Gå til innhold

Game Boy advance lyset er dårleg?

balder

Anbefalte innlegg

Hei!

Eg kjøpte ein brukt Gameboy Advance, men når eg skulle spille så var det nesten problem å sjå kva som skjedde. Eg måtte ha dagslys for å sjå. Er dette normalt?

Er Gameboy Advance SP bedre her? Det blir ikkje mange spill eg kommer til å kjøpe til denne maskinen da eg vart skuffet. Er dette normalt eller er det noko feil med min Gameboy Advance?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Eg kjøpte ein brukt Gameboy Advance, men når eg skulle spille så var det nesten problem å sjå kva som skjedde. Eg måtte ha dagslys for å sjå. Er dette normalt?

Er Gameboy Advance SP bedre her? Det blir ikkje mange spill eg kommer til å kjøpe til denne maskinen da eg vart skuffet. Er dette normalt eller er det noko feil med min Gameboy Advance?

GBA SP har innebygd lys i skjermen, det har ikke en vanlig GBA, derfor er den håpløs å spille på med mindre du sitter under en lampe eller i dagslys.

Lenke til kommentar

Gamle GBA har ikke innebygget lys, og du må derfor ha relativt kraftig eksternt lys for å kunne spille. GBA-SP, derimot, har innebygget lys.

Du kan kjøpe såkalt "Wormlight" til gamle GBA, som rett og slett er en liten lampe som du fester på Gameboyen, som lyser opp skjermen for deg.

wormlight.jpg

Endret av Bagge
Lenke til kommentar
Gamle GBA har ikke innebygget lys, og du må derfor ha relativt kraftig eksternt lys for å kunne spille. GBA-SP, derimot, har innebygget lys.

Du kan kjøpe såkalt "Wormlight" til gamle GBA, som rett og slett er en liten lampe som du fester på Gameboyen, som lyser opp skjermen for deg.

wormlight.jpg

Kor mykje koster den da og virker det?

Lenke til kommentar

wormlight.jpg

Kor mykje koster den da og virker det?

Iflg. Nintendo.no koster den 175,-

Har aldri prøvd den selv, men den er offisielt Gameboy-tilbehør fra Nintendo, så den bør virke...

Nintendo.no - GBA ekstrautstyr

Endret av Bagge
Lenke til kommentar
Ja bakgrunnsbelysningen var noe som virkelig trengtes på GBA'en. Spilte FinalFantasy Tactics på en gammel gba -> syntes det var bra -> kjøpte selv en GBA SP -> superfornøyd! Plutselig kan du spille overalt! På do, i senga, ute/inne osv osv...

Takk for svaret.

Dette Final Fantasi til Gameboyen er det bra? Eg har spil Final Fantasi på playstation 2 er det det samme?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...