enden Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Trenger tips til diagnoseprogramvare, som kan kjøres fra en CD-basert distro. Her trenger jeg alt fra å sjekke hardware, ala Aida32, til å lete gjennom registeret til windows på en av diskene, til å sjekke nettnverkskonfigurasjoner. Målet er altså en bootbar *nix distro (som jeg har) hvor jeg kan kompilere inn en masse diagnoseprogramvare (som jeg ikke har) for å "feilsjekke" og finne ut ting om en en windows-PC. Dette kan godt gjøres fra kommandolinje, og bare generere en stor rapport over på en diskett. Noen som har tips til programvare? Lenke til kommentar
enden Skrevet 23. august 2004 Forfatter Del Skrevet 23. august 2004 Er det virkelig ingen som har tips til noe her? Lenke til kommentar
Cronius Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Hvis du vet om windows-programmer som gjør det du spør om kan du sikkert sette opp et wine-miljø til programmene på cden, og eventuelt mounte dette i en ramdisk dersom de behøver rw-tilgang på filsystemet for å kjøre. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Hirens Boot CD i nyeste versjon Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 (endret) PEBuilder . Windows PE basert , men det er kanskje best å diagnosere windows maskiner med.Full NTFS kompabilitet osv. http://www.nu2.nu/pebuilder/ Legg inn hva du vil av programmer i tillegg .... Endret 23. august 2004 av syar2003 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå