HolgerL Skrevet 19. august 2004 Forfatter Del Skrevet 19. august 2004 Det er mulig, Maya er veldig bra på animasjon. Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 (endret) Jeg lagde ett bilde i Maya nå (på ca. 3 Min.) Btw: Det ble brukt Maya i IS TID også.... EDit: http://www.alias.com/eng/community/galleri...ery/index.jhtml http://www.alias.com/eng/community/galleri...ery/index.jhtml Endret 19. august 2004 av TheMasteR Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 (endret) TheMasteR hehe kult, det ser nesten ut som om det rører på seg når du flytter blikket noen cm på bildet Endret 19. august 2004 av Hoax Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Blender! Liker det godt, lett å bruke. Og gratis. Noen som har hørt om det? Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 19. august 2004 Forfatter Del Skrevet 19. august 2004 Blender! Liker det godt, lett å bruke. Og gratis. Noen som har hørt om det? Jepp. Synes det er flott at det finnes et såpass bra gratis alternativ. Lenke til kommentar
Darth Kjell Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Tror jeg leste at id Software brukte både Maya, 3D Studio og Lightwave til Doom3. Noe som tyder på at de aller har forskjellige styrker. Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 19. august 2004 Forfatter Del Skrevet 19. august 2004 Det er godt mulig. De har ihvertfall brukt Lightwave, det vet jeg. Ofte modellerer man f.eks. i Lightwave, animerer i Maya og rendrer i en tredjeparts software. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Det er mulig, Maya er veldig bra på animasjon. Maya er best på animasjon. Derfor det blir brukt til massevis av filmer laget kun i 3D osv. Men lightwave er nok lettere å bruke om man bare skal lage en enkel scene uten å animere den. MOA. jeg har ikke peiling på noenting. Brukte 3D Studio Max 3 helt til jeg fikk Maya 4.5 og så 5.0 like etterpå. Om du vil lære deg Maya-basics er denne boken über! Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Blender! Liker det godt, lett å bruke. Og gratis. Noen som har hørt om det? Ikke bare gratis! Men FRITT! :D Jeg skulle så gjerne lært meg Blender, men jeg har så mye annet jeg gjerne skulle ha gjort. Har brukt LW 5.6 før, og da jeg startet Blender var ALT uforståelig for meg - det ligna bare litt på LW i fargene. Herlig at Blender er kryssplatform, selv om jeg gjerne hadde sett at det kun hadde funnes til Linux, slik at det kunne komme enda flere grunner til å bytte platform, - hadde folk bare prøvd OSet seriøst ut litt, så vil nok mange se at dette er OSet for dem ;] (slik jeg fant ut ) Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 <-- Har Maya 5.0 for Linux. Litt kjipt det bare funker med RedHat. Er altfor stress å få det til å fungerer med noe annet til at det er verdt det. Ulempen er jo at det koster _litt_ da... Lenke til kommentar
N* Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Blender! Liker det godt, lett å bruke. Og gratis. Noen som har hørt om det? Hvor får man tak i det? Bruker forresten cinema4d. Er det no særlig tess i forhold til de tidligere nevnte? Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 19. august 2004 Forfatter Del Skrevet 19. august 2004 Hvor får man tak i det? Bruker forresten cinema4d. Er det no særlig tess i forhold til de tidligere nevnte? http://www.blender3d.com/ Det er faktisk veldig bra til å være gratis. Jeg har ikke prøvd det så mye selv, men mulighetene må være store når man kan lage flotte bilder som dette: http://www.blender3d.com/cms/Images.151.0.html Lenke til kommentar
N* Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Det er faktisk veldig bra til å være gratis. Jeg har ikke prøvd det så mye selv, men mulighetene må være store når man kan lage flotte bilder som dette: http://www.blender3d.com/cms/Images.151.0.html dæsken! det var jo bra! laster ned det nå jeg Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 (endret) http://www.blender3d.com/ Det er faktisk veldig bra til å være gratis. Jeg har ikke prøvd det så mye selv, men mulighetene må være store når man kan lage flotte bilder som dette: http://www.blender3d.com/cms/Images.151.0.html Gratis, Open Source, Fritt. Jøsses ja. - Blender har nok store fordeler når det gjelder hva du får til hvilken pris Vet selv hvor mye det svir i lomma ved en LW lisens. Hmm.. Kanskje jeg burde fått ræva i gir og lest noen tutorials på brukergrensesnittet Redigert: N*: Advarsel, det har litt vanskelig brukergrensesnitt, når man har lært det skal det være effektivt og bra. Men første gangen man ser det blir man rett og slett redd! Iallfall jeg og lillebror. - Vel, - du må nok lese et par innføringen i begynnelsen for å ikke bruke ALT for mye tid på å finne utav ting Endret 19. august 2004 av Velmont Lenke til kommentar
N* Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 N*: Advarsel, det har litt vanskelig brukergrensesnitt, når man har lært det skaldet være effektivt og bra. Men første gangen man ser det blir man rett og slett redd! Iallfall jeg og lillebror. - Vel, - du må nok lese et par innføringen i begynnelsen for å ikke bruke ALT for mye tid på å finne utav ting jeg har lært litt av det hva syntes dere? men hvor finner jeg slike innføringer? Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Blender er vanskelig å bruke i begynnelsen ja. Husker når jeg som elleve-åring skulle prøve det for første gang (fikk det på en HjemmePC-cd). Men det er kjempelett å bruke når man lærer seg det! Til dere som vil prøve, last ned denne! BlenderManual.pdf Den er litt gammel (laget til 2.28, nå er 2.34 kommet ut med masse nytt. F.eks. et penere grensesnitt (siden 2.30) og raytracing:woot:), men dekker det meste. Alt nytt står i changelogene på www.blender3d.org. Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Om du vil lære deg Maya-basics er denne boken über! ..... Eller du kan bli "member" på Alias.com , og laste ned Personal learning. Som er gratis. Og du kan laste ned tutorials(videoer som viser hvordan du kan animere) Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Tja, jeg vil uansett anbefale den boken. De videoene på Alias kan være litt knotete og dekker ikke alt. Men samme kan det være, folk er forskjellige... Dessuten har PLE-versjonen vannmerke på alle bildene du renderer, litt småirriterende, men dog, du får gratis software verdt mange tusner... Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Tja, jeg vil uansett anbefale den boken.De videoene på Alias kan være litt knotete og dekker ikke alt. Men samme kan det være, folk er forskjellige... Dessuten har PLE-versjonen vannmerke på alle bildene du renderer, litt småirriterende, men dog, du får gratis software verdt mange tusner... PLE er jo meningen å lære folk opp, så da gjør det ikke så mye om det er "vannmerke" på.... Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Hehe, joa. Enig med den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg