Gå til innhold

Tråd stengt med henvisning til søkemotor

Anbefalte innlegg

Jeg snakker om denne tråden http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=284352 hvor en kar ber om ber om hjelp til å finne til ut av datamaskinens historie. Så stenger "adawen" tråden med henvisning til å prøve to søkemotoer. De aller fleste trådene haer kan vel stenges med en slik begrunnelse. Hva om en hw-leser der ute hadde lagd en skoleoppgave til toppkarakter om pc'n historie som du ikke fant på nettet??

Trøbbelet med å surfe på nettet er du ikke nødvendig vis finner den beste informasjonen. Andre bruker vet kanskje om noen nettsteder som er veldige gode på dette og kan gi en dirkete link.

Men tråden burde nok vært under "Annet" og ikke "Søppel".

- Krister

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig med deg her at tråder ikke bør stenges pga folk har spurt om ting før eller fordi infoen kan lett søkes til. Vi har et forum nettopp fordi folk skal kunne stille spørsmål, hvis vi ønsket at slike tråder skulle blitt stengt kunne vi vel heller bare hatt en funksjon som automatisk stengte alle nye tråder med meldingen "Google it" eller noe :S

Edit: Dette er altså kun min personlige mening som jeg ytrer som en bruker av forumet.

Endret av Blib
Lenke til kommentar

ok, la meg ta ett lite eksempel..

jeg spørr om hvilken grafikkbrikke som nvidia 6800 er basert på.. men har søkt og søkt uten å finne noe, grunnet jeg er elendig til å søke... så ville du stenge tråden bare pga at DU mener jeg har søkt for dårlig?

Forumet er jo her nettopp fordi å hjelpe folk.. ikke for å si til dem.. SØK..

Nei vettu hva altså.. det er så galt som det kan bli

Lenke til kommentar

QUOTE (adawen @ 19/08/2004 : 14:09)
Når jeg får inntrykk av at vedkommende som lagde tråden egentlig ikke har -prøvd- selv å finne svar på sine spørsmål, så har jeg ingen problemer med å stenge tråder.

Hvordan kan du egentlige vite om personen har prøvd å finne svar på sine spørsmål? Det er ikke alle som er like gode i data som deg vettu snuppa ;)

Lenke til kommentar

I tilfeller der det synes helt opplagt at brukeren poster bare for å poste, eller spør om noe som er 100% opplagt så kan jeg være enig i at tråden skal stenges.

Men i det tilfellet her er jeg uenig. Det finnes nok 1000-vis av sider man lett finner med Google, som forteller om datamaskinens historie. Nettopp derfor bør man få et annet svar enn: "Søk på google!". Det hadde vært mye bedre om noen som visste om en god side om temaet hadde svart. Jeg synes både svaret til moderator og at tråden ble stengt er for dårlig.

Lenke til kommentar

Adawen: synest dette ikke holer mål. At en vanlig bruker kunne finne på å gi et slikt svar..ok. Men at en moderator gir et slikt svar, synest jeg ikke noe serlig om. Tviler på at nye brukere blir fristet til å fortsette i forumet med slike svar fra en moderator....bare min mening om saken :hmm:

Lenke til kommentar

QUOTE (Thompzen @ 19/08/2004 : 18:28)
Akkurat den posten som det er referert til her skjønner jeg godt hvorfor ble stengt...Finnes masse artikler om dette på nettet, og man kan ikke forvente at en forumbruker skal skrive en 2000-ords stil om noe som alt finnes der ute...

INgen ber om en 200-ordt stil, men f.eks. en link til et sted som tar for seg dette på en god måte. Greit at google er en fin tjeneste, men når man får opp 300 treff er det vanskelig å gå gjennom alle for å finne en god kilde. Hvis de tre øverste treffene ikke ser ut til å være det man ser etter prøver man ofte noe annet. Kvalitative bedømmelser er mer verdt enn en liste presentert av en søkemotor.

Lenke til kommentar

.. og bare for å flisepikke litt til; neste gangn noen er misfornøyd med en moderators opptreden eller whatever, hva med å sende en PM i stedet for å blåse det hele opp i en kverrulant-tråd? .. det er MIN opinion. Og nei, jeg tar ikke denne tråden spesielt personlig.

Lenke til kommentar

Som adawen påpeker skal denne typen henvendelser tas med vedkommende moderator på PM, eventeuelt via mail til forumstyret. Derfor stenger jeg denne tråden nå (noe jeg burde ha gjort istad).

Det er fint om folk tar opp generelle tendenser her, men straks det blir nevnt en spesifikk situasjon vil vi heller at vedkommende tar dette opp på tomannshånd :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...