noen entusiast akkurat, så den skulle holde for meg. Har prøvelyttet den en hel del ganger nå (nesten forelsket), og etter min smak er det den beste til den prisen. Lenke til kommentar
cdrom Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Det er kanskje noe vanskelig og få en forsterker med DA converter (dac)??? Og hvis du finner en er det garantert et fåtall digitale innganger. Lenke til kommentar
bOMS Skrevet 19. august 2004 Forfatter Del Skrevet 19. august 2004 Det er kanskje noe vanskelig og få en forsterker med DA converter (dac)??? Og hvis du finner en er det garantert et fåtall digitale innganger. Ja da så, jeg tenkte kanskje de hadde begynt å dukke opp siden det e rganske mange enheter som leverer digitale signaler fra en digital enhet (feks cd og dvd), og da tenkte jeg at det kanskje hadde vært bedre med en litt dyr(ikke i HiFi sammenheng, men i forhold til hva Cd spillere og DVD spillere og lydkort til datamaskiner/konsoler koster) DA koverter i forsterkeren. Men jeg har egentlig ikke fulgt med på slikt utstyr siden jeg invisterte i det jeg har nå for ca 7 år siden. Trenger du virkelig en receiver med radio? radio??? Har jeg nevnt noe om en radio? Eller er det det at forsterkeren du nevner har radio? I såfall er egentlig ikke det noe som plager meg, men jeg har allerede en radio jeg er fornøyd med så jeg ser på alt slikt som unødvedig. Tror det bare er med på å trekke ned kvaliteten på resten av enhetene i forsterkeren. Så på marantz forsterkerene og likte ihvertfall utseende på denne og har hat gode erfaringer med marantz cd spillere før. http://www.hificenter.no/shop_item.cfm?path=1,43,78&id=42 ; kanksje litt is strameste laget på prisen, men likte usteende. Den forsterkeren jeg hadde før var en annen modell av denne; http://www.hificenter.no/shop_item.cfm?path=1,43,82&id=553 Den lignet ihvertfall, og var produsert av Teac. Hmm lurer på om egentlig det beste er å ta en tur innom noen butikker og prøvehøre litt forsterkere. Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Ja, du nevnte radio. En receiver er en forsterker med radio i, så enkelt er det. Du spurte etter en receiver... En forsterker er bare en forsterker. Forsterkere kan være integrerte, dvs forforsterker og effektforsterker i ett. Dette er vanlig i "budsjettsystemer" / for folk flest. Alternativet er jo selvfølgelig å ha disse to separat. Lenke til kommentar
cdrom Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Ja, du nevnte radio. Jeg kan ikke se at fyren har nevnt radio Lenke til kommentar
bOMS Skrevet 20. august 2004 Forfatter Del Skrevet 20. august 2004 Nei, jeg nevte verken radio eller reciever. Bare at jeg ville ha en forsterker uten noe mer spesifikasjon enn det. Men det er vel egentlig ikke noe problem. Jeg takker for innsatsen med eller uten radio Jeg lurte vel også på om noen hadde noen gode tips om hvor jeg kunne lete, så hvis noen har noen flere tips om gode nettbutikker hadde jeg satt pris på det og. De to jeg vet om er: hificenter.no og hifiklubben.no Så litt fler alternativer hadde vært fint. Jeg bor forøvrig i Oslo hvis neoon har noen gode tips om andre butikker. Lenke til kommentar
cdrom Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 (endret) oslohificenter avhifi Mange fler også, men de er mindre gode. Endret 20. august 2004 av cdrom Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 My bad. Leste meg blind her oppe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå