Gå til innhold

Hvilket 3D-program bruker du?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

HolgerLudvigsen: Nei. Men har fått litt opplæring i korleis bruke 3d studio max 5, så derfor har eg alder prøvd noko anna.. Men eg har ingen grunnlag til å sei at renderinga går treigt, men eg har jobba så lite med 3d-moddelering, derfor eg syns det tok lang tid..

Lenke til kommentar

Har fått låne 3DSMax 6 og synes det er morsomt å holde på med, klarer ikke å lage så utrolig bra 3D modeller, men det blir bedre med litt øvelse.

Jeg liker alle mulighetene man har i det, men vet jo at det fins mye annet bra av kraftige 3D verktøy på markedet, flere er nevnt tidligere i denne tråden.

Har tidligere prøvd meg på Lightwave og likte det godt.

Tror jeg må invistere i en skole bok for å få til noe med disse 3D programmene, er det noen som har bra bøker på Engelsk/Norsk å anbefale kanskje?

Å se proffe folk jobbe med disse programmene er bare helt utrolig :love:

Lenke til kommentar
Uansett, bruker du 7.0?

Jeg bruker versjon 8 nå. Den kom nylig ut. Jeg har tidligere brukt versjon 6.5, 7.0 og 7.5.

Før Lightwave brukte jeg et program som heter TrueSpace. Det var en gammel versjon som jeg fikk gjennom et PC-blad. Det var med TrueSpace at jeg konstruerte mine første 3D-bilder, og fikk interesse for det.

Lenke til kommentar
Uansett, bruker du 7.0?

Jeg bruker versjon 8 nå. Den kom nylig ut. Jeg har tidligere brukt versjon 6.5, 7.0 og 7.5.

Før Lightwave brukte jeg et program som heter TrueSpace. Det var en gammel versjon som jeg fikk gjennom et PC-blad. Det var med TrueSpace at jeg konstruerte mine første 3D-bilder, og fikk interesse for det.

Haha, TrueSpace husker jeg. :mrgreen:

Good Ol' Times.

Lenke til kommentar
Nuvel. Maya, Max og andre er langt mer avanserte og kraftige enn Lightwave.

Det stemmer nok ikke, HalTan. Maya og Max er bedre på sine områder, og Lightwave er bra på sine. Mulighetene i alle programmene er allikevel ganske like.

Filmer/spill/etc hvor Lightwave er blitt brukt

etter det jeg har forstått har de brukt maya til å lage garfield....

de har brukt maya til å lage Gollum, og Noldus.....

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...