escariot Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Heisann, Håper jeg nå har puttet denne riktig, siden jeg tror det er HD, og ikke Windows som er problemet. Jeg har en Seagate Barracuda 160GB disk som jeg bruker til lagring. Denne er delt opp i 6 forskjellige paritsjoner, der den siste (I:\) skaffer meg problemer. Da jeg kjøpte meg nytt skjermkort for 2 dager siden lagde jeg en .rar fil av mine dokumenter (nesten 1GB) og kopierte savegames til Doom3 - dette la jeg på I:\. Jeg reinstallerte Windows XP og har lagt til det som er av oppdateringer til denne. Når jeg da skulle un-rare mine dokumenter igjen fra I: får jeg "Ingen tilgang" feilmelding fra windows. Jeg har også prøvd med 'cmd.exe' - copy *.rar/xcopy *.rar. Jeg får heller ikke tilgang til mine Doom3 savegames (får ikke engang åpnet mappen). Hvis jeg nå kopierer over en mappe til I:\ får denne samme status. Hvordan i alle dager skal jeg få tak i mine dokumenter.rar filen min? Jeg trenger den skikkelig hardt.. (desperat nå..) Jeg har kjørt Diskkontroll, men den finner ikkeno galt med partisjonen. Håper noen av dere kan hjelpe meg ut av dette 'uføret'! mvh Escariot Lenke til kommentar
skille Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Hei! Kjører du NTFS på diskene? i såfall har du kanskje begrenset tilgang diskene. NTFS bruker såkalte SID's for å sjekke hvem som har hvilke rettigheter. Du muligens fått ny sid, og kan derfor ikke åpne den. Prøv å høyreklikk på disken, velg egenskaper -> sikkerhet -> avansert > eier. Prøv så å overta eierskap over disken og sett på så de arves nedover i filsystemet.. -Trond Lenke til kommentar
escariot Skrevet 19. august 2004 Forfatter Del Skrevet 19. august 2004 Takk for svar. Det kan være dette, men skulle ikke det da gjelde hele partisjonen, og ikke bare rar filen og savegames-mappen? Jeg har nemlig liggende en mappe der fra før, som inneholder Utilies (alt av bioser, hjelpeprogrammer, og drivere til forskjellig). Denne mappen har jeg fremdeles full tilgang til. Jeg sitter nå på jobb, men skal 'straka vegen heim' etterpå, så jeg får ikke muligheten til å prøve dette før om litt over en time.... mvh Escariot Lenke til kommentar
skille Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Du har kanskje rett. Mest trulig skulle nok dette gjelde hele disken, men... Hadde du flere brukere på pc'n før du la inn på nytt? Kan du evt. ha prøvd å beskytte filen for andre? -Trond Lenke til kommentar
escariot Skrevet 19. august 2004 Forfatter Del Skrevet 19. august 2004 Jeg har ikke andre brukere enn meg selv. Selvsagt blir det jo opprettet en egen bruker når man installerer en av oppdateringene (jeg husker ikke navnet på den nå, men versjonsnummeret er iallefall 1.1). Jeg har heller ikke prøvd å sperre av denne disken, men det har jo ikke bare vært meg som har hatt tilgang til å bruke maskinen. Har en klåfingret kamerat som liker å ordne alt slik at det ser ut slik som han vil ha det.. (gjelder listevisning av filer osv.). Han er jo ikke akkurat datakyndig heller (iallefall noe mindre enn meg), så han kan jo ha gjordt noe uten å si ifra.. Finnes det noe program som kan hente frem denne typen data, selv om det ikke skulle være tilgang til det fra før? En override kontroll f.eks? mvh Escariot Lenke til kommentar
skille Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Hmm. Får du til å kopiere filen? til en annen partisjon f.eks? evt. får du åpnet den i sikkerhets modus?... Bare for å teste.. -Trond Lenke til kommentar
escariot Skrevet 19. august 2004 Forfatter Del Skrevet 19. august 2004 Nei, jeg får ikke kopiert. Jeg finner heller ikke denne egenskap - sikkerhet som du snakker om litt lenger opp her.. Og det er en NTFS partisjon ser jeg ja. Escariot Lenke til kommentar
skille Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Ok. For å få frem denne sikkerhets fanen, i utforsker velg: Verktøy > Mappeegenskaper > Vis. Fjern haken for 'bruk enkel fildeling'. (Use simple filesharing). (Ta oversettelsen fra engelsk til norsk med en klype salt..) Du skal da få frem den sikkerhets fanen. -Trond Lenke til kommentar
escariot Skrevet 19. august 2004 Forfatter Del Skrevet 19. august 2004 Tusen, tusen, tusen, tusen... takk!!!!!!! Det lå en vanvittig haug med forskjellige tilganger der, og alt var rett og slett føkka.. Nå er det tilbake til normalen igjen.. Int_Masteroppgave here I come! Bortsett fra at jeg ikke har lyst til å bruke tiden min til akkurat det da... Igjen... Mange takk! mvh Escariot Lenke til kommentar
skille Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Kjempe bra du fikk det til! Bare hyggelig å være til hjelp... -Trond Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå