Gå til innhold

Skjermkort for 2 PC skjermer?

enurweb

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det som er tingen er at på den bedriften jeg jobber har jeg 2 stk LCD skjermer og en litt eldre PC.

En Cinet modell fra et sted mellom 200 Mhz til 500 Mhz CPU.

Denne maskinen skal egentlig ikke brukes til noe spesielt men den skal stå et sted i bedriften å vise informasjon. Det vil si som et e.ks da at på den ene skjermen vises Outlook i full størrelse og på den andre Excel i full størrelse.

Noen som vet om løsninger for dette liksom?

Lenke til kommentar

Eh, man trenger vel neppe et slikt highend-kort bare for få drevet to skjermer. :)

enurweb: De fleste nye skjermkort har støtte for to skjermer (en VGA og en DVI-utgang, som kasp nevner), eller du kan gå for et kort med spesialisert dualhead-funksjon, som f.eks. et Matrox-kort til 890,-

Det er så og si strippet for 3D-features, men det skal mye til å slå Matrox på 2D-ytelse/kvalitet.

Edit: Siden det er en så gammel PC - har den i det hele tatt AGP-port? Hvis ikke kan det fort bli en dyrere affære å skaffe til veie et kort med to utganger. Alternativt kan du sette inn to PCI-kort (som de fleste store kontor har liggende her og der), det har fungert greit tidligere.

Endret av transistorbass
Lenke til kommentar
Eh, man trenger vel neppe et slikt highend-kort bare for få drevet to skjermer. :)

enurweb: De fleste nye skjermkort har støtte for to skjermer (en VGA og en DVI-utgang, som kasp nevner), eller du kan gå for et kort med spesialisert dualhead-funksjon, som f.eks. et Matrox-kort til 890,-

Det er så og si strippet for 3D-features, men det skal mye til å slå Matrox på 2D-ytelse/kvalitet.

Edit: Siden det er en så gammel PC - har den i det hele tatt AGP-port? Hvis ikke kan det fort bli en dyrere affære å skaffe til veie et kort med to utganger. Alternativt kan du sette inn to PCI-kort (som de fleste store kontor har liggende her og der), det har fungert greit tidligere.

Høres bedre ut :yes:

Arbeidet som kreves av et eventuelt skjermkort er ikke mye. De 2 skjermene jeg nevner skal bare vise informasjon og ikke noe mer enn det. Derfor også en dritt maskin jeg har til rådighet for dette mini prosjektet :p

Det Matrox kortet... Fungerer det på en såpass gammel Cinet maskin tror du? Eventuelt en tidlig Dell maskin? Snakker som sagt om P2 eller P3 CPU maskiner her.

Lenke til kommentar
Det billigste er helt sikkert det siste som transistorbass foreslår der.. sett inn et ekstra PCI kort.

Enig, det vil bli det rimeligste. Et ekstra PCI kort har du sikkert uansett. Hvis du skal kjøre WinXP eller Win2000 må du passe på å sette maskinen til å boote på PCI kortet i BIOS.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...