Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

hvilket trådløst utstyr skal jeg velge ?

Anbefalte innlegg

Jeg skal legge opp trådløst nett mellom meg og jobben. I den sammenheng er jeg litt usikker på hvilket utstyr jeg skal velge.

Rekkevidden er ca 150-200 max dog det er litt vanskelig å begrenge luftavstander uten ha en lasermåler.

Jeg har satt sammen følgende produkter som jeg "tror" vil virke sammen.

Hjemme :

DWL-G520+ DLINK PCI Bus 802.11g Wireless Adapter

ANT24-0800 DLINK Omni-Directional Outdoor Antenna 8dBi H360/V15 N-Female Connector

ANT24-CB06N DLINK 6 Meter HDF-400 Extension Cable N-male to N-female

På jobb :

DWL-900AP+ Accesspoint

ANT24-0800 DLINK Omni-Directional Outdoor Antenna 8dBi H360/V15 N-Female Connector

ANT24-CB03N DLINK 3 Meter HDF-400 Extension Cable N-male To N-female

En annen ting som også kanskje kan nevnes er at jeg bor i 4etg i en blokk og lokalet til jobben ligger på bakkenivå.

Det er tilnærmet fri sikt mellom meg og jobben.

Noen som kan hjelpe meg ?

På forhånd takk!

-kramiz

Videoannonse
Annonse

Du har valgt Omni-Directional (rundstråleantenner). For slike punkt-til-punkt forbindelser, er det mer vanlig å bruke Directional (retningsbestemte) antenner. Rundstråleantenner sender i en sirkel rundt antennestangen med noen graders spredning, ikke i en "kule". Ved å bruke en retningsbestemt antenne oppnår du høyere sendeeffekt på det området som dekkes, samtidig så støyer du ikke ned hele nabolaget med dine signaler. Det siste reduserer også rissikoen for at noen bryter seg inn (cracking), ved at færre får tilgang til dine signaler. Er litt usikker på hva du mener med tilnærmet fri sikt, men høyere sendeeffekt er i hvert fall ikke noen ulempe i slike tilfeller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...