knutby Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Er det noen der ute i den norske verden som vet hvordan jeg kan få mere penger? Altså problemet er at jeg som it lærling tjener rundt 6000 brutto pr måned. Altså rundt 4500 netto. Etter utgifter til bil er det da 2500 igjen. Dette er ikke mye hvis man må kjøpe klær og andre ting man trenger. Løsningen ville da blitt å snylte på staten\andre. Men hva skal jeg snylte på? Tenkte på legat men jeg vet ikke noe om hvordan jeg får det så jeg setter min lit til dere. Er det ikke mulighet for å få trygd eller noe? Er 18 år. Er på andre lærling år nå. Sikkert noen av dere som vet hvordan Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Sosialkontoret, si at du ikke har penger til mat... Eller så kan du skaffe deg en ekstrajobb (deltid) Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Ta buss... Sparer sykt mye på det. Lønner seg også å ta drosje de gangene man ikke kan bruke buss. Men det spørs litt hvordan du bor da selvfølgelig... Lenke til kommentar
knutby Skrevet 19. august 2004 Forfatter Del Skrevet 19. august 2004 Pendler så jeg må ha bil.. koster 44 kr veien uten bil.. det er 88kr dagen! Sosialkontoret hva skal til for det? Har jo egentlig ikke pengeproblemer.. vil bare ha mere Lenke til kommentar
vanilla ice Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Har jo egentlig ikke pengeproblemer.. vil bare ha mere Hva med å bli kriminell? Eller kanskje pirattaxi hadde gjort seg? Ellers er det jo alltids muligheter for at du kan ta en liten jobb?! Lykke til Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Eller kanskje slutte å syte, og være fornøyd med det man har. Lenke til kommentar
Purify Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 (endret) Evt. slutte å skjelle ut innvandrere som kommer til Norge og klager på at de får alt for lite, når du er akkurat like ille selv. Du lever i verdens rikeste land, vær fornøyd med det, du. Endret 19. august 2004 av Purify Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Du får mindre utbetalt enn meg netto. HAHAHA! Men jeg synes ikke synd på deg hvis du bor hjemme hos foreldrene dine.. 2500kr til ingenting? O_o Du lever godt. Du får ikke penger fra sosialkontoret, og ikke bør du få det heller. Du kan søke om legater. Google litt så finner du en norsk legatside hvor det står info. Lenke til kommentar
knutby Skrevet 19. august 2004 Forfatter Del Skrevet 19. august 2004 Evt. slutte å skjelle ut innvandrere som kommer til Norge og klager på at de får alt for lite, når du er akkurat like ille selv. Du lever i verdens rikeste land, vær fornøyd med det, du. Jeg sjeller da ikke ut invandrere... Og jeg klager ikke heller.. Vill bare ha mere penger Hvem vill ikke det.. Lenke til kommentar
Purify Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Jeg sjeller da ikke ut invandrere... Og jeg klager ikke heller.. Vill bare ha mere penger Hvem vill ikke det.. Mye vil ha mer. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Mye vil ha mer. Og djevelen hvil ha fler.. Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Er det noen der ute i den norske verden som vet hvordan jeg kan få mere penger?Løsningen ville da blitt å snylte på staten\andre. Men hva skal jeg snylte på? Troller du ? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Er det noen der ute i den norske verden som vet hvordan jeg kan få mere penger? Altså problemet er at jeg som it lærling tjener rundt 6000 brutto pr måned. Altså rundt 4500 netto. Etter utgifter til bil er det da 2500 igjen. Dette er ikke mye hvis man må kjøpe klær og andre ting man trenger. Løsningen ville da blitt å snylte på staten\andre. Men hva skal jeg snylte på? Tenkte på legat men jeg vet ikke noe om hvordan jeg får det så jeg setter min lit til dere. Er det ikke mulighet for å få trygd eller noe? Er 18 år. Er på andre lærling år nå. Sikkert noen av dere som vet hvordan Bor du hjemme, nytter det lite med gratis mat, men det deler både evangelisenteret, Frelsesarmeen, Kirkens bymisjon m.fl. ut. Dog kanskje ikke det mest etiske å snylte på? Annen snylte måte må jo da være å kle seg ut som tigger... Dog kanskje ikke å anbefale.. WLAN finnes overalt. Mange beskytter det ikke med WEP. Bruk det! (selvom jeg hadde gått i luften om jeg oppdaget at noen snyltet på mitt internett..) Ellers kan du bruke baksiden av ark som kladdepapir.. sparer opptil flere øre da vet du! Eller du kan stoppe hos sånne gateselgere av ulikt slag som vil ha deg til å tegne ulike abonnement, lese nøye gjennom kontrakten, og så si nei takk og stikke pennen i lommen. Kan være verdt opptil flere kroner (selv om dette kanskje er å anse som stjeling?) Ved å benytte alle Joachims gode tips, kan man spare opptil flere kroner i måneden. Derimot fraskriver jeg meg alt ansvar i forbindelse med bruk av mine forslag. De benyttes helt og holdent på egen risiko og regning. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Hehehe, gode forslag, det må jeg si. Jeg ville prøvd å få meg noen "strøjobber", kan jo tjene noen kroner på det. Om du gidder. Lenke til kommentar
Ingar Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Vinn i lotto, eller tipp på hester! Lenke til kommentar
enden Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 IT-lærling = billig support og/eller utviklingstjenester for andre. "Konsulent" er ett fint ord Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 IT-lærling = billig support og/eller utviklingstjenester for andre."Konsulent" er ett fint ord Rådgiver er eventuelt enda finere Lenke til kommentar
Den Røde Tsar Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Ran--->Bli skutt------->Saksøk... Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Spar litt penger og inverster i noe som du kan få mer for. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå