InsertNumLock Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Spiller Badminton , og har akkuratt begynt med squash. Squash er anbefalende. Utrolig gøy. Lenke til kommentar
Equilibrium Skrevet 24. desember 2005 Del Skrevet 24. desember 2005 Jeg driver med Orientering 5325681[/snapback] Klubb? 5325968[/snapback] ja, klubb? Løper litt selv.. Lenke til kommentar
Πεισιθάνατος Skrevet 24. desember 2005 Del Skrevet 24. desember 2005 Judo! Har trent judo i over 6 år nå. Jeg har 2. kyu, men det er vel helt japansk for dere. Beltegradene er som følger: - Hvitt belte (altså ingen farge, og dermed ingen grad - totalt irrelevant) - Gul stripe (5. mon) / Helt gult belte (5. kyu) - Oransj stripe (4. mon) / Helt oransj belte (4. kyu) - Grønn stripe (3. mon) / Helt grønt belte (3. kyu) - Blå stripe (2. mon) / Helt blått belte (2. kyu) - Brun stripe (1. mon) / Helt brunt belte (1. kyu) - Svart belte grad 1 (1. dan) - Svart belte grad 2 (2. dan) ... Det er 14 grader (tror jeg det var) av "svart belte", men i Norge er den høyeste graden som er oppnådd 6. dan. To nordmenn er i besittelse av den graden og en av dem er klubblederen min. Det er et rødt og hvitt-stripet belte med loddrette striper, og ikke vannrette, som er vanlig for alle mon-grader. Når man kommer opp til et visst antall dan-grader kan man ikke lengre bli gradert til det, man må bli tildelt det av nasjonale eller internasjonale organer. Det er æresbelter med andre ord. Belter over 2. dan er ikke så veldig vanlig, og de som har svart belte har som oftest 1. dan. Min graderingslinje har vært som følger(eks. rød skrift): 5. mon - 4. mon - 3. mon - 2. mon - 2. kyu | 1. kyu | 1. dan Det neste beltet jeg skal gradere til er 1. kyu, og deretter er neste grad for meg 1. dan. Jeg er altså to grader unna svart belte, og trenerne mine vil ha meg opp til 1. kyu senest før neste års jul. Det tar lang tid å få 1. dan, da, og det er ikke sikkert at jeg gidder å skaffe meg det. Trenerne mine har 1. kyu og de har hatt det i 15-16 år nå. Men 1. kyu skal jeg få meg. 1 grad unna svart belte er ikke å forakte, det. Men jeg kan forklare forskjellen på mon og kyu for de som er litt usikre på det. Mon er juniorbelte, og det beltet du helst ikke vil ha hvis du kan velge. Kyu er seniorbeltet, og det viser at du kan litt mer. Har du kyu skal du kunne kvelinger og armbend i tillegg til kast og holdegrep som er standard. Man kan gradere en hvilken som helst mon-grad opp til kyu, men før man får 1. dan må man ha hatt 1. kyu en stund. Det er ingen forskjell på mon og kyu annet enn at man må mestre litt mer med kyu. Har man først fått seg kyu, fortsetter man på kyu-linja videre. Det er ikke slik at man får 5. mon, deretter 5. kyu, så 4. mon, dernest 4. kyu, etc.. Det neste beltet jeg får er en kyu-grad siden jeg allerede har gradert til kyu. Lenke til kommentar
wilai Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 Judo!Har trent judo i over 6 år nå. Jeg har 2. kyu, men det er vel helt japansk for dere. Beltegradene er som følger: - Hvitt belte (altså ingen farge, og dermed ingen grad - totalt irrelevant) - Gul stripe (5. mon) / Helt gult belte (5. kyu) - Oransj stripe (4. mon) / Helt oransj belte (4. kyu) - Grønn stripe (3. mon) / Helt grønt belte (3. kyu) - Blå stripe (2. mon) / Helt blått belte (2. kyu) - Brun stripe (1. mon) / Helt brunt belte (1. kyu) - Svart belte grad 1 (1. dan) - Svart belte grad 2 (2. dan) ... Det er 14 grader (tror jeg det var) av "svart belte", men i Norge er den høyeste graden som er oppnådd 6. dan. To nordmenn er i besittelse av den graden og en av dem er klubblederen min. Det er et rødt og hvitt-stripet belte med loddrette striper, og ikke vannrette, som er vanlig for alle mon-grader. Når man kommer opp til et visst antall dan-grader kan man ikke lengre bli gradert til det, man må bli tildelt det av nasjonale eller internasjonale organer. Det er æresbelter med andre ord. Belter over 2. dan er ikke så veldig vanlig, og de som har svart belte har som oftest 1. dan. Min graderingslinje har vært som følger(eks. rød skrift): 5. mon - 4. mon - 3. mon - 2. mon - 2. kyu | 1. kyu | 1. dan Det neste beltet jeg skal gradere til er 1. kyu, og deretter er neste grad for meg 1. dan. Jeg er altså to grader unna svart belte, og trenerne mine vil ha meg opp til 1. kyu senest før neste års jul. Det tar lang tid å få 1. dan, da, og det er ikke sikkert at jeg gidder å skaffe meg det. Trenerne mine har 1. kyu og de har hatt det i 15-16 år nå. Men 1. kyu skal jeg få meg. 1 grad unna svart belte er ikke å forakte, det. Men jeg kan forklare forskjellen på mon og kyu for de som er litt usikre på det. Mon er juniorbelte, og det beltet du helst ikke vil ha hvis du kan velge. Kyu er seniorbeltet, og det viser at du kan litt mer. Har du kyu skal du kunne kvelinger og armbend i tillegg til kast og holdegrep som er standard. Man kan gradere en hvilken som helst mon-grad opp til kyu, men før man får 1. dan må man ha hatt 1. kyu en stund. Det er ingen forskjell på mon og kyu annet enn at man må mestre litt mer med kyu. Har man først fått seg kyu, fortsetter man på kyu-linja videre. Det er ikke slik at man får 5. mon, deretter 5. kyu, så 4. mon, dernest 4. kyu, etc.. Det neste beltet jeg får er en kyu-grad siden jeg allerede har gradert til kyu. 5333140[/snapback] Han andre komme fra Lura?? og hete Geir? tru eg kjenne han Lenke til kommentar
Marillion Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 Jeg driver aktivt med skyting, som jeg nå har gjort i 7 år. Driver også med flere idretter som sykling, ski, styrketrening.. ++ Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 Skyting var jo faktisk ganske morsomt i millitæret. Hadde vært morsomt å prøvd en kraftig rifle en gang. Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 Skyting var jo faktisk ganske morsomt i millitæret. Hadde vært morsomt å prøvd en kraftig rifle en gang. 5335849[/snapback] Noe i denne duren ?? Taliban_Holding_Recoiless_Rifle Lenke til kommentar
Marillion Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 (endret) Skyting var jo faktisk ganske morsomt i millitæret. Hadde vært morsomt å prøvd en kraftig rifle en gang. 5335849[/snapback] Sånn mer kraftig enn AG3'en liksom? Endret 25. desember 2005 av _Marillion_ Lenke til kommentar
svamp Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 12.7 elns? OT så er jo AG3en en av verdens kraftigste håndvåpen.. Så til tross for at det ikke fins et våpen jeg er mer lei av eller har mindre lyst å eie, så er det intet annet våpen jeg heller ville hatt i krig. Lenke til kommentar
Πεισιθάνατος Skrevet 26. desember 2005 Del Skrevet 26. desember 2005 Han andre komme fra Lura??og hete Geir? tru eg kjenne han 5335013[/snapback] Han andre med 6. dan? Vel, jeg husker ikke hva han heter. Du kan jo spørre ham. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 26. desember 2005 Del Skrevet 26. desember 2005 12.7 elns?OT så er jo AG3en en av verdens kraftigste håndvåpen.. Så til tross for at det ikke fins et våpen jeg er mer lei av eller har mindre lyst å eie, så er det intet annet våpen jeg heller ville hatt i krig. 5338123[/snapback] 12.7 er et utrolig gromt våpen, bare litt slitsomt å drasse rundt på. =P _Marillion_: Tenkte på et konkuransevåpen, lurer på hvordan jeg hadde klart meg med en sånt våpen. Lenke til kommentar
hegem0r Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Håndball, fotball og litt volleyball Lenke til kommentar
euroshopper Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Før: Fotball Cricket Nå: Nada. Nil. Zip. Zilch. Nothing! Noe som selfølgelig er synd. *Savne Cricket og fotball* Lenke til kommentar
*martin* Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 spiller innebandy om vintern om sommern tar jeg det ganske med ro Lenke til kommentar
master air Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Eneste sporten jeg trener fast er for tiden basket, men jeg spiller en del volleyball på skolen og det hender jeg spiller noen fotball kamper i ny og ne. Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Skyting var jo faktisk ganske morsomt i millitæret. Hadde vært morsomt å prøvd en kraftig rifle en gang. 5335849[/snapback] Noe i denne duren ?? Taliban_Holding_Recoiless_Rifle 5336097[/snapback] "Oh, he's fucked up.." Men OT: Jeg driver aktivt med jibbing, og det er kjempegøy. Lenke til kommentar
brd Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 (endret) Spiller fotball Endret 16. juli 2006 av brd Lenke til kommentar
TQfflus Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 jeg driver med svømming trener 6-7 ganger i uka:) svømming er forresten den mest 1337 sporten for den er vannkjølt Lenke til kommentar
wilai Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 Spelar fotball(trener med A-laget) ja er 14- 15 år og trenerski 5458677[/snapback] vet om 3 stk som trene med A-lage og dei er 13 år klubben dei spele på er Kåsen IL, aldri har dei vunne, eller jo av og til mod 7.div lag er du sikker på at du går på rikitig klubb? Lenke til kommentar
wilai Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 Spelar fotball(trener med A-laget) ja er 14- 15 år og trenerski 5458677[/snapback] vet om 3 stk som trene med A-lage og dei er 13 år klubben dei spele på er Kåsen IL, aldri har dei vunne, eller jo av og til!! er du sikker på at du går på rikitig klubb? Kåsen er på den lågaste divisjonen som finst her på distrikte 5588348[/snapback] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå