Arve28 Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Swap-fil er det det samme som virtuelt minne? Bør jeg legge denne på den raskeste disken som er en 200GB 8mb cache? Hvor stor skal jeg sette denne til. Hvordan forandrer jeg swap fila til en annen harddisk? Lenke til kommentar
Homer S. Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 (endret) Windows XP/2000 Start > Settings > Control Panel > System > Advanced > Performance Options > Change Endret 19. august 2004 av blackbox Lenke til kommentar
Surre Sprett Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Hordan OS kjører du? Du begynner med å trykke [WIN]+[Pause] knappene, da får du opp systemegenskaper. I XP: Så trykker du på den taben det står avansert/advanced på, og velger så innstillinger i det øverste feltet som er ytelse/performance... Deretter avansert en tur til, og nederst der står det hvor stor vekslefil du har nå, og en knapp der det står endre/change... Der har du mulighet til å velge hvilken harddisk du skal bruke, og hvor stor vekslefila skal være... Typisk er 1.5 - 3 x fysisk minne... Altså om du har 1024MB RAM, skal fila være 1536MB-3072MB... Tror jeg har fått med alt da... Lenke til kommentar
Arve28 Skrevet 19. august 2004 Forfatter Del Skrevet 19. august 2004 (endret) Har win xp pro sp1 med 512DDR ram. Det er best å ha denne på den reskeste disken? Bør jeg ha en egen partion til denne? I oppgave behandling viser vekselfila noen ganger 7-800 og PC'n er da heltreg. Endret 19. august 2004 av Arve28 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå