Norek.no Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Hei! Først av alt vil jeg si at vi ikke kommer til å være aktive i dette forumet, innlegget som kommer nå er første og siste innlegg fra oss. Regner med de fleste vet hvem Norek.no er, men for de som er usikre så kan jeg fortelle at vi er en distributør som selger varer til databutikker/nettbutikker i Norge. Vi hverken selger eller supporterer privatpersoner. For å bli kunde hos oss, må man være registrert dataforhandler i foretaksregisteret, og altså selge våre produkter til sluttkunder. Så over til "problemet" Vi har lagt merke til at vi har fått fler og fler mailer og telefoner fra private personer som ønsker å kjøpe varer, samt spørre oss diverse spørsmål. Etter litt undersøking, fant vi fort ut at Norek ofte blir referert til når folk skal illustrere/ anbefalle et produkt. Flere er kunder av oss, men det hjelper desverre ikke.. Vi ønsker helst ikke at dere linker til Norek sine varer når dere skal vise frem et produkt eller to, bruk heller andre nettbutikker (det finnes maaaange nettbutikker som har flotte websider - finere enn våre - som kan brukes til dette). Hvis det er noen som har spørsmål, så kan disse sendes til [email protected]. Prøver å svare best mulig, men ikke på supportspørsmål eller pris på varer, når varer kommer på lager osv.. Mvh Norges "TYNGSTE" salgsavdeling - Norek.no Lenke til kommentar
BlondGod Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 (endret) sånn jeg har forstått det: Norek=komplett=datakjeden. Norek= salg til distributører Komplett= webshop Datakjeden=salg over disk For å understreke hvor tett samarbeidet er kan man jo gå til datakjeden.no og titte på en vare. Når man klikker på en vare fra en liste for å ta en nærmere titt blir man overført til en Norek side. Ikke så rart noen kanskje sender spørsmålet til Norek da? Sidene til komplett og Norek er jo identiske hvis man ser bort fra fargevalg og logo. skikkelig luksusproblem å få for mange prisforespørsler ihvertfall, vill jo vært fryktelig enkelt og mest sansynlig veldig lukrativt å bare videreføre disse spørsmålene til datakjeden eller komplett. Og for de privatpersonene som måtte lure, jeg har tilgang til Norek sine sider og prisene der ligger som oftest bare 0-20 kroner under komplett sine priser. Mao er det like greit å bestille fra komplett. Merkelig ording det der med 3 forskjellige navn på det som virker som det samme selskapet, men det er vel noen fra BI som kan forklare dette? Blondgod Edit. litt trøtt i trynet, retta opp litt skrivefeil. Endret 19. august 2004 av BlondGod Lenke til kommentar
enden Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Hvorfor ikke bare linke til produktguiden her på hardware? Da har man samtidig en oversikt over de fleste nettbutikkene og ser fort hvem som selger produktet, og til hvilken pris. I tillegg kan man lese og legge inn erfaringer med bruk av enkeltprodukter og hele nettbutikker BlondGod: Selv om samme selskap har eierinterresser i alle tre er det ikke dermed sagt at de deler kontoere, eller samarbeider utstrakt. Jeg vil tro komplett og datakjeden (som har svært lite med hveranre å gjøre annet enn at de har samme hovedaksjonær) forholder seg til norek på samme måte som alle andre distributører. At nettsidene er like betyr jo bare at de bruker samme publiseringssystem. Se bare på nettbutikker som bruker Hattelco som hoveddistributør - de har like sider, men har overhodet ikke noe med hverandre å gjøre annet enn at de bruker samme distributør og at de sansynligvis har fått et publiseringssystem derfra slik at bestillingssystemene deres skal kunne samarbeide prikkfritt. Lenke til kommentar
BlondGod Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 hmm.. javel.. jeg mente nåværende datakjeden.no på stovner tidligere het komplett.no og har beholdt de samme personene.. men jeg kan ta feil, det har skjedd så mange ganger før.. uansett, lite interesant for de fleste sikkert, men det virker som om de opererer som Elkjøp og Lefdal, som opererer som om de er konkurenter men i virkeligheten samarbeider svært sterkt.(på høyere nivå self.) oops, leste nå at Elkjøp faktisk eier Lefdal. Jaja, meningen er vel å gi et falskt inntrykk av konkuranse, og dermed lavere priser til kunden? Takk for opplysningene om publiseringssystemer forresten, jeg var ikke klar over at det fungerte på den måten. Lenke til kommentar
Homer S. Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 sånn jeg har forstått det: Norek=komplett=datakjeden.Norek= salg til distributører Komplett= webshop Datakjeden=salg over disk datakjeden har ikke noe med komplett å gjøre lengre mener jeg, men datakjeden kjøper varer fra Norek på lik linje med andre dataforhandlere. Lenke til kommentar
HawP Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 For å understreke hvor tett samarbeidet er kan man jo gå til datakjeden.no og titte på en vare. Når man klikker på en vare fra en liste for å ta en nærmere titt blir man overført til en Norek side. Det er jo ikke uvanlig for forhandlere å linke produktinfo videre til distributørens/importørens sider. Da slipper de jo å legge ut den info'en selv. Norek er jo en distributør. Det betyr at de selger til forhandlere som igjen selger til sluttbrukere (oss "vanlige"). Forhandlere må jo også kjøpe fra distributøren, derfor er det vel ikke så rart at norek har priser på sine nettsider (for de som har tilgang). Det er jo også en grunn til at det ikke er priser på produktene dersom man bare går inn på www.norek.no uten å logge inn... Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Hvorfor ikke bare linke til produktguiden her på hardware? Da har man samtidig en oversikt over de fleste nettbutikkene og ser fort hvem som selger produktet, og til hvilken pris. I tillegg kan man lese og legge inn erfaringer med bruk av enkeltprodukter og hele nettbutikker fordi det er sinnsykt mere tunvindt enn å klikke seg inn på komplett.no å finne prisen f.eks? Lenke til kommentar
enden Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Hvis du har planer om å handle på komplett må du gjerne se på produktet der. Men hvis du ikke har klare preferanser på hvor du skal handle, eller vil at andre du viser produktet skal handle så mener jeg at produktguiden er et godt utgangspunkt. Der finner du litt mer enn bare hos komplett, men hey, gjør som du vil Stiller meg forøvrig uforstående til at du mener det er lettere å navigere komplett sine sider enn å ta et enkelt søk i produktguiden. i 99% av tilfellene holder det å åpne produkt.hardware.no og skrive inn modellnummer på det du leter etter og klikke søk. Lenke til kommentar
Rocambole Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Norek: Noe av problemet er at når man starter fra Datakjeden istedetfor fra komplett, så er det Noreks sider man havner på når man kommer så langt som til å se på detaljene til en vare. Hvis dere sørger for at Datakjeden får sitt eget speil av produktdatabasen (slik som komplett har) og at de linker opp mot denne istedetfor rett inn i Norek-domenet så vil nok færre ta feil. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Enden: vel.. orker ikke å ta diskusjonen i denne tråden.. litt vel mye OT.. men bare en ting.. når jeg skal linke til produkter i tråder.. det er DA det er enklere å bruke komplett eller noen som helst annen web sjappe i stede for produktguiden.. Men The End.. Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 (endret) Istedet for å linke til Norek, link til Komplett, så får du se en reel pris også, prisen ligger ikke mye over "norek-pris"+mva. Endret 19. august 2004 av BrAtTeRn Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Norek: Dere er en distubitør, men er det en mulig het for at f.eks jeg som hae et firma nr. eller et org. nummer kan bestille? eller er det kun Bedrifter og butikker som, kan dette? Lenke til kommentar
milkwood Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Du må være registrert som dataforhandler... hjelper ikke å ha et org nr til en blomsterbutikk... Men som første posten sa... det var første og siste post de poster.... så ring eller ta det opp på mail med de. Har du et firma som selger dataprodukter er det ingenting i veien for å bli forhandler Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Norek: Dere er en distubitør, men er det en mulig het for at f.eks jeg som hae et firma nr. eller et org. nummer kan bestille? eller er det kun Bedrifter og butikker som, kan dette? Hvis du leser posten til Norek, så ser du at de skrev at den var deres første og SISTE post. Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Norek: Dere er en distubitør, men er det en mulig het for at f.eks jeg som hae et firma nr. eller et org. nummer kan bestille? eller er det kun Bedrifter og butikker som, kan dette? Hvis du leser posten til Norek, så ser du at de skrev at den var deres første og SISTE post. Sa vi BUMP her? Jeg fikk svaret jeg trengte av milkwood Og jeg er klar over at det var deres siste post, men jeg har snakket med NOREK på PM så har fått et svar på spm-et mitt Lenke til kommentar
Guggelibu Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 Jeg er faktisk ikke så sikker på at Datakjeden har så mye med Norek/Komplett å ha, for hvis du går på www.komplett.com så er det linker til Norek og Komplett i Norge, Sverige, Irland, England/Storbritannia og Nederland! Det står INGENTING om Datakjeden.no. . . jeg tror at de, som oss andre, bare rett og slett kjøper fra Norek, og bare linker videre til Norek, fordi de ikke gidder/klarer, eller har kapasitet til å lage egen produktinfo til hvert produkt Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 Organisasjonsnummer: 980 952 649 Navn/foretaksnavn: DATAKJEDEN OSLO AS Organisasjonsform: Aksjeselskap Forretningsadresse: Møllerg 1 0179 OSLO Kommune: OSLO Postadresse: - E-postadresse: [email protected] Internettadresse: - Telefon: - Mobil: 81511800 Telefaks: 22 33 72 71 Registrert i Enhetsregisteret: 10.08.1999 Stiftelsesdato: 01.07.1999 Daglig leder/ adm.direktør Lars Kristian Henriksen Næringskode®: 52485 Butikkh. med data-/kontormaskiner og telekommunikasjonsutstyr Sektorkode: 710 Private foretak med begrenset ansvar (aksjeselskaper mv.) Også registrert i: Foretaksregisteret Merverdiavgiftsmanntallet Arbeidsgiver-/arbeidstakerregisteret ------------------------------------------------- Merk spesiellt mailadressen her. Datakjeden og komplett er etter hva jeg vet søsterselskaper, og begge er eid av norek. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 (endret) Det var voldsomt som denne ble bumpet hver fjerde måned.... Nå kan den sikkert få hvile... Geir EDIT: Nei jeg mente ikke å stenge den. Bare at folk kunne slutte å bumpe den med mindre de hadde innlegg rettet direkte til trådens emne og ikke alle andre ting som på en eller annen måte involverer Norek. Endret 31. august 2005 av tom waits for alice Lenke til kommentar
Guggelibu Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 Vel, er det ikke Komplett ASA som eier både Komplett og Norek, da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå