Gå til innhold

Så du tror du har en ok gaming PC?

Knick Knack

Anbefalte innlegg

Sjekk ut denne først:

Onyx4 UltimateVision

index_fam.jpg

Onyx4 UltimateVision Extreme Configuration:

Processor quantity 16-64 (MIPS)

Graphics pipes 8-32 (ATI basert grafikk)

Memory Up to 128GB

I/O expansion Up to 64 PCI/PCI-X slots

Fill G pixels/sec no FSAA Up to 76.8G pixels/sec

Fill G pixels/sec with FSAA Up to 51.2G pixels/sec

polygons/sec Up to 4,800M poly/sec

Display resolution Up to 99.2M pixels

Display channels Up to 64

Unified memory for frame buffer, texture, rendering data Up to 8GB

Doom 3 på 64 skjermer? Ta på bleier!

se også:

http://www.theinquirer.net/?article=17950

Endret av Knick Knack
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du vet kanskje dette, men det der er altså en SGI maskin med MIPS prosessor, denne kjører operativsystemet IRIX og er ute av stand til å kjøre spill som Doom3. Den er ment til helt andre

ting, og er nok mest brukt i filmindustrien til rendering av profesjonell 3d-grafikk og sånt.

Lenke til kommentar
Du vet kanskje dette, men det der er altså en SGI maskin med MIPS prosessor, denne kjører operativsystemet IRIX og er ute av stand til å kjøre spill som Doom3. Den er ment til helt andre

ting, og er nok mest brukt i filmindustrien til rendering av profesjonell 3d-grafikk og sånt.

akkurat tror du ville fått problemer med å kjøre et eneste kjent spill på den maskinen

hva i alle dager skal jeg med en slik maskin hvis jeg aldri kan bruke den til noe

Blir som å kjøpe et jagerfly og ikke har noen plass å lette fra

Lenke til kommentar

uansett støtter xp bare 32 cpu'er (ihvertfall ifølge taskmanager's valg over hvilken cpu du vil et program skal kjøre på med HT :p )

EDIT: men om det hadde støtta 64 fysiske cpuer, la oss si p4 3.6 med ht så hadde det igjen blitt 128 cpuer O_o :evil:

Endret av devo_thj
Lenke til kommentar

Joda jeg vet. Jeg har da tross alt ramsa opp spec og modifisert dem slik at de blir mer forståelige...

Ellers er maskinen brukt til simulatorer for bl.a det amerikanske militæret. ikke til rendering. Den er først og fremst en simulator maskin og er tunet for det. Skal du rendere så er det ekstremt mye bedre med et cluster med dual nodes. Da får en mye bedre pris/ytelse, men cluster er naturlig nok ubrukelige som simulator maskiner.

Den kan nok helt sikkert ikke kjøre noe Doom 3 som helst. Men det var egentlig ikke poenget. Noe fantasi må en kunne få ha.

Endret av Knick Knack
Lenke til kommentar
Du vet kanskje dette, men det der er altså en SGI maskin med MIPS prosessor, denne kjører operativsystemet IRIX og er ute av stand til å kjøre spill som Doom3.

Vel. Den kjører neppe Doom3 uten videre, men jeg har selv kjørt Doom1 (akk, hvilke minner...) på en SGI Indy med 32 Mb RAM under IRIX 5.2 i 1995. Det gikk tilmed an å spille det over X. Tro meg den som er gammel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...