Gå til innhold

Snylternes snylte tråd.

knutby

Anbefalte innlegg

Er det noen der ute i den norske verden som vet hvordan jeg kan få mere penger?

Altså problemet er at jeg som it lærling tjener rundt 6000 brutto pr måned.

Altså rundt 4500 netto. Etter utgifter til bil er det da 2500 igjen. Dette er ikke mye hvis man må kjøpe klær og andre ting man trenger.

Løsningen ville da blitt å snylte på staten\andre. Men hva skal jeg snylte på? Tenkte på legat men jeg vet ikke noe om hvordan jeg får det så jeg setter min lit til dere. Er det ikke mulighet for å få trygd eller noe?

Er 18 år.

Er på andre lærling år nå.

Sikkert noen av dere som vet hvordan :innocent:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får mindre utbetalt enn meg netto. HAHAHA! Men jeg synes ikke synd på deg hvis du bor hjemme hos foreldrene dine.. 2500kr til ingenting? O_o Du lever godt. Du får ikke penger fra sosialkontoret, og ikke bør du få det heller. Du kan søke om legater. Google litt så finner du en norsk legatside hvor det står info.

Lenke til kommentar
Evt. slutte å skjelle ut innvandrere som kommer til Norge og klager på at de får alt for lite, når du er akkurat like ille selv.

Du lever i verdens rikeste land, vær fornøyd med det, du.

Jeg sjeller da ikke ut invandrere... Og jeg klager ikke heller..

Vill bare ha mere penger :whistle: Hvem vill ikke det..

Lenke til kommentar
Er det noen der ute i den norske verden som vet hvordan jeg kan få mere penger?

Altså problemet er at jeg som it lærling tjener rundt 6000 brutto pr måned.

Altså rundt 4500 netto. Etter utgifter til bil er det da 2500 igjen. Dette er ikke mye hvis man må kjøpe klær og andre ting man trenger.

Løsningen ville da blitt å snylte på staten\andre. Men hva skal jeg snylte på? Tenkte på legat men jeg vet ikke noe om hvordan jeg får det så jeg setter min lit til dere. Er det ikke mulighet for å få trygd eller noe?

Er 18 år.

Er på andre lærling år nå.

Sikkert noen av dere som vet hvordan :innocent:

Bor du hjemme, nytter det lite med gratis mat, men det deler både evangelisenteret, Frelsesarmeen, Kirkens bymisjon m.fl. ut. Dog kanskje ikke det mest etiske å snylte på?

Annen snylte måte må jo da være å kle seg ut som tigger... :whistle: Dog kanskje ikke å anbefale..

WLAN finnes overalt. Mange beskytter det ikke med WEP. Bruk det! (selvom jeg hadde gått i luften om jeg oppdaget at noen snyltet på mitt internett..)

Ellers kan du bruke baksiden av ark som kladdepapir.. sparer opptil flere øre da vet du!

Eller du kan stoppe hos sånne gateselgere av ulikt slag som vil ha deg til å tegne ulike abonnement, lese nøye gjennom kontrakten, og så si nei takk og stikke pennen i lommen. Kan være verdt opptil flere kroner (selv om dette kanskje er å anse som stjeling?)

Ved å benytte alle Joachims gode tips, kan man spare opptil flere kroner i måneden. Derimot fraskriver jeg meg alt ansvar i forbindelse med bruk av mine forslag. De benyttes helt og holdent på egen risiko og regning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...