HolgerL Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Jeg bruker Lightwave 8. Sjekk http://www.lightwave3d.com. Lightwave brukes veldig mye av 3D- og film-industrien, men mange hobby-kreatører har hørt lite om det. Jeg har på følelsen av at de fleste bruker 3D Studio Max. Har jeg rett? Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Nei... Jeg bruker Maya 5. Liker det bedre enn 3D Studio Max... Lenke til kommentar
Denethor Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Jepp, iallefall bruker eg 3d studio max.. Svært fornøyd med det.. Einaste problem med det er at det tar så lang tid å rendre (*amatør-3d-tulling*) Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 19. august 2004 Forfatter Del Skrevet 19. august 2004 (endret) Denethor: Har du prøvd andre 3D-prog, og synes at 3D-max rendrer tregere enn de? Endret 19. august 2004 av HolgerLudvigsen Lenke til kommentar
PT Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Ikke at jeg er noe flink eller noe slikt, men jeg stikker nesen innom Maya 5 en gang i blant Lenke til kommentar
Denethor Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 HolgerLudvigsen: Nei. Men har fått litt opplæring i korleis bruke 3d studio max 5, så derfor har eg alder prøvd noko anna.. Men eg har ingen grunnlag til å sei at renderinga går treigt, men eg har jobba så lite med 3d-moddelering, derfor eg syns det tok lang tid.. Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Nei... Jeg bruker Maya 5. Liker det bedre enn 3D Studio Max... jeg har/bruker Maya Unlimited 6.... Hvor lenge har du hatt ditt? Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Siden uken etter Maya 5.0 kom ut. Gidder ikke kjøpe lisens til Maya 6, altfor svindyrt. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Lightwave brukes veldig mye av 3D- og film-industrien, men mange hobby-kreatører har hørt lite om det. Jeg har på følelsen av at de fleste bruker 3D Studio Max. Har jeg rett? Nuvel. Maya, Max og andre er langt mer avanserte og kraftige enn Lightwave. Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 19. august 2004 Forfatter Del Skrevet 19. august 2004 (endret) Nuvel. Maya, Max og andre er langt mer avanserte og kraftige enn Lightwave. Det stemmer nok ikke, HalTan. Maya og Max er bedre på sine områder, og Lightwave er bra på sine. Mulighetene i alle programmene er allikevel ganske like. Filmer/spill/etc hvor Lightwave er blitt brukt Endret 19. august 2004 av HolgerLudvigsen Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Har fått låne 3DSMax 6 og synes det er morsomt å holde på med, klarer ikke å lage så utrolig bra 3D modeller, men det blir bedre med litt øvelse. Jeg liker alle mulighetene man har i det, men vet jo at det fins mye annet bra av kraftige 3D verktøy på markedet, flere er nevnt tidligere i denne tråden. Har tidligere prøvd meg på Lightwave og likte det godt. Tror jeg må invistere i en skole bok for å få til noe med disse 3D programmene, er det noen som har bra bøker på Engelsk/Norsk å anbefale kanskje? Å se proffe folk jobbe med disse programmene er bare helt utrolig Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Jeg bruker Lightwave 8. Lightwave her også Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 19. august 2004 Forfatter Del Skrevet 19. august 2004 Hoax: Når det gjelder Lightwave, så er Inside Lightwave kanskje den aller beste Lightwave-boka. Men den er veldig omfattende, og passer mer for avanserte brukere. For hobby-kreatører er kanskje Essential Lightwave passende. Jeg har ikke lest bøkene, men jeg formidler informasjon som jeg har funnet ut selv. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Det stemmer nok ikke, HalTan. Maya og Max er bedre på sine områder, og Lightwave er bra på sine. Mulighetene i alle programmene er allikevel ganske like. Det er nok veldig sant. Uansett, bruker du 7.0? Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Jeg brukte 3ds max , Lightwave og Maya Unlimited 6.0 når jeg drev litt med det der.. men uff, blei lagt på hylla.. hvertfall for en stund.. Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 19. august 2004 Forfatter Del Skrevet 19. august 2004 Uansett, bruker du 7.0? Jeg bruker versjon 8 nå. Den kom nylig ut. Jeg har tidligere brukt versjon 6.5, 7.0 og 7.5. Før Lightwave brukte jeg et program som heter TrueSpace. Det var en gammel versjon som jeg fikk gjennom et PC-blad. Det var med TrueSpace at jeg konstruerte mine første 3D-bilder, og fikk interesse for det. Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 HolgerLudvigsen - Nice, blir nok å bestille Essential Lightwave Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Uansett, bruker du 7.0? Jeg bruker versjon 8 nå. Den kom nylig ut. Jeg har tidligere brukt versjon 6.5, 7.0 og 7.5. Før Lightwave brukte jeg et program som heter TrueSpace. Det var en gammel versjon som jeg fikk gjennom et PC-blad. Det var med TrueSpace at jeg konstruerte mine første 3D-bilder, og fikk interesse for det. Haha, TrueSpace husker jeg. Good Ol' Times. Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 19. august 2004 Forfatter Del Skrevet 19. august 2004 Haha, TrueSpace husker jeg. Good Ol' Times. Hehe, jeg brukte versjon 3 SE. En fin introduksjon til 3D for en trettenåring. Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Nuvel. Maya, Max og andre er langt mer avanserte og kraftige enn Lightwave. Det stemmer nok ikke, HalTan. Maya og Max er bedre på sine områder, og Lightwave er bra på sine. Mulighetene i alle programmene er allikevel ganske like. Filmer/spill/etc hvor Lightwave er blitt brukt etter det jeg har forstått har de brukt maya til å lage garfield.... de har brukt maya til å lage Gollum, og Noldus..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg