Ivan Drago Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Har hatt dette problemet noen mnd nå, pipingen kommer fra vifteregionen men er usikker på om det er fra selve vifta. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre siden jeg er svært avhengig av den på skolen, samtidig som at jeg irriterer meg ekstremt over pipingen. Noen med lignende problemer ? Hvis jeg sender den inn tar det sikkert en stund før jeg får den tilbake, mulig noen av dere har erfaringer fra samme firma ? Lenke til kommentar
maurbiff Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Har også vært ute for høyfrekvent piping på min CL50, men dette er i hovedsak bare under oppstart, til maskinen har kommet skikkelig igang.. Et annet problem jeg har erfart er at skjermbildet flimrer, da også spesielt under oppstart. Dette skjer ikke regelmessig, bare av og til. Virker som om det er dårlig kontakt i ledningene som går til displayet, siden flimringen avtar/tar seg opp når justerer displayet frem- eller bakover. Flimringen stopper i løpet av de 2-3 første minuttene etter at Windows har kommet opp.. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Denne høyfrekvente pipingen stammer fra cpuen, har selv hatt to laptoper med amd cpu som har hatt dette problemet. Jeg løste dette ved å bruke et program som lar deg styre strøminnstillingene mer manuelt enn det XP lar deg gjøre. Det heter SpeedswitchXP, og kan lastes ned herfra: http://www.diefer.de/speedswitchxp/index.html Det åpner seg som et ikon på høyre siden av startlinja. Det lager seg også en "Scheme" under strøminnstillingene i kontrollpanel, la denne være. I selve programmet trykker du Options, velger CPU policy fanen, og setter allow Promotion til No i C-state 0, dvs i den første kolonen, helt nederst. Håper dette hjelper! Lenke til kommentar
KriB Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Plutselig nå har denne pipelyden oppstått på min CL50 også etter 6 måneder, er det noen som har testet denne løsningen og sett at den virker? I tillegg er det en litt høy pipetone som varierer i tonehøyde som kommer og går. Litt som en tv som står ved siden av et kjøleskap som slår inn på lyden. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Det er viften som er for varm, ikke noe verre enn det. Da jeg hadde samme maskin pleide jeg bare å blåse inn luft i siden, slik at viften roet seg ned og pipingen stanset. Ble litt pes i lengden, men nå har jeg oppgradert til CL 56 og sliter ikke med dette lenger. Det dere gjør er å ringe eventuelt maile Whitebox, forklare problemet for dem, og de skifter viften kostnadsfritt. Det tilba de seg å gjøre for meg iallfall. Lenke til kommentar
pigalom Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Har hatt samme problem med min cl50. Kjøpte den av zepto. De mente hele tiden at det ikke var cpu men selve viften som lagde den stygge meget irriterende pipelyden. De skiftet vifte to ganger, men lyden vendte hele tiden tilbake. Den var så fæl at jeg ikke orket mer og returnerte like godt hele maskinen. Fikk pengene igjen. De hevdet at ikke alle klarer å høre lyden, men de som hører den irriterer seg veldig over den. Hvis noen har hund og en cl50, hadde det vært interessant å se om hunden har endret adferd etter at cl50 kom i hus. Høyfrekvente lyder er virkelig det verste jeg vet. Centrino pc'en jeg har nå lager ikke den lyden.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Var snakk om en BIOS-oppdatering som kunne fikse dette også, men jeg husker ikke om det var sant. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå