Howard Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Mikro-PSU fra Mini-box Tendensen i markedet går mot stadig mer kompakte datamaskiner. Hva sies om en vifteløs strømforsyning (PSU) som er på størrelse med et kredittkort og yter 200W? Les artikkelen her Lenke til kommentar
Knick Knack Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 OK! DC/DC konverter er stikkordet her. En må fortsatt ha den store klumpete AC/DC konverteren, men nå kan den plasseres eksternt. Må vel ha en på størrelse med de som medfølger disse 2.1 og 5.1 PC høyttaler systemene og vel så det. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Aha.. så det er avsløringen. Jeg synes det hørtes for godt ut til å være sant at en hel PSU på 120W skulle kunne bli så liten som på bildet. DC/DC-delen er jo bare en del av strømforsyningen og AC/DC-delen er vel den som tar mest plass. Det holder sikkert med en slik som er like stor eller mindre enn størrelsen på vanlige laptop-strømforsyninger hvis det er gode kjøleribber på sidene. Synd ikke det lages hele mikro-PSU'er på selve mikro-hovedkortene. Lenke til kommentar
Nunzio Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Dette var interessant. Særlig med tanke på Sff-systemene, hvis denne kommer på 250-300w, blir dette veldig bra. Kan sette inn mer av andre komponenter Lenke til kommentar
johna Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Kan man bruke denne i tillegg til den vanlige Psu'n? F.eks i min mega180? Kunne brukt den til å drive en optisk enhet og molex'n på et litt fetere skjermkort. Kan jo ikke få Gf6800 uten litt extra power jeg. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Må ha en slik en også : 12V/9 A 110W AC Power Adapter (NEW) http://store.yahoo.com/ituner/ac12v9aswpoa.html http://www.mini-box.com/products.htm Det var den kraftigeste de hadde ... Lenke til kommentar
asdfteam Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Kobles til 'any 12V source'. Hmmm... Genialt for å lage en liten vifteløs PC å ha i bil! Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Må ha en slik en også : 12V/9 A 110W AC Power Adapter (NEW)http://store.yahoo.com/ituner/ac12v9aswpoa.html http://www.mini-box.com/products.htm Det var den kraftigeste de hadde ... Det holder ikke med 110W inn når man skal ha 120-200W ut. Du må nok ha en betydelig kraftigere AC/DC-del enn det der til å drive DC/DC-delen. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Da har de jo et ukomplett produkt hos mini-box.com da . (hvis de ikke kommer med en nyere ekstern AC/DC supply) Jeg kan heller ikke se for meg 12V /15A over de fise ledningene heller. ... Lenke til kommentar
torsk Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Dette er gammel nytt. Kjøpte den for 2 månder siden, og har brukt den i mitt prosjekt. Sjekk her. Lenke til kommentar
zvein Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Hvor kjøpte du den hen? Har planer om å sette en PC i bilen, og da er jo denne genial. Så lenge den takler litt varierende spenninger Lenke til kommentar
Flex Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 (endret) Hvor kjøpte du den hen?Har planer om å sette en PC i bilen, og da er jo denne genial. Så lenge den takler litt varierende spenninger Det gjør den neppe. Hvis du skal ha den i bil, bør du koble på denne først, for å få konstant 12V inn. Evt. kan en bruke denne strømforsyningen som tåler spenningsforskjeller, men den er bare på 60W. Edit: Den siste var visst bare på 60W (ikke så aktuell likevel...) Endret 19. august 2004 av Flex Lenke til kommentar
daffyd Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 vil tro at 60W holder for en "bil-pc" ... typiske mini-itx cpu'er bruker nesten ikke strøm. Og i bil så kan man f.eks. bruke flash-ram istedenfor HD og ha en dvd-spiller. Tipper man med et slikt oppsett holder seg godt innenfor 60W... Om man vil ha en annen CPU, flere HD'er og alt slikt, så er nok 60W i minste laget, men skal man ha mye mer så kommer nok bilen til å slite med å få levert nok strøm også... Lenke til kommentar
torsk Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Hvor kjøpte du den hen?Har planer om å sette en PC i bilen, og da er jo denne genial. Så lenge den takler litt varierende spenninger Kjøpt på mini-itx.com. Skal funke fint i bil hvis du gjør en liten modifikasjon. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Ikke rart den er vifteløs da. Nesten alt tapet fra en vanlig PSU kommer jo fram omformingen v AC --> DC. Men likevel en artig ting for tynne klienter osv. Kjølemuligheter er jo dessuten også bedre når omformeren er utenfor selve kabinettet. -Stigma Lenke til kommentar
Gjest mafister Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 noen som vet om en butikk i norge\europa som sleger disse? eventuelt er det noen som er interresert i å kjøpe denne samtitig som meg, så kan vi dele på porto, jeg har prutet porto ned fra 80$ til 60... jeg bor i kr.sand så dersom du bor her hadde det vært bra... general musa Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 80$ porto? Hva i alle dager? ... Den er da ikke så stor! -Stigma Lenke til kommentar
Gjest mafister Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 syntes det er nok jeg.... da det nesten er likemye som to sånne koster tilsammen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå