Gå til innhold

Blasse farger på skjerm XP da eg byttet PC?

balder

Anbefalte innlegg

Eg har nå kjøpt denne Coop Prix Pcen. Da eg monterte pcen til min gamle TCO95 17" skjerm og startet opp XP så var ikonene på skrivebordet utydlig og blasse. Det var som om eg begynte å få dårleg syn.

Driveren til sjølve skjermen min, må den oppdateres? Eller ligger dette i driveren til skjermkortet? Må kanskje skjermkortet oppdaterast? kan jo hende det er kommet nokon ny driver. Eg ser inn på menyen på sjølve monitoren at den er på 60 HZ. . Prøver å justere på dette, men virker for meg at det ikkje går. Prøvd å justere opp hertzen inne på egenskaper til skjerm i kontrollpanelet, men ingen forandringer. Det er ein CRT skjerm fra 1999. Skjermen kan ha ein oppløysning på 1280x1024 pixels.

Håper på at nokon har eit godt forslag

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan du ikke gå inn på hjemmesiden til produsenten av skjermen din å se om de har en driver til skjermen.. uansett skal du kunne still oppdateringsfrekvensen på skjermen til minst 75HZ i 1024*768 under skjerminnstillingene.

Hei!

Eg har juster den opp til 75 hz i kontrollpanelet, men ingenting skjedde.

Lenke til kommentar
Bytt monitor driver .

Den står sikkert som "Default Monitor" .

Oppdater til "Plug and Play Monitor" så skal nok høyere refresh rate støttes.

Nå er eg på jobb, men så vitt eg husker så mener eg at det sto inne på skjermen der det står noko om driveren. "Standar Skjerm og driveren var fra 2001 eller noko slikt"

Lenke til kommentar
Det er ett 9800xxt e.l. Jeg ville installert catalyst 4,8 og sett om det gjorde noen forskjell..

Kva er catalyst 4,8?

Jeg mente at du burde installere siste driver for skjemkortet ditt. Siden det er ett ATI i disse siste boksene fra coop er det på www.ati.com du bør lete. :) Siste godkjente driver fra ATI er vel Catalyst 4.8 såvidt jeg vet.

Lenke til kommentar

"PROBLEMS WITH XP REFRESH RATES

This problem is about WinXP not applying the refresh rates and is always stuck at 60Hz no matter which resolution or Refresh rate you choose. This is how to fix it:

1- Make sure you monitor is identified as Plug & Play or WinXP is using your Monitor driver.

2- Right Click an empty space in your desktop and click PROPERTIES, in the display properties, click the followings: SETTINGS, ADVANCED, DISPLAYS, MONITOR. On monitor attributes, you will see that "USE DDC INFORMATION" is marked, and you will also see that the maximum resolution and refresh rate for your monitor are selected. Uncheck "USE DDC INFORMATION" and press APPLY. Now you can select ANY refresh rate supported by your monitor.

If the control "USE DDC INFORMATION" is grayed out, here's a fix:

1- Download and install the latest PowerStrip.

2- Run it, it should Autodetect the problem and fix it automatically.

3- Close and uninstall PowerStrip (if you desire)

4- Restart your PC.

When you return to XP the monitor controls should be enabled.

Sorry for engelsken , men klipte ut fra en fil/dok jeg har på pc'n .

...

Lenke til kommentar
Bytt monitor driver .

Den står sikkert som "Default Monitor" .

Oppdater til "Plug and Play Monitor" så skal nok høyere refresh rate støttes.

Nå har eg ikkje sjekket om den står som default eller plug and play monitor, men dersom den står som default. Korleis endrer eg det til plug and play(ps. har ikkje sjekket det enda for eg er på jobb)

Lenke til kommentar
Høyreklikk på skrive bordet

Egenskaper

Innstillinger

Avansert

Monitor/Skjerm (fliken)

Egenskaper

Driver (fliken)

Oppdater Driver

Spesifiser driver og velg plug&play

Hei!

Eg fann ikkje nokon driver som heiter plug and play. Kor skal eg leite?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...