Gå til innhold

divX grafikk-kort eller CPU avhengig?

Anbefalte innlegg

jeg lurer på om ved å kjøpe et bedre grafikk-kort så vil divx-avspillingen gå glattere/ bedre enn det den gjør nå eller er det hovedsaklig cpu avhengig?

se signatur, har savage 4 integrert grafikk som spiser 32 MB system-minne

[ Denne Melding var redigert av: heraldo på 2002-05-02 02:15 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det avhenger av begge deler! av cpu og grafikk kort!

menst av cpu mener jeg... har du et grafikkkort med mer en 16mb minne er det nokk ikke noe problem... jeg kjører foresten divx filmer på en 333mhz maskin med 6mb skjerkortminne... det går NESTEN helt fint...

noen divx filmer trenger du over500mhz cpu for å spille av...

Lenke til kommentar

Xcard er kun til avspilling på tv, ikke monitor og jeg har ikke tv og jeg har ikke tenkt til å anskaffe meg tv heller, har savage4 32 shared memory, 866mhz VIA C3 prosessor, 256 ram

[ Denne Melding var redigert av: heraldo på 2002-05-02 11:38 ]

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-05-02 11:31, heraldo skrev:

Xcard er kun til avspilling på tv, ikke monitor [...]

Er nok ikkje riktig dette. Xcard kan spele av på monitor, men då må du bruke ein pass-through kabel og kjøre videoen i fullskjermmodus. Funkar visstnok flott og kvaliteten på vga-signalet blir ikkje forringa av kabelen, etter det eg har høyrt.

per

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-05-02 13:40, heraldo skrev:

hvor får man så kjøpt en slik kabel?? har sett på nettsidene tilprodusenten bare

Den kablen følger med. Du kobler ditt vanlige skjermkort inn på Xcard også kobler du skjermen til Xcard.

Du velger i avspilleren om du vil vise bildet til TV eller til monitor.

Lenke til kommentar

Så lenge du har et relativt nytt skjermkort så har det lite å si. CPU bør derimot være ca 700mhz (p3) for at det skal gå helt glatt på beste kvalitet (stilles med slider i divx spilleren din). min gamle p2-450 klarte ikke å kjøre det glatt uten at jeg skrudde ned kvaliten, selv med geforce2 kort.

Lenke til kommentar

det som skjer hos meg er at kvaliteten på bilde er råtent i noen sekunder også blir det bra rett etter det + at lyden ikke kommer med en gang når jeg spoler i filmen (kommer etter ca.2 sek)

cpu: VIA C3 866MHz

S3 savage4 grafikk

AC97 lyd

Denne konfigen. rocker, jeg har nedgradert flere ganger nå :smile:

Lenke til kommentar

RAM og prosessorkraft er det som trengs! Skjermkort har meeeeeeeeeeeeeget lite å si under DiVX dekomprimering. Siden DiVX ikke er et anerkjent filformat enda, slik som MPEG og VCD, er det heller ikke laget dedikerte grafikkchipper til å dekode dette.

Jeg og en kamerat gjorde faktisk en liten test da vi så denne threaden, i min maskin (Se sig.) trøkka vi inn et Rage IIC (4MB, 2xAGP) kort for å se om det ble noen forskjell, nada! Ingenting! Like bra kvalitet. (Jada, seff. ble ikke 2D'en like bra pga. DAC'en, men selve filmen var niks redusering på)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...